קריסת עץ על רכב ברחוב המכבים

עץ נפל על רכב בשטח ציבורי. העירייה: אנחנו לא אחראים לכך

עץ נפל בשטח ציבורי על רכבה של נוריד חונן. הרכב יצא מכלל שימוש. חונן פנתה בצרוף דוח שמאי אל העירייה אך שם נאמר לה כי העירייה אינה אחראית למה שאירע. חונן: "מדובר בשטח שהוא באחריות העירייה"

פורסם בתאריך: 14.11.18 10:36

תושבת העיר טוענת כי רכבה ניזוק מקריסת עץ בשטח עירוני, אך העירייה מסרבת לקחת אחריות על הנזק שנגרם לרכב. המקרה התרחש ברחוב המכבים פינת רחוב ברנדס שבשכונת שיפר, בחודש אוגוסט. עץ קרס על רכבה של נורית חונן, תושבת השכונה, ובעצם גרם לכך שהרכב יצא מכלל פעילות. חונן פנתה לעירייה בצירוף חוות דעת של שמאי, ובעירייה, לאחר חודשיים וחצי, הודיעו כי הם אינם לוקחים אחריות על המקרה. במכתב תשובה שנשלח לחונן על ידי מחלקת ביטוחים של העירייה נכתב: "דרישתך נבדקה על ידי הגורמים הרלוונטיים בעירייה. לא נמצאה אחריות העירייה לאירוע הנטען ועל כן הוחלט לדחות את דרישתך לתשלום".
"זה קרה בחודש אוגוסט", היא מספרת, "באתי בבוקר לכיוון הרכב וראיתי את העץ זרוק על המדרכה. אחרי זה ראיתי שהרכב שלי נפגע מהעץ, והבנתי שהעץ נפל על הרכב שלי, ומשם למדרכה. התקשרתי ל-106 שבאו לפנות את העץ. אחרי זה בא מישהו מטעם העיריה שצילם את הכל. ביררתי מול העירייה ואמרו לי לפנות למחלקת ביטוחים של העירייה. אמרו לי לשלוח את כל הפרטים ואת דוח השמאי, שלחתי להם הכל, ואחרי חודשיים וחצי קיבלתי תשובה שהם לא לוקחים אחריות. הייתי בהלם, כי במילים אחרות אני צריכה להתמודד לבד עם הנזק".
הנזק המוערך נאמד בסך של 16 אלף שקלים ומאחר והרכב יצא מכלל שימוש. "אני קודם כל שמחה שזה לא פגע באדם, ובאותה מידה יכל לעבור שם ילד", מוסיפה חונן, "זה מרגיז אותי כי זו לא פעם ראשונה שנופל עץ בשכונה שלנו. מדובר בנזק של 16 אלף שקלים. ברור שאני לא מתכוונת לוותר. אחשוב לתבוע את העירייה על כך שאין לי רכב. מדובר בשטח ציבורי שבאחריות העירייה, ולכן היא אחראית גם על העץ. אם זה לא באחריות העירייה, אז באחריות מי זה?".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "עצם נפילתו של עץ לא מטילה אחריות על העירייה באופן אוטומטי. כדי שתהיה אחריות לעירייה בגין קריסת עץ צריך להוכיח התרשלות של העירייה בתחזוקת העץ –  היעדר גיזום וכו'. במקרה הנדון לא הייתה התרשלות של העירייה בתחזוקת העץ, מדובר בריקבון פנימי שלא הראה סימנים מקדמים ולא ניתן היה לצפות ו/או למנוע את הקריסה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר