אופיר ליבוביץ
אופיר ליבוביץ

כל תזוזה במסך תגרום לנו לשכוח איפה אנחנו

אופיר ליבוביץ כותב על הסחות הדעת שגורמות לתאונות ומסביר כיצד ניתן להתגבר על כך

פורסם בתאריך: 14.11.18 16:14

בשבוע שעבר התקיים שבוע הבטיחות בדרכים הלאומי. זוהי מסורת של יותר מעשור. כמדי שנה, בשבוע זה פועלים במטרה להעלות את המודעות לנושא הבטיחות בדרכים, לחשיבות האחריות האישית של כולנו ולמחויבות להתנהגות אחראית, שומרת חוק ומתחשבת.
שבוע הבטיחות בדרכים השנה היה בסימן היסח דעת. היסח הדעת הוא מצב בו תשומת לב הנהג מוסטת, מרצונו או שלא מרצונו, מפעולת הנהיגה למחשבה, לחפץ, לפעילות, לאירוע או לאדם אחר וגורמת לו לצמצם את השליטה ברכב.
הסחות דעת נמצאות בכל מקום. ברדיו, עם הילדים מאחורה, בשלטי חוצות, ואיך לא? גם בטלפון הנייד בווטסאפ, באינסטגרם, בהודעה ההיא ובהתראה הזו. כל תזוזה במסך תקפיץ לנו את העיניים מהכביש ונשכח איפה אנחנו ואיפה הרגל שלנו לכמה רגעים שעלולים להיות קריטיים.
מעבר לנושא השנתי ישנו נושא לא פחות חשוב, שהוא אפילו מכת מדינה עבור כולנו, והוא לא אחר מאשר נושא האופניים החשמליים. הכלי הזה מתחרה תחרות איומה מול הסחת הדעת בשאלה ממה נםגעים יותר בני אדם. מתחילת 2018 נהרגו 26 בני אדם, רוכבים והולכי רגל שנפגעו מהם ועוד מאות אחרים שנפצעו, והמספרים ימשיכו לעלות כל עוד הדברים לא ישתנו.
אז מה צריך לעשות בשביל לשפר את המצב?
הצעד הראשון הוא לקיחת אחריות אישית. בין אם כרוכב אופניים, נהג, או אפילו הולך רגל, צריך לקחת אחריות על המצב ולוותר על השימוש בטלפון הסלולארי בעת ההתנהלות בדרכים.
הדבר השני הוא שיפור התשתיות והאכיפה. סלילת מסלולי אופניים בדרכים מרכזיות הוא צעד משמעותי וכמות התאונות יפחתו. בנוסף, כל עוד האכיפה תהיה רופפת והאנשים לא ידעו כיצד לפעול, כמובן שגם הרוכבים יושפעו מכך והכאוס ימשיך ואף יחמיר. בגרמניה יש מסלולי אופניים מיוחדים ויותר מזה, תקנות ענייניות וברורות שכל רוכב אופניים חשמליים יודע מה הוא עלול להפסיד במידה ויחרוג. לדוגמה, אם מוותרים על הגבלת המהירות אין ביטוח.
הדבר השלישי הוא פשוט להיות ערניים ולהיזהר, בסופו של יום אנחנו בני אדם ולא משנה כמה נשתדל אנחנו טועים לפעמים. אם נשקיע מאמץ ונאמץ את המשפט "בכביש אל תהיה צודק, תהיה חכם", נוכל להעיר לרוכב או לנהג שפעלו לא כחוק ואף לדווח למשטרה במקום לנסות לעקוף או למנוע ממנו לעקוף. אף אחד מאתנו לא רוצה לקחת חיים של אדם אחר אז למה שלא ניתן מעצמנו קצת יותר בשביל שכולם יחזרו הביתה בשלום?
אני מקווה שעם השנים נראה שיפור במערכות התשתיות והאכיפה, שיימצאו דרכים למנוע להשתמש בפלאפון בזמן נהיגה ואפילו ששבוע הבטיחות בדרכים יחדל להתקיים כי המצב בכבישים ישתפר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אופיר לייבוביץ-אתה תותח.כתבת באופן כל כך ברור ובוגר.הלוואי שכל הנוער בעיר יקרא את הכתבה שלך ויישם את המלצותייך.אופן הכתיבה שלך ניחן באינטליגנציה ובשפה יפה וברורה.המשך לכתוב כתבות כגון אלו.הם מאד מענינות ועיניניות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר