לאה כץ, מנכ"לית מקפת צילום זאב שטרן
לאה כץ, מנכ"לית מקפת צילום זאב שטרן

תוכנית מיוחדת לשילוב מחדש בחברה של בני נוער אחרי משבר נפשי

התוכנית היא של החברה הארצית למתנ"סים ומשרד הבריאות, ותחל לפעול לראשונה במסגרת מקפת, שם מחפשים מתנדבים

פורסם בתאריך: 27.3.18 12:06

החברה הארצית למתנ"סים בשיתוף משרד הבריאות וביטוח לאומי, מובילים תוכנית חדשה של 'עמיתים לנוער' ונותנים מענה לבני נוער היוצאים ממוסדות ומתהליך רפואי נפשי, כדי לשנות את מצבם. החזון של תוכנית "עמיתים לנוער" הוא לאפשר לבני נוער בגילאים 12-18 (כיתות ז'-יב') שחוו משבר נפשי או מתמודדים עם קושי נפשי, לחזור להיות חלק מחברת בני גילם ולהרגיש שייכים במקום בו הם חיים.
מקפת, רשת המרכזים הקהילתיים בפתח תקוה, היא הראשונה שתפעיל את התוכנית. כבר בקרוב מתוך המרכזיים הקהילתיים בעיר ותאפשר לבני הנוער הרלוונטיים השתלבות בפעילות פנאי וחברה, בחוגים ובפעילויות חברתיות כגון תנועות נוער ופעילות קהילתית והתנדבותית.
"החלמה ממחלה נפשית היא אפשרית. היא תוכל לקרות רק כאשר גם האדם וגם הקהילה יהיו שותפים לתהליך ההתמודדות הנפשית", אומרת לאה כץ, מנכ"לית מקפת שמציינת שלכל אדם יש את הזכות לעשות שינוי עבור עצמו ואת היכולת לחולל שינוי בחיים של מישהו אחר. עוד היא מציינת שהם יפעילו מגוון תוכניות שמטרתן המשותפת היא לסייע לבני הנוער שזקוקים לעזרה. כעת מחפשים מתנדבים שילוו את בני הנוער עד שישתלבו בחזרה בקהילה.

ראש העירייה ויו"ר הנהלת המרכזים הקהילתיים, איציק ברוורמן: "אנו רואים חשיבות רבה בהשתלבותם בקהילה של בני הנוער באמצעות חוגים ופעילויות פנאי, מעורבות חברתית והתנדבות הפתוחים לקהל הרחב. בנוסף, התוכנית מפעילה פרויקטים וקבוצות משולבות של מתמודדים ואנשים מהקהילה הרחבה, מנהלת מערך הסברה של מסבירנים המתמודדים בעצמם עם מגבלה נפשית ומעבירים מגוון סדנאות והרצאות בנושא זכויות והנגשת שירות בבריאות הנפש. אנו מודים לשותפינו בתוכנית "עמיתים בקהילה" – החברה למתנ"סים הארצית ומשרד הבריאות, ומייחלים להצלחה רבה עבור בני הנוער המשולבים בתוכנית הייחודית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר