בדיקת קורונה. צילום אמיל סלמן
בדיקת קורונה. צילום אמיל סלמן

אחרי יומיים של בלבול: מתחם דרייב אין ייפתח מחר, מתחמי בדיקות נוספים בימים הקרובים

במוצ"ש פרסם ראש העירייה כי בראשון ייפתח בסמוך לספורטק סירקין דרייב אין לבדיקות קורונה. תושבים שהגיעו למקום גילו שאין כלום. היום הוציאה העירייה הודעה ובה פירוט הימים והשעות של פעילות מתחמי הבדיקות החדשים בעיר

פורסם בתאריך: 14.9.20 11:30

עדכון אחרון: 14.9.20 14:36

אחרי יומיים של בלבול ומידע מוטעה, ותושבים כעוסים שהגיעו לספורטק סירקין לבצע בדיקת קורונה והתאכזבו, הודיעה העירייה בשעה האחרונה שמתחם הדרייב אין לבדיקות ייפתח מחר, יום שלישי ויפעל עד יום חמישי.

העירייה הודיעה על פתיחת מתחמי בדיקות בנוסף למתחם הדרייב אין בסירקין. לטובת הבדיקה אין צורך בהפנייה מקופות החולים. הבדיקות יתבצעו ע"פ הפרוט הבא:

בדיקת דרייב אין עם רכב בלבד יתבצעו:

בימים שלישי, רביעי וחמישי, כל יום משעה 14:00 עד 22:00. הגעה לבדיקות ברכב בלבד. מיקום הבדיקות בספורטק ברחוב עובדיה יוסף – ליד צומת סירקין.

כמו כן יתבצעו בדיקות אליהן ניתן להגיע ללא רכב לפי הפרוט הבא:

א. ביום שלישי ה- 15/9 ברחוב סלומון 12 (אגף הנוער) – שעות 14:00 עד 22:00.

ב. ביום רביעי ה- 16/9 בבית ספר מעלות חיים, רחוב אונטרמן 14 – כניסה מהשער הראשי של בית הספר – בשעות 15:00 עד 22:00.

ג. ביום חמישי ה- 17/9 באולם ספורט ע"ש שוקי ילין – רחוב מנחם בגין 87 – כניסה ממגרש הכדורסל – שעות 14:00 עד 22:00.

העירייה הדגישה בהודעה כי אין צורך בפהנייה של קופת חולים. עוד נמסר: "מי שלא מרגיש טוב או שהיה בקרבת אדם חולה ורוצה להבדק מוזמן לעשות זאת במטרה לחשוף כמה שיותר חולים שלא מודעים לכך ואז הם מסתובבים ומדבקים אחרי ויכולים לסכן חיים של אחרים. זה חשוב לבריאות של כולנו וגם למנוע בהמשך את הסגר עם כל ההשלכות הקשות שלו".

קודם לכן היה בלבול בקרב תושבים רבים. זאת לאחר שבמוצאי שבת פרסם ראש העירייה רמי גרינברג בדף הפייסבוק שלו הודעה, על כך שהחל מיום ראשון (אתמול) ועד יום חמישי, לאור העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה בעיר, יפתח באיזור הספורטק בסירקין דרייב אין לבדיקות קורונה בשיתוף פיקוד העורף והמטה הארצי לטיפול בקורונה – מגן ישראל. תושבים שהגיעו למקום הופתעו לגלות שאין במקום שצוין דרייב אין, וכמובן שלא ניתן לבצע בדיקות קורונה במקום. אותם תושבים מופתעים מספרים שיצרו קשר עם המוקד העירוני, אך גם לא ידעו לתת להם תשובה מתי המקום ייפתח.

בהודעה כתב גרינברג: "בעקבות העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה בעיר, ממחר (ראשון) ועד יום חמישי נפתח דרייב אין לבדיקות קורונה בשיתוף פיקוד העורף והמטה הארצי לטיפול בקורונה – מגן ישראל. הדרייב אין יפעל ככל הנראה בין השעות 16:00-22:00, באזור הספורטק ברחוב עובדיה יוסף בסמוך לצומת סירקין. הבדיקות יבוצעו לכל חברי קופות החולים. מי שכבר מתואם לו בדיקה דרך קופת החולים שלו אז לבצע דרך הקופה במקום שיועד לכך על ידי קופת החולים שלו. מי שיש לו תסמינים גם הוא צריך לדרוש מהקופה שלו בדיקה. בדרייב אין יבוצעו בדיקות למעגלים של תושבים שלא מאושר להם בדיקות על ידי קופת החולים שלהם ויש להם צורך בביצוע בדיקה לאור הנסיבות".
"הגענו למקום לפי הודעת ראש העיר, אבל לצערי, המקום היה סגור", סיפר אחד התושבים. "אנחנו לא היחידים שהגענו לשם, התקשרנו למוקד העירוני ואף אחד לא ידע לתת לנו תשובות מתי זה ייפתח. דבר נוסף הוא שבמוקד אמרו שצריך הפנייה מהרופא, למרות שבהודעה של ראש העיר זה מובן אחרת".

תושבת נוספת ציינה: "התקשרתי למוקד העירוני, ברגע הראשון הם אמרו שהדרייב אין פתוח, כשאמרתי שהיינו שם וזה היה סגור, הוא ביקש לבדוק וחזר אלי אחרי כמה רגעים ואמר שאני צודקת והמקום סגור, למרות שהם קיבלו הודעה יום קודם שזה נפתח. הוא אמר לי שהוא לא יודע להגיד מתי המקום ייפתח וככל הנראה הם עדיין לא הספיקו להתארגן. כששאלתי האם אפשר להגיע ללא הפניה, הוא אמר שלפי מה שעדכנו אותם, צריך הפניה מקופת החולים. אז מה הם עשו בזה?, קיבלתי את ההודעה הזו בכל קבוצה אפשרית ואנשים הפיצו אותה כמעט בכל מקום, אבל אם אני צריכה הפנייה מהרופא, זה כמו שהיה עד כה ולא ממש מקל".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "תחנת הדרייב אין לבדיקות קורונה היתה אמור להתחיל לפעול עוד ביום ראשון בספורטק סירקין. בשל אילוצים של פיקוד העורף לאפשר בדיקות בערים בהן רמת התחלואה גבוהה יותר, פתיחת הדרייב אין בפתח תקוה נדחתה ברגע האחרון. חשוב לציין כי ההחלטה על פתיחת דרייב אין נתונה להכרעת פיקוד העורף ונובעת מנתוני התחלואה אשר יכולים להשתנות בכל שעה ביממה. לאור התערבותו של ראש העיר בנושא, ייתכן כי הדרייב אין יחל לפעול כבר מחר וכן גם מערך של בדיקות רגליות ברחבי העיר. פרסום סופי יצא בקרוב".

כאמור, בשעה האחרונה מסרה העירייה פרטים חדשים על פתיחת מתחמי בדיקות קורונה בעיר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הרוזן

    ראש העיר של פתח תקוה סובל משיגעון גדלות וזאת ראיתי שמצלצלים למיתב בטלפון אומר גרינברג אני ראש העיר של פתח תקוה, עוד לא שמעתי בשום מקום הצהרה כזו.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר