מרכז רפואי שניידר.צילום: זאב שטרן
מרכז רפואי שניידר.צילום: זאב שטרן

המשפחה הגיעה לייעוץ ובשניידר הודיעו: נמצא תורם כבד לבתכם

לינור בת ה-3 והודה בת ה-8 קיבלו חיים חדשים הודות לתרומת איברים. אמל, אמה של לינור: "היינו בהלם, לא תכננו שלמחרת הילדה תיכנס לניתוח, אבל אמרנו שאלוהים הזמין לנו את התור ואנחנו לא יכולים להתנגד"

פורסם בתאריך: 17.10.18 14:40

לינור בת ה-3 והודא בת ה-8 קיבלו חיים חדשים הודות לתרומת איברים. ניתוחי ההשתלות התקיימו במרכז שניידר לרפואת ילדים. לינור, פעוטה בת 3 שסבלה ממחלה מטבולית, הגורמת למשברים מטבוליים העלולים לגרום לנזקים נוירולוגים ולסכנת חיים, עברה השתלת כבד. הודא, ילדה בת 8 שסבלה מאי ספיקת כליות ועברה טיפולי דיאליזה במשך למעלה משנה, עברה ניתוח השתלת כליה. שתי הילדות מתאוששות ביחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר, בראשות ד"ר אלחנן נחום.

אמל, אמא של לינור בת ה-3 מושתלת הכבד, אמרה: "לינור נולדה עם מחלה מטבולית בכבד והיינו מטופלים מהרגע שהיא נולדה. בשנה האחרונה היא עברה הרבה משברים מטבולים, התאשפזה חמש פעמים, עם רמת חלבון מאוד גבוהה והגוף שלה לא היה מאוזן בגלל המחלה". לפני החגים, החליטו ההורים שהיו מטופלים ברמב"ם בחיפה, שהם רוצים לבדוק אפשרות להשתלה. "נקבע לנו תור לייעוץ בשניידר ב-15.10, נפגשנו עם הרופאה שביקשה לדעת מה סוג הדם של לינור, היא יצאה ונכנסה לחדר ואמרה לנו שיש תורם ואנחנו צריכים להחליט מעכשיו לעכשיו", מספרת האם. "היינו בהלם, לא תכננו שלמחרת הילדה תיכנס לניתוח, אבל אמרנו שאלוהים הזמין לנו את התור ואנחנו לא יכולים להתנגד". האם מספרת שהילדה עברה את הניתוח בשלום: "היא מרגישה טוב, מתפקדת וכבר משחקת וחזרה לעצמה. אני מבקשת להודות למשפחה של הילד שתרמו את הכבד, למרות הקושי שבו הם נמצאים".

מורד, אבא של הודא, מושתלת הכליה בת ה-8, מספר: "הודה נולדה עם בעיה בכליות, אבל את המחלה גילו רק כשהיא היתה בת שנה ושמונה חודשים. חברים המליצו לנו לעבור לטפל בשניידר וכך עשינו. במשך כל התקופה, אמרו לנו שיגיע היום שהכליות שלה לא יחזיקו מעמד והיא תצטרך השתלת כליה. כשהיא הגיעה לגיל שבע, המצב הלך והחמיר. הרופאים אמרו לנו שהכליות הולכות ומדרדרות, הם ירדו ל-50 אחוז תפקוד, 40, 30 עד שהם הגיעו ל-20 אחוז תפקוד ואז התחלנו דיאליזה בבית, כשזה לא הצליח עברנו לטפל בשניידר, הגענו שלוש-ארבע פעמים בשבוע וחיכינו לתרומה".

ההורים המתינו לאורך כל התקופה לטלפון שיבשר שנמצא תורם. "מאוד התרגשנו לקבל את הטלפון. אשתי כבר היתה מאוד מיואשת מהדיאליזה והטלפון נתן לנו סוג של אופטימיות", מספר מורד. "הניתוח עבר בהצלחה, הילדה מדברת ומתקשרת עם הסביבה, אנחנו בטיפול נמרץ ומקווים לטוב. במידה והמצב יהיה טוב, תוך שבועיים, שלושה נשתחרר".

את ההשתלות ביצע צוות מערך ההשתלות במרכז שניידר לרפואת ילדים: ד"ר מיכאל גורביץ, רופא בכיר במחלקת השתלות במרכז שניידר, וד"ר סיגל אייזנר, רופאה בכירה במערך ההשתלות, יחד עם המרדימים ד"ר מילה קצ'קו, ד"ר מיכאל לוינזון, ד"ר קונסטנטין ניקרסוב וד"ר ילנה צייטלין. את המעקב אחר לינור בד מבצעת ד"ר מיכל בר-לב, רופאה בכירה במכון לגסטרואנטרולוגיה, תזונה ומחלות כבד בראשות פרופ' רענן שמיר ואת המעקב אחר הודא מבצע צוות המכון לנפרולוגיה בראשות פרופ' מרים דוידוביץ. את תיאום השתלת הכבד ביצעה מתאמת המושתלים האחות מיכל שפיר ואת תיאום השתלת הכליה תיאמה, מתאמת מושתלי כליה, האחות נעמי זנהנדלר.

מרכז שניידר לרפואת ילדים הינו בית החולים המבצע את מרביתם המוחלט של ניתוחי השתלות האיברים בילדים בישראל. מאז הקמתו בוצעו למעלה מ- 600 השתלות לב, ריאה, כבד וכליות בתינוקות, ילדים ובני נוער, באחוזי הצלחה הדומים למרכזים הרפואיים הטובים בעולם.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר