אבישי קליימן בזמן טיפול דיאליזה
אבישי קליימן בזמן טיפול דיאליזה

אבישי קליימן זקוק לתרומת כליה: "אני רוצה להיות בריא, אני רוצה להקים משפחה"

בגיל 12 עבר אבישי השתלת כליה, אך לאחרונה הכליה הפסיקה לתפקד והוא חזר לטיפולי דיאליזה. התור לתרומה ארוך מאוד, ולכן הוא הוא מחפש תורם אלטרואיסטי. הבקשה שלו: שכמה שיותר אנשים ייחשפו לסיפורו, וכך אולי ימצא את האיש שיציל את חייו

פורסם בתאריך: 16.5.19 13:54

לפני 20 שנה, שהיה בן 12, עבר אבישי קליימן ניתוח מורכב של השתלת כליה. אבל בשנים האחרונות מצב הכליה המושתלת החל להתדרדר והיא חדלה לתפקד. אבישי רשום בעמותת אדי, אבל מדובר בתקופת המתנה ארוכה. לכן הוא החל לחפש תורם אלטרואיסטי, על מנת שסוף סוף יוכל להפסיק עם טיפולי הדיאליזה אותם הוא עושה שלוש פעמים בשבוע. הוא עושה זאת בין היתר באמצעות דף פייסבוק מיוחד שפתח – "שי לאבישי – כליה לאבישי".
אבישי רוצה להתחתן ולהקים משפחה. הוא רוצה חיים בריאים ונעימים יותר. "בגיל שלוש חליתי במחלת כליות", הוא מספר, "הכליות הפסיקו לעבוד. בעקבות בעיה של חלבון בשתן, הפסקתי לתת שתן וכך התגלה ששתי הכליות שלי לא עובדות. כאשר כליה אחת לא עובדת אפשר לחיות רגיל, אבל כששתי הכליות לא עובדות זו בעיה".
וכך כבר בגיל שלוש, התחיל אבישי טיפולי דיאליזה. "במשך תשע שנים, שלוש פעמים בשבוע עברתי טיפולי דיאליזה. טיפולים בהם אתה מתחבר במשך ארבע שעות למכונה וזה מאוד מסתכל. מעבר לדיאליזה עצמה, אתה מוגבל בכמות המים והאוכל שאתה צורך, כי מאחר והכליות לא מתפקדות, זה אומר שהמים נשארים בגוף ואפשר להוציא אותם רק בטיפול הבא", הוא מסביר. "בגיל 12 עברתי השתלה שהייתה מאוד מוצלחת והכליה החזיקה מעמד כמעט 20 שנה, שזה נחשב לזמן ארוך. לפני כשלוש שנים התחילה התדרדרות במצב של הכליה ולפני שנה היא הפסיקה לעבוד וחזרתי לעשות דיאליזה".
איך זה משפיע על חיי היום יום שלך?
"אני ממשיך לעבוד במשרה מלאה ולשמחתי מקום העבודה שלי מתחשב. אני יוצא שלוש פעמים בשבוע לטיפולים בשעה שלוש והטיפול הוא מאוד מתיש. אחרי שאני מסיים את הטיפול, אני כמעט ולא יכול לתפקד ואני מאוד עייף. זאת בנוסף לכך שה-המוגלובין שלי מאוד נמוך. אנחנו מנסים לשמור על איזון בחיים, אני מנצל את הימים שאין דיאליזה כדי לצאת" הוא מסביר.

דף הפייסבוק של אבישי קליימן

# # #

בדף הפייסבוק שפתח כדי לחפש תורם, כתב אבישי:

"שלום, שמי אבישי, בן 32, ואני מנהל חיים כפולים. מצד אחד מול כולם אני חי חיים רגילים: עובד בעבודה, דוד לאחיינית מהממת, אני בזוגיות עם החצי השני שלי ואנחנו רוצים להתחתן ולהביא ילדים.

אבל מצד שני… אני חולה כליות.

מה שגורם לי לעשות טיפולי דיאליזה מתישים 3 פעמים בשבוע למשך מעל 4 שעות כל טיפול, להיות עייף ביום יום שלי, להיות מוגבל בכמות הנוזלים שמותר לי לשתות והמאכלים שמותר לי לאכול, להיות בסכנת חיים תמידית.

הפתרון היחידי להציל את חיי הוא תרומת כליה ואתם יכולים לעזור לי לחזור לחיים!

זה הדבר האחרון שרציתי לעשות, אני לא נוהג לבקש עזרה ונוהג לפתור את ענייני לבד או ביחד עם האנשים הקרובים לי ביותר, אך הרגשתי שבשלב הזה כבר אין לי ברירה. בסביבה הקרובה שלי לא נמצאה תרומה מתאימה ולכן אני נאלץ להתחיל להילחם על חיי ולחפש תורם בעצמי.

אני רוצה לחזור להיות עצמאי ולנהל את חיי, אני רוצה לחזור להיות בריא, אני רוצה להקים משפחה!

איך אפשר לעזור?
גבר בריא או אישה בריאה אחרי שלב ההריונות בעלי סוג דם B או O? אתם יכולים להציל את חיי!

אנא צרו קשר:
בהודעה בפייסבוק Avishai Klaiman
באימייל: [email protected]
פלאפון: 054-5952123

אנא שתפו את הפוסט, התקווה שלי שאיפשהו שם נמצא הבנאדם שיהיה מוכן לעשות מעשה גדול ולהחזיר אותי לחיים!"

# # #

אבישי בן ה-32 מתגורר בפתח תקוה עם בת זוגתו מוריה. מבחינתו העתיד עוד לפניו, למרות הקשיים הרבים. "אנחנו רוצים להתחתן, להביא ילדים והמצב היום הוא לא בדיוק אידיאלי", הוא אומר, "אנחנו מדברים מצד אחד על העתיד והקמת משפחה ומצד שני אני ימים שלמים נעדר מהבית ולא תמיד במיטבי".
מה התהליך של התרומה?
"אני מחזיק בכרטיס אדי ורשום בתור להמתנה לכליה, אבל התור הוא ארוך מאוד. גם כילד חיכיתי תשע שנים כדי לקבל תרומת כליה. אני מקווה שאנשים יקראו את הסיפור שלי וירצו לתרום. מאוד חשוב לי שאנשים יבינו שתרומת כליה היום היא הליך מאוד פשוט. עושים סדרה של בדיקות לראות שהבנאדם מתאים ולאחר מכך יש את הניתוח ואחרי יומיים שלושה הוא כבר חוזר לחיים רגילים. עבורי זו הצלת חיים".
מי יכול לתרום לך?
"גבר בריא בן 25 פלוס או אישה שעברה את שלב ההריונות, בעלי סוג דם B או O".
ניתן ליצור קשר עם אבישי דרך עמוד הפייסבוק האישי שלו "שי לאבישי – כליה לאבישי – Kidney for Avishai"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר