צלמים במרכז (Ingimage)
צלמים במרכז (Ingimage)

צלמים במרכז הארץ ששווה להכיר

אנחנו נמשכים לצילום מגילאים צעירים, אבל מעטים באמת מסוגלים לזהות את הנקודה המדויקת לצילום ולהעביר את החוויה הרגעית בצורה מושלמת. יצאנו ללמוד על צלמים במרכז הארץ שהופכים את הצילום לאומנות

אורי לובן צלם

פרויקט הגמר של לובן "אוכל דרך העיניים" שהוצג בתערוכה במוזיאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי. זכה לכותרות רבות, בעת שהצליח להנגיש לעיני המתבוננים את האינטגרציה המושלמת בין מזון, ונשים ויין ועורר סערה חיובית."אוכל דרך העיניים" עוסק בנושאים מרכזיים בחייו של לובן: נשים, שינויים בהרגלי תזונה, ובעיקר המשיכה לתחום המזון והאוכל. הפרויקט משלב שימוש בחומרי גלם ותוצרם הסופי כשהוא מוצג על גופן של נשים.את ההשראה לפרויקט קיבל לובן בעת שנפגש עם נלי שפר, צלם הקולינריה הידוע המזוהה בעיקר עם ישראל אהרוני. "הסטייליסט הראה לי פרויקט בירחון לאפייט: אשה הנוגסת במרציפן וזה נתן לי את ההשראה. לפריצת הדרך שלי אחראי בין היתר, מנהל המוזיאון לצילום בתל חי – סצ'י (אריה שגיא) בו הוצגו עבודותיי".
"המשיכה שלי לכל נושא המזון היא בעיקר דרך מראה העיניים ובכיוון האסתטי של האוכל. שילוב של יופי ואסתטיקה. ניתן לומר, כי אני 'אוכל דרך העיניים'. החיבור בין הגוף הנשי האסתטי לבין מזון הינו חושני, מושך וויזואלי מאוד בעיני", לובן מציין.
לובן הוא אחד הצלמים המבטיחים לשנים הקרובות. הדרך בה הוא הוא "פורט" על המצלמה ולוכד בעדשה פרטים פשוטים ורגעים בלתי נשכחים, בדיוק ובגימור איכותיים המשתווים ליצירה מוזיקלית משובחת.
התמונות של לובן מציירות אותנו ומעוררות בנו רצון להיות חלק מהמקום. הוא מזהה את תחומי העניין העיקריים שלו כפורטרטים, צילום מזון וצילום סגנון חיים. "צילום סטודיו הוא המועדף עליי ביותר, כיוון שרק שם ניתן לשלוט היטב בתאורה ולעשות דברים כמעט ללא מעצורים. באמצעות שימוש נכון בתאורה ובפוזיציה אנחנו מדמים מציאות. המצלמה היא ההתקן האחרון שנכנס אל הסט". הוא אומר.

צלם – אורי לובן

מהם הקווים המנחים בצילום פורטרט?
"אני מתחיל במפגש עם המצולם, יוצר איתו שיח לומד את צרכיו ורצונותיו כדי להדגיש בצילום בצורה המדויקת ביותר את התכונות הנכונות שרצה לשדר. כך למעשה אמקד את הצופה בצרכים של הפורטרט. לכל זווית וכיוון תאורה יש משמעות בצילום".

ובצילום קולינריה?
"בצילום קולינריה נעשה שימוש מדויק בתאורה ובסטיילינג כדי להמחיש את האווירה. לדוגמה, אם מדובר בצילום ארוחת בוקר, אשתמש בתאורה שתמחיש את אור הבוקר כשגובה האור ישנה את גובה קרני השמש. כמו כן, אוסיף למשל יין רוזה ורוד שיספק תחושה קרירה וסטיילינג מתאים שיעביר היטב את הוויזואליות".
לובן עוסק בצילום באופן רשמי משנת 2012, כשידו אחזה במצלמה מאז ילדותו ומאז ומעולם נמשך אל התחום. הוא מקפיד לבטא את עצמו דרך הצילום, המשמש לדבריו לעתים חלופה למילים.
לאחרונה הוא נכנס יותר ויותר לעולם הקולנוע ומצלם גם סרטוני תדמית, סרטוני הסברתיים וקמפיינים למועצות ועיריות. הוא עוסק בצילום עיסקי לחברות, אדריכלות ועיצוב פנים ומוצר. בנוסף, הוא מצלם הפקות ענק לחברות גדולות ומוכרות וכן לאנשים פרטיים. "כיוון שהמדיה המקוונת הינה דינמית ומשתנה באופן תדיר, ישנה חשיבות להבין אותה עד היסוד ולתרגם כל צילום באופן אפקטיבי למדיה הזו. מצלמה היא כלי ביטוי ואין גבול לדמיון וליצירה כשמיישמים אותה נכון".

קישור לאתר
קישור לדף הפייסבוק
טלפון נייד- 0547906157 
אינסטגרם – קישור לאינסטגרם

 


עדו רוזנטל

רותם את הידע והניסיון שלו בצילומי רחוב לטובת צילומים אותנטיים של בעלי עסקים מבלי להפריע לעבודתם.
כל צלם יודע כי צילומי רחוב ייחודיים הם מאתגרים ואינם פשוטים לביצוע. צלמי הרחוב מסתובבים שעות לבדם כדי ללכוד רגע אחד שיספר סיפור, הם נבלעים בהמון ואינם מורגשים, והדגש שלהם הוא לא להתערב בסיטואציה אלא להפיק ממנה את הצילום המושלם.
עדו-חיים רוזנטל הוא צלם רחוב ומלווה תהליכים בצילום. הוא בעל תואר שני במנהל עסקים והתמחות במערכות מידע, אך אהבתו האמיתית היא צילום והוא אמן בנשמתו. את הידע והניסיון רב השנים שצבר בצילומי רחוב הוא רתם לטובת צילומי בעלי עסקים וספקי שירותים ליצירת תמונות לפרסום שימחישו את השירות או העסק בצורה הטובה, האיכותית והאותנטית ביותר. לדבריו של רוזנטל: "העיקרון שלי הוא לא לביים את הסביבה ולאפשר לה לנהל את ההצגה".

עדו רוזנטל צלם

עדו רוזנטל צלם

צילום בעלי עסקים
"כשאני מוזמן לצלם סדרת תמונות עבור בעל עסק כגון: טבח, נפח, עובד במפעל, עו"ד, רופא, וכד', אני למעשה מצלם את ה- DNA העסקי". אומר רוזנטל "אני מלווה את המצולמים בתהליך הטבעי המקצועי שלהם ומצלם אותם תוך כדי עבודתם. אני לא עושה העמדות ונותן להם את הזמן שלהם עד שירגישו חופשיים ומשוחררים ואז אני לוכד את הרגעים בהם המצולם והלקוח שלו או המצולם והחומר שלו נפגשים באינטראקציות המיוחדות שלהם. בתמונות אני מקפיד להעביר את תפישת העולם של העסק עבור לקוחותיו הפוטנציאליים".
"אם לדוגמה אני מצלם אמן מתכת, אני אקפיד לתפוס את הקשר שבין האומן ועבודות המתכת שלו. אם מדובר בצילום של מאמנת אישית, אתפוס את הקשר שלה ללקוח שיומחש לאחר מכן בתמונות, אם זו קונדיטורית שמעבירה סדנאות בישול, אדגיש בצילומים את כל ההתייחסות שלה לחומרים ולתהליך ההכנה".
התמונות שרוזנטל מצלם לרוב מיועדות לאתרי האינטרנט ולעמודי הפייסבוק של בעלי העסקים, וכן לפוסטים שהם מעלים בבלוגים וברשתות החברתיות.

מהו היתרון בצילום תמונות אותנטיות של בעלי העסקים?
"היתרון בתמונות אותנטיות אלו של בעל העסק בפעולה, הוא שמי שרואה את התמונות מזהה את מה שהוא ראה ויש לו את היכולת להתחבר. כשהלקוח של אותו בעל עסק שצילמתי יגיע למשרדו או למפעל שלו הוא יזהה את המקום, והתחושה שהוא יקבל תהיה מקרבת ואותנטית. אני למעשה מייצר היכרות ראשונית של הלקוחות עם בעלי העסקים ".
"כשיושב עו"ד מול לקוח אני בונה את הפריים מתוך מה שקיים ומבקש מהם להתנהג בחופשיות ולהתעלם ממני, כך אני קולט למעשה את ההתנהגות והיחס האמיתי של העו"ד ללקוח שלו. אם זה מפעל ולא אדם אחד, אני מצלם את קו הייצור של המפעל ויכול להעביר בתמונות את התהליכים שהדברים עוברים במפעל – זה טוב לקניינים וללקוחות. בדומה למסעדות שפותחות את המטבחים היום ללקוחות לצורך קירבה. זה מאפשר לשדר ולהעביר אווירה עסקית בצורה כמעט בלתי אמצעית, כך שהלקוח הסופי יחוש את האווירה במקום".

כתובת: הרצוג 31, ראש העין
קישור לאתר
טלפון: 054-4807473
קישור לדף הפייסבוק
קישור לאינסטגרם
קישור לפליקר


 

מוטי וגמן – צלם

מוטי וגמן - צלם

מוטי וגמן – צלם
צילום סטודיו איכותי מצליח להקפיא לרגע את המציאות ולספק הצצה למוצר או לאדם שאינו נגיש לכל. בכך, הצילום למעשה מקרב את הצרכנים אל המוצר או לפורטרט ומגביר את הרצון להשגתו, אך כל זה לא ניתן להשגה מבלי הכישרון, הידע ועינו המיומנת של הצלם המקצועי.
מוטי וגמן, הוא צלם סטודיו מקצועי וותיק שצבר ועשרות שנות ניסיון וידע בתחום. הכישרון והרגישות שלו עושים את ההבדל בין צילום טכני סטנדרטי ובין אמנות חיה ואיכותית, והדבר ניכר בעבודותיו ובמוניטין המקצועי שלו.
וגמן מצלם מוצרים, פריטי אופנה ופורטרט אנושיים. לדבריו "השימוש המדויק באור הוא שעושה את ההבדל בין תיעוד טכני ובין צילום אומנותי".
מהם הדגשים שצריך לשים אליהם לב?
"במרבית העבודות יש לרתום את האור שבעזרתו נקבע מה יבלוט ואילו חלקים בצילום יראו טוב יותר. התאורה גם קובעת את איכות המרקם והנגשתו למתבונן". וגמן אומר
"בצילומי פורטרט המצולם לרוב מצהיר הצהרה כלשהי ועל הצלם להבין תחילה מהי ההצהרה שהמצולם מעוניין להעביר ובאמצעות הניסיון והידע להצליח להעביר לקהל הצהרה זו ע"י תמונה".
ומה לגבי צילום אופנה?
"צילום אופנה מצריך מהצלם להעצים ולהאדיר את הפריט בעזרת המודל, העמדה ותאורה נכונה. המטרה היא להעצים ולהאדיר את הבגד ולהציג אותו כמה שיותר אותנטי מחד וכמה שיותר מסוגנן ונחשק, מאידך עבור הצרכנים".
מהם האתגרים העיקריים בצילום?
"האתגרים מגוונים. ישנם מוצרים ויש גם אנשים שפחות קל לצלם. לדוגמה פריטים בצבע זהב מעבירים השתקפויות וצריך לשים לב לכך. פריטים שקופים כגון מוצרי זכוכית יותר קשה לצלם כי צריך לדעת כיצד לצלם שקוף. לגבי אנשים – ישנם אנשים שקשה להם להיפתח מול המלצה ולהעביר מסר, וזה דורש סבלנות בעיקר, מצד הצלם, ויכולת להכניס אותם למוד. על המצולם לבטוח בצלם ולהשתחרר לטובת הפורטרט .
האתגר הגדול ביותר הוא שלא כולם אוהבים את אותה תמונה וצריך לשכנע את המצולם או בעל המוצרים לקבל גם את דעתו של הצלם מבחינת הידע המקצועי והניסיון שלו כדי לבחור בתמונה הטובה ביותר. לצלם יש את חדוות היצירה שלו ולא פשוט לו כשמגיעים לשפוט את התמונות שלו אובייקטיבית וכמובן צריך להתמודד גם עם זה".

כתובת הסטודיו: בן יהודה 117 תל אביב
קישור לפייסבוק
טלפון: 050-5777048

, תודה על הרשמתך.
עתה אשר את קבלת הדיוור במייל וקבל את הידיעות החמות בעיר למייל שלך
אולי יעניין אותך גם

תגובות

הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר