חן קורח. צילום פרטי

"הייתה תקופה שאפילו חשבתי על המוות". למרות הקשיים, חן קורח נרתמת לפרויקט 'צמה של עוצמה'

בגיל 20, קצת לפני שחרורה, אובחנה חן קורח כחולה בסרטן. בינואר שימשה כפרזנטורית של פרויקט "צמה של עוצמה". היא החלימה, אך באחרונה המחלה חזרה שוב, ועתה, למרות הקשיים, היא נרתמת שוב לטובת הפרויקט

פורסם בתאריך: 22.12.19 13:44

ביום רביעי ה-1.1.2020 יוצא לדרך המבצע השנתי "צמה של עוצמה", של עמותת זיכרון מנחם ומותג טיפוח השיער PANTENE, לאיסוף תרומות שיער עבור חולות סרטן. המבצע יתקיים בין התאריכים 1.1.-1.7 במטרה לאפשר לכל אישה, צעירה וילדה המתמודדת עם מחלת הסרטן לקבל פאת שיער איכותית וטבעית – ובחינם. בשנה הקודמת, מי שהייתה הפרזנטורית של הקמפיין היא תושבת העיר חן קורח.
קורח בת ה-21 גילתה שהיא חולה בסרטן לפני כשנה וחצי. חודש לפני שחרורה מצה"ל היא אובחנה כחולה בסרטן השד ובלוטות הלימפה. כשהקמפיין עלה, היא הייתה לקראת סוף הטיפולים ובהמשך הבריאה. לאחרונה היא אובחנה שוב ולמרות הקושי והטיפולים היא החליטה שהיא ממשיכה לסייע בהגדלת המודעות למחלה. "המחלה עדיין פעילה", מספרת חן, "היא נמצאת בצוואר ובריאה ואני כרגע בטיפול ביולוגי. כשאמרו לי שהמחלה חזרה, זו הייתה הבשורה קשה, אולי הכי קשה, כי חשבתי שאני חוזרת לחיים ולשגרה, היו לי המון ציפיות וזה התנפץ לי בפנים. הייתה תקופה שהיה לי ממש קשה ואפילו חשבתי על המוות ואז הרגיעו אותי עם הטיפול והיום אני יותר אופטימית ויש לי יותר תקווה".

כיום חן, מקבלת כדורים בסבב של 21 יום והפסקה של שבעה ימים וחוזר חלילה. "הכדורים עוצרים את התפשטות המחלה. אני נמצאת במעקב, בודקים כיצד הכדורים מגיבים ובהתאם לכך מחליטים האם להמשיך לקחת אותם".

חן קורח. צילום פרטי

חן מציינת לגבי פרויקט 'צמה של עוצמה': "כשהתחלתי את הטיפולים לראשונה, אחד הדברים שחששתי מהם זה שהשיער ינשור לי. אחרי הטיפול השני, כשחפפתי את הראש, השיער התחיל לנשור והחלטתי לגלח את הראש, אחרי שגם הגבות והריסים התחילו לנשור. אני באופן אישי לא מתביישת בקרחת שלי ויש פעמים שאני בוחרת ללכת בלי פיאה, למרות שכאשר אני עם פיאה ההרגשה היא שונה, מסתכלים עלי כעל חלק מהנוף. למרבית הנשים, השיער הוא חלק בלתי נפרד מהן ומהזהות שלהן והפרויקט נותן למאות בנות ביטחון על ידי תרומת השיער".

יש לה מסר חשוב שהיא רוצה להעביר: "אני אובחנתי בגיל 20 ולצערי מידי שנה המחלה עולה בקרב צעירות וצעירים. חשוב שאנשים יהיו עם האצבע על הדופק. שלא יגידו שאנחנו צעירים ואנחנו לא יכולים לחטוף את המחלה. המחלה יכולה להגיע בכל גיל ולכל אחד ואחת ולכן הגילוי המוקדם הוא חשוב ומציל חיים. חשוב ללכת להיבדק ולא להיות אדישים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר