תמונה של בניין העירייה מואר לרגל חודש המודעות לסרטן. צילום באדיבות עיריית פתח תקוה

"לצערי בתקופת הקורונה יש ירידה משמעותית בבדיקות ממוגרפיה"

חודש אוקטובר הוא חודש המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד והעירייה תקיים שורה של הרצאות בזום. ד"ר יעל רייכנברג: "אנו קוראים לכל המטופלות לא להזניח את הבדיקות השוטפות, גם ובעיקר בימים אלה"

פורסם בתאריך: 4.10.20 12:46

חודש אוקטובר הוא חודש המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד. במהלך החודש יתקיימו מספר אירועים להעלאת המודעות בהפקת מחלקת בריאות עירונית, משרד יועצת ראש העיר לשוויון מגדרי, פיתוח וחדשנות, ופורום שלובות. כדי להדגיש את חשיבות הבדיקות והגילוי המוקדם, מואר בניין העירייה בוורוד.

כל ההרצאות תתקיימנה בשעה 19.00 בזום. לינק יישלח לנרשמות בסמוך לאירוע. פרטים באתר העירייה. פירוט האירועים:

19.10 יום שני, "וירוס הקורונה בישראל" עם ד"ר דרור דיקר, מנהל פנימית ד' בבי"ח השרון.
20.10 יום שלישי, "תמיד חשוך לפני עלות השחר" עם הגב' שרון כהן מקבוצת שלובות פ"ת.
25.10 יום ראשון, "לנשום את הקול" סדנא המחברת אותנו לריפוי ולמתנות הקול שיש לנו עם גב' רחלה סמימי-גולן.
27.10 יום שלישי, "מה את אוכלת ומה אוכל אותך", עם אסנת בירנבאום הדיאטנית העירונית.
29.10 יום חמישי, "בריאות האישה, מאפיינים ביולוגים, נפשיים וסוציאליים", עם עו"ד אורנה דוידאי (חברת המועצה), פיזיותרפיסטית, בעלת מאסטר במדעי הרפואה ומינהל מערכות בריאות.
# # # 

מנהלת מחוז דן-פ"ת בקופת חולים כללית, ד"ר יעל רייכנברג, מסבירה: "סרטן השד הוא זן הסרטן הנפוץ ביותר בקרב נשים בישראל, ובהתאמה הוא גם מהווה את גורם המוות מספר אחד בקרב נשים. מתוך ההבנה כי גילוי מוקדם מציל חיים, חקקנו את הרפואה המונעת כאבן יסוד בתפיסת עולמנו – במחוז דן-פ"ת בפרט ובכללית בכלל – גם ובמיוחד בתקופה זו של התמודדות עם נגיף הקורונה. אנו גאים בפעילות המתקיימת במכון הדימות במרפאת רוטשילד, בו פועל מכשיר ממוגרפיה מתקדם, ולאחרונה הרחבנו את שעות הפעילות לביצוע ממוגרפיה במכון זה. הנהלת הסיעוד במחוז פועלת במקביל להרחבת פעילות הניידות ממוגרפיה אשר מגיעות לאזורי פריפריה חברתית וגיאוגרפית ומאפשרת לנשים בגילאי 74-50 להיבדק בקרבת בתיהן. בימים אלה, כאשר מדינת ישראל נאבקת בנגיף הקורונה, לצערנו אנחנו מזהים ירידה משמעותית בשיעור ביצוע בדיקות ממוגרפיה. נשים נמנעות מהגעה לביצוע בדיקות סקר שוטפות, גם כאשר ישנו ממצא קליני בשד. מאחר ואבחון מאוחר במקרים אלה מחמיר פרוגנוזה ועשוי לסכן חיים, אנו קוראים לכל המטופלות לא להזניח את הבדיקות השוטפות, גם ובעיקר בימים אלה".

ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "הארת בית העירייה כמו גם בתים/מבנים אחרים בערים מרכזיות נוספות בארץ ובעולם יעורר שיח ועניין ציבורי, כל זאת במטרה להעלות את המודעות לנושא, ולעודד נשים לדאוג לעצמן וללכת לבדיקת גילוי מוקדם המציל חיים. בחודש הקרוב נקיים בעיר גם מגוון הרצאות וסדנאות באופן מקוון לציבור הרחב שמטרתן העלאת המודעות לנושא. מאחל לכולם ולכולן שנה טובה ובריאה".
יו"ר מועצת הנשים וועדת הבריאות העירוני, אורנה דוידאי: "סרטן השד אחראי לכשליש ממקרי הסרטן החדשים בכל שנה בכלל הנשים. זוהי המחלה הממאירה השכיחה ביותר בקרב נשים בכל קבוצות האוכלוסייה בישראל. גילוי מוקדם מציל חיים! לכו להיבדק!".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר