ניתוח השתלה בבילינסון צילום דוברות בילינסון

מרתון השתלות חסר תקדים בבילינסון: 13 איברים הושתלו ב-48 שעות

"מדובר בשיא ישראלי של הצלת חיים בהשתלות איברים. לא ידוע לי על מקרה דומה בעולם", אמר ד"ר אביתר נשר, מנהל מחלקת ההשתלות בבילינסון

פורסם בתאריך: 6.9.19 08:46

בתוך 48 שעות השבוע הושתלו 13 איברים ב-12 אנשים בבית החולים בילינסון. הושתלו 3 כבדים, 6 כליות ו-2 זוגות ריאות. ד"ר אביתר נשר, מנהל מחלקת השתלות בבילינסון, אמר: "מדובר בשיא ישראלי של הצלת חיים בהשתלות איברים. לא ידוע לי על מקרה דומה בעולם. מבצע בהיקף כזה של השתלות במהלך שתי יממות עוד לא היה, זה יכול להתבצע רק במרכז השתלות ארצי כמו בילינסון, עם צוותי השתלה וחדרי ניתוח מיומנים ומנוסים מאוד. הצוותים שלנו עושים לילות כימים בבית החולים, ללא הפסקה, על מנת להציל חיים. למשימה התגייסו עשרות רבות של אנשי צוות כמו במבצע צבאי".

פרופסור דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב-חזה בבילינסון, אמר: "למרות העבודה האינטנסיבית סביב השעון, אין כמו הזכות להציל חיים. כשבחרתי בתחום השתלות הלב והריאות, ידעתי שייעוד זה יוביל אותי להתמסרות מלאה וטוטאליות של עבודה סביב השעון, שבת וחג. הרגע בו אני רואה את הלב מתחיל לפעום לאחר השתלה או את הריאות שהופכות ורודות וחיוניות, שווה את כל השעות ואת הלילות ללא שינה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רינת לביא

    מדהים.
    חייבים להגביר המודעות בנושא
    אנא שתפו בכל מקום שאפשר

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר