מימין: גבי לב טולב וד"ר טמז מץ, שיניים בקיבה. צילום באדיבות קופ"ח מכבי
מימין: גבי לב טולב וד"ר טמז מץ, וצילום הרנטגן. צילום באדיבות קופ"ח מכבי

כתר השיניים התותבות נבלע עם המאפה והתגלה בקיבה

אישה תושבת העיר אכלה מאפה שגרם לכתר השיניים התותבות שלה להשתחרר ולהיבלע יחד עם המאפה. לאחר יום יצא הכתבר באופן טבעי

פורסם בתאריך: 8.1.19 20:19

צוות הרנטגן של מוקד מכבי בפתח תקוה גילה ממצא חריג: בבטנה של המטופלת התגלה כתר שיניים תותבות שנבלע במהלך אכילת מאפה. למוקד מכבי בעיר הגיעה מטופלת שביס קטן מהמאפה אותו אכלה, גרם לכתר השיניים התותבות שלה להשתחרר מהמקום ולהיבלע יחד עם המאפה שהיה בפיה. לאחר כמה שניות הבינה מה קורה והופנתה לבית החולים. לאחר צילום ובדיקה בבית החולים, היא ניגשה לבדיקה אצל רופא גסטרו שעדכן אותה כי הגשר נמצא כרגע בקיבה ותוך כמה שעות צפוי לצאת מהגוף בצורה טבעית. "ההסבר של הרופא לא נשמע לי הגיוני. אני לא מבינה גדולה ברפואה אבל מכיוון שהוא הרופא ואמר את זה בביטחון אז חזרתי הביתה רגועה", היא משחזרת.
היא חיכתה, מספר שעות ואפילו יממה אך השיניים שבלעה לא יצאו. לקראת שעות הערב, היא החליטה להגיע למוקד הרפואה הדחופה של מכבי בפתח תקווה, מחשש שהעצם שבלעה הגיע למקומות אחרים בגוף ואולי יצר פגיעה באיברים פנימיים.
גבי לב טולב, מנהל הרנטגן במוקד, קיבל אותה והכניס אותה לצילום במהירות. בצילום גילה לב שכתר השיניים התותבות נמצא בבטן. לב ביקש ממנה לגשת לד"ר טמז מץ, רופא פנימאי שעובר במוקד למעלה מ-20 שנה שינתח את הצילום ויתן הנחיות להמשך טיפול. "אני עובד פה כבר שנים רבות, אבל מקרה כזה לא יצא לי לראות עדיין", סיפר ד"ר טמז מץ, "כתר השיניים התותבות נבלע במלואו ונכנס לתוך הקיבה, לאזור המעי הגס. מדובר במקרה נדיר מאוד אבל הרגעתי את המטופלת והסברתי שאין חשש לפגיעה באיברים פנימיים ושהעצם ככל הנראה יצא מהגוף בצורה טבעית בימים הקרובים", הוא מספר.

ואכן, כפי שנאמר לה כבר בבית החולים, ביום שלמחרת הכתר יצא באופן טבעי.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר