בדיקת קורונה. צילום רויטרס
בדיקת קורונה. צילום רויטרס

שתי מרפאות לבדיקות קורונה ייפתחו בשבוע הבא בפתח תקוה

המרפאה של קופת חולים מכבי תיפתח ביום שני הקרוב באיזור תחנת הרכבת קרית אריה. גם קופת חולים כללית תפתח מרפאה דומה בפתח תקוה

פורסם בתאריך: 2.4.20 19:20

קופת חולים מכבי תפתח ביום שני הקרוב מרפאה לנטילת בדיקות קורונה באזור תחנת הרכבת קרית אריה. בקופת החולים מציינים שהם יפתחו עשרות מרפאות שיפעלו בין הימים א- ו' והמטופלים יופנו על ידי רופאי המשפחה והילדים, זאת על בסיס בסיס קריטריונים מוגדרים הכוללים תסמינים נשימתיים בשילוב גורמי סיכון נוספים. המטופלים יגיעו לביצוע הבדיקות בתיאום תור מראש. לאחר קבלת ההפניה מהרופא, צוות מכבי ייצור קשר עם המטופל לצורך תיאום תור בחלון זמן ספציפי עבורו. לא תתאפשר הגעה ללא תיאום תור מראש וזאת על מנת להבטיח מרחק בטחון בין מטופל למטופל ומניעת התקהלות. מטושי הבדיקות יועברו למעבדה המרכזית של מכבי והמטופלים יקבלו את התשובות ללא עיכובים.

מנכ"ל מכבי רן סער: "נגדיל משמעותית את מספר הבדיקות. נקל על חברי מכבי להיבדק סמוך לביתם. הצוות שלנו עובד קשה מאוד ועכשיו מקבל על עצמו משימה חדשה ומורכבת. הבדיקות שנבצע יאפשרו ניטור טוב יותר של המחלה וכך נוכל למקד מאמצים של כלל מערכת הבריאות. צוות מד"א עושה ככל הניתן ואנחנו עתה מכפילי כוח וביחד נגיע לעוד אלפי נבדקים".
עד כה היה מד"א בלבד אחראי על ביצוע בדיקות הקורונה בישראל אך עקב הביקוש הרב לבדיקות והעומס הגדול על מד"א, הוחלט שגם קופות החולים יחלו לבצע את כלל תהליך הבדיקה: נטילת דגימה באמצעות מטושים, בדיקה של הדגימה במעבדה המרכזית של הקופה ודיווח התוצאות למטופלים חברי הקופה.

הסערה בנווה גן והשמועות על "מרפאת הקורונה": במכבי מרגיעים

כזכור שכונת נווה גן סערה השבוע בעקבות ידיעות על סגירת המרפאה של מכבי ברחוב מבצע דקל, מה שהוליד גל שמועות על הפיכתה למרפאה לבדיקות קורונה. דברים אלה הוכחשו על ידי קופת חולים מכבי. באותו עניין שלח היום ראש העירייה רמי גרינברג לתושבי נווה גן את ההודעה הבאה: "אני שמח לעדכן את תושבי רחוב מבצע דקל כי הגעתי לסיכום עם קופ"ח מכבי כי המרפאה במבצע דקל לא תיפתח כמרפאה לחולי קורונה, במקום זה העמדתי לרשותם שטח באזור תחנת רכבת קרית אריה ששם יוקם מתחם מבודד ומסודר ולשם יופנו התושבים שיזדקקו לטיפול. אני מודה לקופ"ח מכבי על שיתוף הפעולה. לשרותכם תמיד, רמי גרינברג, ראש העיר".

האם דברים אלו מלמדים כי ייתכן שבשלב מסויים כן נשקלה האפםשרות של המרפאה ברחוב דקל? בהחלט ייתכן
גם קופת חולים כללית, אמורה לפתוח ביום שני הקרוב מרפאה לבדיקות קורונה. פרטים נוספים בהמשך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר