חיסון. צילום אילוסטרציה תומר אפלבאום
חיסון. צילום אילוסטרציה תומר אפלבאום

48 מיקרים של חצבת התגלו בפתח תקוה במשך כשנה

משרד הבריאות פרסם את הנתונים לתקופה שמהתפרצות החצבת בארץ במרץ 2018 ועד עתה. פתח תקוה ממוקמת תשיעית בטבלה הארצית אך רחוקה מאוד במספר המיקרים מהערים המובילות

פורסם בתאריך: 15.5.19 10:18

מנתוני משרד הבריאות שהתפרסמו השבוע, עולה כי מהתפרצות מחלת החצבת במרץ 2018 ועד תחילת חודש מאי השנה, התגלו בעיר פתח תקווה 48 מקרים של חצבת, דבר אשר ממקם אותה במקום ה-9. בראש העין התגלו בסך הכל שלושה מקרים. מתחילת השנה הגיע מספר הנדבקים בארץ ליותר מאלף איש ומההתפרצות אשתקד, מגיע המספר ל-4,115 מקרים.
על פי נתוני המשרד, הישוב הנגוע ביותר במחלה הוא ירושלים עם 1,403 מקרי חצבת, אחריו בית שמש עם 420 מקרים, צפת עם 276 מקרים, ביתר עילית – 230, בני ברק 210, טבריה – 173, מודיעין עלית – 137, תל אביב 109 ובמקום התשיעי פתח תקווה עם 48 מקרים ואחריה רחובות עם 43. בנפת פתח תקווה התגלו 215 מקרים בשנה האחרונה.
עוד על פי נתוני המשרד, קבוצת הגיל שבה נדבקו הכי הרבה ילדים בחצבת בישראל היא גילאי 2-4 בה התגלו 715, לאחר מכך גילאי שישה חודשים עד 11 חודש עם 578 מקרים. הכי מעט מקרים היה בגיל 40 +, קבוצת גיל בה התגלו 40 מקרים. עוד ניתן לראות על פי נתוני המשרד, שהחודש בו התגלו הכי הרבה מקרים היה באוקטובר 2018 עם 952 מקרי חצבת, לאחריו נובמבר עם 915 מקרים. את השנה פתחנו עם 327 מקרי חצבת בחודש ינואר, באפריל זה ירד ל-224 מקרים.
על פי הנתונים שהמשרד מפרסם, ניתן לראות שמרבית מקרי החצבת התגלו בקרב אוכלוסיות החרדיות ומשרד החינוך עושה מאמצים לשכנע את אנשי המגזר לחסן את ילדיהם, על מנת למנוע את התפשטות המחלה בארץ. המחלה היא לא ייחודית רק לישראל, וגם בארצות הברית ובאירופה התגלו מקרים רבים, במיוחד בקהילה החרדית בברוקלין, שם האשימה עיריית ניו יורק את חברי הקהילה בכך שהם לא מחסנים את ילדיהם.
מחלת החצבת היא מחלה זיהומית מדבקת מאוד ובאחוז קטן מהמקרים, סיבוכי המחלה עלולים להיות קשים ואף לסכן חיים. הנגיף למחלה, הוא נגיף מורביליווירוס. החצבת מועברת מאדם לאדם על ידי פיזור הנגיף לסביבה בעת שיעול, עיטוש או מגע עם הפרשות מהאף וליחה. ניתן להידבק גם בעת שהייה בחדר החולה, אך גם מספר שעות לאחר שהחולה עזב את החדר. הדרך הטובה והבטוחה ביותר למנוע תחלואה היא על ידי קבלת חיסון נגד המחלה. יעילות החיסון במניעת חצבת הינה גבוהה מאוד (כ-97% לאחר קבלת 2 מנות חיסון). במעט האנשים שחוסנו ויחלו בכל זאת במחלה, המחלה צפויה להיות קלה ביחס למחלה באנשים שאינם מחוסנים. החיסון מקנה הגנה החל משבועיים ממועד קבלת החיסון וממשיך להגן עשרות שנים לאחר קבלתו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר