בית שיח נשים מואר בוורוד. צילוםדוברות העירייה
בית שיח נשים מואר בוורוד. צילום דוברות העירייה

"האמצעי היעיל ביותר נגד סרטן השד הינו הגילוי המוקדם"

אירועים רבים יתקיימו בפתח תקוה במסגרת חודש המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד. החודש יתקיים גם מבצע הקש בדלת. המטרה היא לגייס בעיר לפחות את הסכום שגויס לפני שנה, 110,631 שקלים

פורסם בתאריך: 11.10.18 08:59

חודש אוקטובר הוא חודש המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד. בנוסף, החודש מתקיים כמידי שנה מבצע הקש בדלת. בתחילת השבוע התקיים אירוע פתיחת מבצע הקש בדלת, בו לוקחים חלק כמידי שנה תלמידי בתי הספר העל יסודיים. בפרויקט לוקחים חלק בני נוער מתשע חטיבות ותיכונים בעיר. בשנה שעברה, נאסף סכום מכובד של 110,631 שקלים ובסניף האגודה למלחמה בסרטן בפתח תקוה מקווים כי השנה ייאסף סכום דומה או גבוה יותר. בשנה שעברה אף זכתה חטיבת הביניים בשש שנתי אחד העם בהצטיינות מיוחדת כאשר גייסה 24,916 שקלים.
באירוע הפתיחה, שהתקיים במעמד ראש העיר איציק ברוורמן ומ"מ מנכ"ל העירייה לאוניד סמוליאנוב, השתתפו יו"ר האגודה למלחמה בסרטן סניף פתח תקוה חיים אליהו וסגנו אריק שילה, שמואל סנדלר יו"ר ארגוני המתנדבים, סגנית מנהלת האגף לחינוך על יסודי אפי שדיב, אלה זילברמן מנהלת המחלקה להתפתחות אישית ומעורבות חברתית ומתנדבי סניף פתח תקוה של האגודה למלחמה בסרטן. אליהו, יו"ר הסניף, הסביר כי כספי התרומות מועברים לצורך מתן מענקים כספיים לחולים, תפעול קבוצות תמיכה לחולים ובני משפחותיהם, סיוע בלימודים ורכישת אביזרי לימוד לילדים חולים או לילדים של חולים, סיוע בסל מזון למשפחות של חולים ועוד. בנוסף, בסניף מתקיימת פעילות "חכם בשמש", אשר פועלת בבתי הספר היסודיים בכיתות א'- ג' בנושא ההגנה מקרינת השמש.
בנוסף, במסגרת חודש המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד, מואר בית שיח נשים ברחוב מונטפיורי 3 בתאורה ורודה, וזאת במסגרת שיתוף הפעולה של יועצת ראש העיר לשוויון מגדרי רחל אלון, עם עמותת "אחת מתשע", לקידום המודעות לחשיבות גילוי מוקדם של סרטן שד בקרב נשים.
כמו כן, במהלך החודש, יתקיימו בבית שיח נשים פעילויות שיעסקו בנושא ויאפשרו זווית נוספות של התמודדות וצמיחה ממשבר, ביוזמת היועצת אלון. הפעילות היא ללא תשלום ומיועדת לתושבות ותושבי העיר.
אירועים נוספים בבית שיח נשים: ביום שני 15.10 בשעה 19.30 תתקיים הרצאתה של איילת גרוזניק-כתב "הכי טוב לרגע הזה". ביום ראשון 21.10 בשעה 19.30 תתקיים הרצאתה של אפרת רוזמן "לי זה לא יקרה". את האירועים תפתח ביום ראשון הזמרת הצעירה קורל רסקובסקי שאמה שנהב חלתה לפני מספר שנים בסרטן והחלימה. קורל סיפרה כי ליוותה את אמה בשיריה והם אלו שתרמו להחלמתה.
הכניסה ללא עלות בהרשמה מראש. מספר המקומות מוגבל. רישום בטלפון 054-5464971.

אירוע הפתיחה של הקש בדלת. צילום דוברות העירייה

אירוע הפתיחה של הקש בדלת. צילום דוברות העירייה

על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן בשיתוף משרד הבריאות, בישראל חיות 22,481 נשים שאובחנו עם סרטן השד, שהחלימו או שעדיין מתמודדות עם המחלה. 19,889 מהן אובחנו עם מחלה חודרנית, ו-2,592 נשים אובחנו עם מחלה ממוקדת בשלב מוקדם.
"נכון להיום, האמצעי היעיל ביותר נגד סרטן השד הינו הגילוי המוקדם", מדגישה מירי זיו, מנכ"לית האגודה למלחמה בסרטן, "ככל שהמחלה מאובחנת בשלבים המוקדמים עולים סיכויי הריפוי לכ-90% ויותר. אני קוראת לכל הנשים לקחת אחריות על בריאותן, להיבדק על פי ההנחיות בהתאם לגיל, ולהכיר את הגוף ואת מצבו הרגיל, כך שבכל מצב, אם מתגלה שינוי, חשוב לפנות מיד לרופא ולהתעקש על בירור טיבו. לא פחות חשוב לאמץ אורח חיים בריא, אשר הוכח מדעית כמפחית משמעותית את הסיכון לחלות".
על פי נתוני העמותה, ישנה מגמת ירידה מובהקת בתמותה מסרטן השד, של כ-2% בכל שנה וכ-25% ירידה בתמותה מאז שנת 2005. שיעור השימוש בממוגרפיה בישראל לגילוי מוקדם של סרטן השד גבוה מהממוצע בעולם. 78% מהחולות החדשות הן מעל גיל 50. שיעורי הריפוי וההישרדות מסרטן השד בישראל גבוהים בין מדינות ה-OECD ומגיעים ל-89.7% בקרב יהודיות, ו-84.4% בקרב ערביות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר