הרב ישעיהו הבר ז"ל. צילום מארק ניימן / לע"מ
הרב ישעיהו הבר ז"ל. צילום מארק ניימן / לע"מ

אבל כבד בבילינסון ובשניידר על מותו של הרב ישעיהו הבר, האיש שחיבר מאות חולי כליה עם תורמים

רוב ניתוחי הכליה התקיימו בבילינסון. הרב הבר ז"ל נפטר מקורונה בגיל 55. "הוא ואשתו רחל הקימו מפעל חיים מדהים שלא קיים כמוהו בעולם", אומר ד"ר גדי נוימן, סגן מנהל בית החולים בילינסון שהיה בקשרי עבודה צמודים עם הרב הבר

פורסם בתאריך: 24.4.20 11:21

אבל כבד בצוות ובהנהלת בית החולים בילינסון, עם היוודע דבר מותו של הרב ישעיהו הבר, יו"ר ארגון 'מתנת חיים' וידיד בית החולים שנפטר אמש בבית החולים הדסה עין כרם. הרב הבר נדבק בנגיף הקורונה ואושפז בהדסה לאחר שחלה התדרדרות במצבו. הוא חובר למכונת הנשמה והורדם ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי, אך המאמצים להצילו לא צלחו.

הרב הבר היה בן 55 במותו. הוא היה יו״ר ארגון מתנת חיים ומי שהקים בעצמו את המפעל החשוב שהציל מאות אנשים. הוא פעל לחיבור בין חולי כליה לבין תורמים אלטרואיסטים והיה מן הבולטים בעידוד תרומת איברים מן החי. הבר ז"ל, הוא תושב שכונת הר נוף בירושלים, נולד בתל אביב ולמד בישיבת פוניבז'. הוא שימש במשך שנים כרב וכראש ישיבה. לפני כ-15 שנים התמוטט ברחוב ולאחר שפונה למיון התברר שהכליות שלו הפסיקו לתפקד והוא החל טיפול בדיאליזה. לאחר שאף אחד מבני משפחתו לא התאים לתרומת כליה, הוא קיבל בסופו של דבר כליה מחבר ולאחר מכן, החליט להקים עמותה שתקדם תרומות כליה מאנשים בריאים. הרב הבר נטמן בהר המנוחות בירושלים.

בבית החולים בלינסון מספרים שהרב הבר היה שותף לדרך ואיש של חסד ואמת אשר עסק בהצלת נפשות ורתם לעשייתו את בילינסון כגורם מרכזי בהצלת חיים של רבבות אנשים על ידי השתלת כליה. יחד פעלו וצעדו הרב הבר ז"ל ובית החולים שנים רבות. "הוא ואשתו רחל הקימו פרויקט, מפעל חיים מדהים שלא קיים כמוהו בעולם", מספר ד"ר גדי נוימן, סגן מנהל בית החולים בילינסון שהיה בקשרי עבודה צמודים עם הרב הבר בשנים האחרונות. "עצם הרעיון של ללכת ולשכנע אנשים לתרום איבר מגופם למען הצלה של אדם אחר וברוב המוחלט של המקרים, של אדם שהם בכלל לא מכירים, זה מדהים", הוא מספר. ד"ר נוימן מציין שלצד זה הרב כלל לא הכיר את האנשים להם הוא התרים, מאחר וההחלטה מי מקבל כליה לא הייתה שלו. "הפרויקט שלו הצליח להתרים עד כה למעלה מ-700 תורמים ולבית החולים בילינסון הגיעו למעלה מ-75 אחוז מהתורמים, מאחר ואנחנו מרכז ההשתלות הגדול בישראל", אומר ד"ר נוימן. "רוב התורמים הם אנשים מסורתיים, דתיים והוא הצליח לגייס לפרוייקט שלו את הרבנים".

ד"ר נוימן אומר בכאב: "היינו בשוק כאשר שמענו שחלה. כל הסיפור הוא בן עשרה ימים והיינו בטוחים שהוא ייצא מכך. היינו בקשר עם אשתו והמשפחה מידי יום ולמרות גורמי הסיכון שלו, לא האמנו שהמצב ידרדר. להערכתי מפעל החיים שלו ימשך כי זו צוואתו".

"קירוב הלבבות, הנתינה ללא תמורה והצלת החיים, אלו הערכים שהנחיל הרב הבר ז״ל"

גם מרכז שניידר לרפואת ילדים פרסן הודעה מיוחדת בעקבות מותו של הרב הבר: "מפעל חייו של הרב אברהם ישעיהו הבר, יו״ר עמותת ״מתנת חיים״, העניק חיים ואיכות חיים למאות אנשים בזכות תרומות כליה אלטרואיסטיות", נכתב בהודעה. "אנחנו במרכז שניידר לרפואת ילדים, מטפלים בילדים החולים הממתינים להשתלת כליה, ורואים את השינוי הדרמטי במצבם הבריאותי והנפשי בעקבות השתלת הכליה. אנו פוגשים את ההורים בתחושת הקלה עצומה, מודים ומוקירי תודה, ומתרגשים איתם במפגש עם התורמים האלטרואיסטים, שהעניקו לילד שאינם מכירים חיים חדשים. קירוב הלבבות, הנתינה ללא תמורה והצלת החיים, אלו הערכים שהנחיל הרב הבר ז״ל, זו המורשת המרשימה שלו, ואנו במרכז שניידר נמשיך לפעול לפי משנתו ולקדם תרומות איברים לילדים.
אנו משתתפים בצערה הכבד של משפחתו ושולחים את תנחומינו להם ולכל אוהביו. יהי זכרו ברוך

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר