צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מדאיג: עלייה גדולה במספר מיקרי השעלת בפתח תקוה

לאור העלייה הגדולה במספר הנדבקים הוציא משרד הבריאות הנחיות לגבי חיסון ילדים וחיסון נשים הרות. הגיל בו יש את מספר החולים הגדול ביותר: בין 5 ל-9 שנים

פורסם בתאריך: 17.12.19 18:49

על פי דוח של משרד הבריאות מחלת השעלת בארץ מחריפה ונפת פתח תקווה ממוקמת במקום הרביעי עם 238 מקרים לשנת 2019 לעומת 76 בשנת 2018. במקום הראשון נמצא מחוז ירושלים עם 454 מקרים לאחריו מחוז תל אביב, נפת רמלה ואז נפת פתח תקווה. בסך הכל בשנת 2019 אובחנו 1565 חולים בשעלת, לעומת 729 שאובחנו בשנת 2018. עוד על פי נתוני משרד הבריאות, קבוצת הגיל בה חלו הכי הרבה היא בין 5 ל-9 שנים, לאחר מכן גילאי 15-44. כמו כן, ניתן לראות שיש עליה גם בקרב תינוקות עד גיל שנה ובשנת 2019 שעדיין לא הסתיימה חלו 198 תינוקות לעומת 84 בשנה הקודמת. הנתונים מעודכנים ל-1.12.2019.
לאור עליה במחלה, ככל הנראה מאחר ויש הורים שלא מחסנים את ילדיהם, הוציאו במשרד הבריאות לרופאי המחוזות, הנפות ולמנהלי קופות החולים עדכון בנושא המחלה וריענון הנחיות שכוללות מתן / השלמת סדרת החיסון הראשונית בגיל הילדות על פי לוח הזמנים המומלץ ומתן חיסון לנשים הרות בכל הריון בשבוע ה-27 עד 35. אם החיסון לא ניתן במהלך ההריון, יש לתת אותו במרפאת הקופה עד שלושה חודשים אחרי הלידה, על מנת להגן על התינוק מפני מחלות קשות. כמו כן, ממליצים לכל מבוגר מגיל 18 להתחסן פעם אחת נוספת במהלך חייו.
שעלת (Pertussis) היא מחלה זיהומית חיידקית מדבקת, הנגרמת על ידי חיידק בשם בורדטלה פרטוסיס (Bordetella Pertussis). החיידק מפריש רעלנים שפוגעים בריריות דרכי הנשימה וגורמים לתסמינים הרבים המאפיינים את המחלה. המחלה נחשבת למחלה קשה ומדבקת. הסימפטומים של המחלה מתפתחים בדרך כלל 6-20 ימים לאחר ההדבקה. בשבוע-שבועיים הראשונים של המחלה מופיעים סימנים שלעיתים מזכירים שפעת וכוללים הצטננות, נזלת, חום לא גבוה ושיעול קל. בהמשך, מופיעה החמרה בשיעול. השיעול נעשה התקפי. התקפי השיעול עלולים להיות קשים ומלווים באודם בפנים או בהכחלה. לעתים, יתכן שבסוף התקף השיעול ישמע קול בעת שאיפת אוויר מאומצת. קול זה נקרא whoop.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר