צדוק - משואות יום העצמאות. צילום לע"מ יעקב סער
הדלקת משואות ביום העצמאות. צילום לע"מ יעקב סער

עצמאות 2018: מדליקי ומדליקות המשואות שלי

אני בטוח שהרשימה שלי, שאינה מעשית, לא הייתה מעוררת מחלוקת ולא הייתה גורמת לסערה

פורסם בתאריך: 18.4.18 16:15

סערה מדליקה. יש לי הצעה משלי למדליקי ומדליקות משואות. הצעתי אמנם אינה מעשית, יען כי האנשים, רובם כבר אינם בחיים, אבל קבלו את רימת הגברים והנשים שלי, שאני בטוח שלא הייתה מעוררת מחלוקת.
מצדיע למדליקים. רשימת המועמדים שלי מדליקה ואם הייתה מעשית היה בה משום הצדעה סמלית לדור נפילים ונפילות שהיה שותף לבניין העם והאומה הנפלאה שלנו אבל לא הספיק להדליק משואות.

חכם יחזקאל. אני החכם יחזקאל, מתכבד להדליק משואה זו לכבוד כל חכמי המעברה שידעו בעל פה את כל התנ"ך ולא היו צריכים סידורים כדי לדקלם את כל התפילות של כל החגים. לכבוד כל הרבנים, המוהלים והשוחטים והקצבים הצנועים שהנהיגו את צאן מרעיתם בצריפים ולא קיבלו שכר עבור מעשי החסד הגדולים שלהם. ובכלל אלו: חכם עבודי, חכם יעקב, חכם נקאש, חכם שוקראללה, חכם באשי, חכם אליעזר וכלל החכמים הגדולים האחרים זצ"ל ולתפארת מדינת ישראל!!.
חיקמאת הגדול. אני חיקמאת בן אום רינה ז"ל, מתכבד להדליק משואה זו לכבוד כל יושבי המעברה שעבדו בחקלאות אצל הפיאודלים של כפר סירקין בשכר של לירה ורבע לשעה ולא דיברו מילה על תוספות שכר. העיקר להביא פרנסה. ולכבוד כל הילדים בני העשר, שעמדו בצינה ובשרב ליד הטרקטור שלי, מידי בוקר בחופשות בית הספר, כדי לקטוף פלפלים ומלפפונים בשכר של חצי לירה לשעה ולא התלוננו: "כואב לי הגב". ולתפארת מדינת ישראל!!.
חכם ראמון אסוכו. אני החכם ראמון, מתכבד להדליק משואה זו לכבוד כל מורטי הנוצות המקצועיים והמתלמדים, שמרטו נוצות בשוק העיראקי הקטן תמורת לירה לתרנגולת. ולכבוד כל סוחרי העגלות שעברו בשבילי הכורכר בקיץ, בחורף בסתיו ובאביב, ומכרו בגרושים את סחורתם שכללה בעיקר: "מסטיק, שוקולד, חוט, מחט, נרות, גפרור". והעיקר כדי שלא יצטרכו להיות זקוקים לידי מתנות בשר ודם ולא לידי הלוואתם. ולתפארת מדינת ישראל!!..
ויטאלי, גרשון ואדון אהרון. אני האדון גרשון, ואני האדון ויטאלי ואני האדון אהרון, מתכבדים להדליק משואה זו לכבוד כל הצופים והצופות של סרטי הדיכאון והבכי ההודיים מהסוג של "סנגם" ו"דוסטי" בקולנוע "סמדר", ולכבוד כל מעריצי ומעריצות סרטי המיתולוגיה היוונית מהסוג של "מצ'יסטה", "אורסוס" ו"יוליסס" שבקולנוע "מאור". ולכבוד כל הסדרנים, המקרינים והמתפלחים לקולנוע הקייצי ולתפארת מדינת ישראל!!.

אני לא אובייקטיבי. אני מודה ומבקש מחילה אבל כשמדובר באמא שלי אני לא אובייקטיבי, כי אמא שלי הייתה אם כל האמהות. היא הייתה יצירת מופת נשית ומודל אלוהי לאמהות. היא הייתה המון אמא. היא הייתה אמא לאורך, לרוחב, לגובה, באלכסון ובנפח. 31.536.000 מיליון שניות שנתיות של 75 שנות אמא. את המשואה הראשונה נדליק לכבודה.
אמא שלי אסתר ז"ל. הגדולה מכולן. אנו בני הדור הראשון, השני והשלישי שלך, מדליקים משואה זו בשמך, לכבוד כל האמהות והנשים שהובילו אותנו במדבר, בחרבה ובדרך זרועת מוקשים אבל יכלו לכל מכשול . לכבודן של האמהות שהאירו לנו את הדרך האפורה גם בימים קודרים. לכבודן של כל האמהות השכולות שחרב עליהן עולמן עם נפילת הבן החייל שלהן, אבל ידעו בכוחות אלוהיים לקום מאפר החורבן כדי להמשיך את שושלת המשפחה. לכבודן של האמהות שידעו לשלב את נשיותן עם אמהותן ומעולם לא לאבד את כבודן וצניעותן. לכבודן של האמהות שידעו להוביל את הזכרים למקום בטוח במבול הגועש של 1952 וידעו לעמוד איתן במאבק הסוער לשיכונים בעימות אמצע שנות החמישים, וזאת רק על קצה המזלג לתפארת מדינת ישראל!.
פלאפל גדליה חסיד. אני מאסטר הפלאפל והשיפודים גדליהו חסיד, מתכבד להדליק משואה זו לכבוד כל המאסטר שפים של המעברה שעשו מכלום מטעמי גן עדן. לכבוד קיוסק הנקניקיות של "פרידה פתוחה", לכבוד הסמבוסק של מכלוף הגדול, לכבוד הפולים החמים של עבדאללה לבלבי ולכבוד האבטיחים של דויד שיראזי. ולתפארת מדינת ישראל!!.

סבתא שלי חנה. אנו בני הדור הראשון, השני, השלישי, הרביעי והחמישי שלך, מדליקים משואה זו לכבודך סבתא חנום שלנו. לכבוד העוצמה האדירה של הדור שעלה לישראל והעמיד כאן שושלת משפחה לתפארת. לכבוד דור הנשים שהעמיס על עגלת חייו את התקוות ואת יצר ההישרדות וידע להוביל את העגלה במעלה החיים הקשים. לכבוד דור אצילות הנפש שלא בחל בשום דרך מוסרית כדי להביא פת לפי הילדים ולתפארת מדינת ישראל!.

אום חיקמאת. אנו מדליקים משואה זו לכבוד רינה, האמא של חיקמאת, יוסף, דני, עדי, אבי, יעקב, זמירה, שושנה ורחל. אם שהובילה את ילדיה בשמחה בתוך קושי הצריפים הענק ותמיד בחיוך ובגדלות לב. לכבוד כל אמהות הצריפים הצדיקות שלא ידעו רגעי מנוחה מהן אבל ידעו מלא רגע נחת עם דור העתיד שהעמידו. לכבוד כל האמהות שעל צריפיהן נבנו ישיבות ובתי כנסת , יען כי הכל מאלוהים. ולתפארת מדינת ישראל!.

הסבתא והאמא של ניסן. אנו מדליקים משואה זו לכבוד הסבתא רופאת העיניים והאמא הגבנית של ניסן, נשות ברזל שלא ידעו חטא ורוע מהו. לכבוד כל הרופאות המומחיות של המעברה, ובכללן: סבתא גוהר, הרופאה האורטופדית שריפאה כל חולי ושבר אורטופדי בעזרת כורכום וביצים בלבד. לכבוד העז המיתולוגית שנתנה לנו חלב ישר ממקור. לכבוד כל המאסטר שפיות שידעו לגבן בתנאי שדה כל מיני גבינות עיזים נעימות לחיך, טובות לבריאות, חסרות חיידקים ובלתי מתכלות ולתפארת מדינת ישראל.

החכם נג'אט. אני החכם נג'אט לבית מגן דויד, מתכבד להדליק משואה זו לכבוד כל החזנים הגדולים והענקים של המעברה. לכבוד הפייטנים הגדולים שעשו אחלה מוואהל מכל מזמור של ספר תהילים. לכבוד כל יודע התפילות שידעו להרטיט את ליבותיהן של נשות השכונה ולתפארת מדינת ישראל!!.
פילפל גורגי'. אני הזמר פילפל למשפחת גורג'י, מתכבד להדליק משואה זו לכבוד כל הזמרים הגדולים של המעברה, ובכללם תזמורת האופניים של אליהו הגדול שעיקר התמחותו הייתה שירי עצב ודיכאון של ראג' קאפור. לכבוד הזמרים הגדולים ששרו בחצרו של מלך עיראק וכשבאו ארצה מכרו פלאפל אבל לא עשו מזה עניין גדול. ולתפארת מדינת ישראל!!.

שאפיק טרניזסטור. אני שאפיק המכונה "שאפיק טרנזיסטור", מתכבד להדליק משואה זו לכבוד כל יושבי שער השכונה, שעל יד חומת האבן שבסמוך לעץ האקליפטוס של פלאפל גדליה, ובכללם: חיקמאת הגדול, אבו אסחק סמיטריילר ואליהו שוונג שכל גדולתם הייתה בדיווח על מי נכנס לשכונה ומי יצא ממנה. ולכבוד כל החייזרים שהיו בקשר עם האנטנה של הטרנזיסטור שלי ואשר מקום הימצאם אינו ידוע עד היום. ולתפארת מדינת ישראל!!..

ד"ר דבי. אני הרופא ד"ר דבי (ב' דגושה), רופא המעברה מאוניברסיטת בגדד, מתכבד להדליק משואה זו לכבוד כל סגל הרפואה של "צריף הרפואה", ששכן בסמוך לבית הכנסת של חכם נקאש, ובכללם לכבוד: ד"ר רחימא, ד"ר אליאס, ד"ר פוסטי, האח מנשה, האח נאג'י, המזכיר מוניר והרוקח דאוד. לכבוד אלו שמסרו נפשם למען רפא את כל החוליים והקדחות של שוכני הצריפים וכל זאת בתנאי שדה ועל פרימוסים ולתפארת מדינת ישראל!!.

 

המנהל שרגא. אני המנהל שרגא למשפחת הרמן, המנהל המיתולוגי והאגדי של בית הספר הממ"ד, מתכבד להדליק משואה זו לכבוד כל סגל המורים והמורות אשר לא ידעו מורא מהו וכשבליבם תחושת שליחות עילאית באו הם להקנות בינה בלב ילדי ישראל אשר בשכונה. ולכבוד כל הסגל המנהלי של בית הספר ובכלל אלו מנשה השמש, יעקב המזכיר והמזכירה ציונה "רוח סערה", ולכבוד כל התלמידים שקיבלו כאפות וסטירות לחי חופשי אבל יכלו רק להושיט את הלחי השניה ולתפארת מדינת ישראל!!.

המורה ברכה והמורה שושנה. אנו בני דורות רבים של תלמידי בית הספר הממ"ד בשכונה, מדליקים משואה מאירה זו, לכבודן של המורה ברכה שטרנברג והמורה שושנה ברייטברט. לכבוד המורות האדירות שעשו עבודתן שליחות ולא ידעו מוראה ילדים מופרעים מהו. לכבוד האופק המאיר שידעו להראות לנו ולכבוד הערכים והמוסר שלאורן הובילו אותנו. לכבוד מורות שידעו לשלב נחישות ורגישות והורנו הדרך לעולם נכון ולא לעולם של אזיקים. ולתפארת מדינת ישראל!.

ננה משה. אנו הדור השלישי של בנים ובנות, מדליקים משואה זו לכבוד כל האמהות הנפלאות שעבדו בחקלאות מפרכת בשדות המלפונים של הפיאודלים, ובכללן האמהות ננה משה, ננה קארים, ננה אשרת, ננה באשי ועוד ועוד. לכבוד היבלות הקשות והשלפוחיות שגדלו על אצבעותיהן של האמהות בימי קטיף העגבניות הבלתי נגמר שבשדות הבסיס הצבאי שבכפר. לכבוד הכאב שחשו עת עלו לטרקטור של חיקמאת גם ילדיהן ונכדיהן שרצו להרוויח כמה לירות ולא להיות למעמסה על האמהות ולתפארת מדינת ישראל.

כוכבה חלילי ז"ל. לפני כשנה הלכה לעולמה כוכבה חלילי, אשה, אם ומופת של משרתת ציבור. בטרם עת נפטרה. במשך שנים ניהלה באצילות נפש ובגדלות נשמה את סניף הדואר בשכונה. אומרים שכמעט עבדה שם בהתנדבות. הכל העריצו את חריצותה, מסירותה, טוב ליבה וגמילות החסדים שעשתה עם קשי יום. מספרים שלא אחת נתנה מכיסה לקשישים שטרם קיבלו את תשלומי הביטוח הלאומי שלהם. התורים אצלה היו ארוכים לא בגלל עצלנות אלא בגלל שהכל ביקשו לקבל את השירות המסור והחייכני שלה. מעט לפני פטירתה הלך הסניף ושקע. כיום הסניף סגור ומסוגר. וזה אולי סימבולי. יהא זכרה ברוך.
מהמשואות נלך ונניף דגלים בגאווה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר