כאב בטן. צילום אילוסטרציה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

השחלה הסתובבה: חיי נערה בת 12 ניצלו בזכות ניתוח חירום

הנערה הגיעה למוקד בטרם עם כאבי בטן חזקים. שם, למרות שהסימפטומים היו של דלקת תוספתן, חשדו שמדובר בתסביב שחלתי והיפנו אותה בדחיפות לשניידר. אימה של הנערה: "נשים ונערות לא מודעות לזה שדבר כזה עלול לקרות"

פורסם בתאריך: 6.11.20 08:49

נערה בת 12 הגיעה למוקד טרם-רפואה דחופה בפתח תקווה עם מקרה חירום גניקולוגי ובזכות האבחון המהיר במקום והתערבות ניתוחית מהירה של רופאי מרכז שניידר לרפואת ילדים ניצלו חייה.
הנערה הגיעה למוקד טרם עם כאבי בטן עזים בצד ימין שהלכו והתעצמו. ד"ר גל שם טוב, רופא בטרם שקיבל את הנערה, חשד שלמרות שהכאבים בצד ימין הסבירות לדלקת תוספתן נמוכה. "שלחתי אותה לעשות בדיקת דם ובזמן שהמתנו לתשובות הכאבים שלה הלכו והתעצמו באופן שלא אופייני לדלקת תוספתן", הוא מסביר. "למרות שמדובר במצב לא מאוד שכיח, חשדתי שמדובר בתסביב שחלתי, וחשד זה התעצם לאחר שתוצאות בדיקות הדם חזרו תקינות וללא עדות לתהליך דלקתי", הוא מספר. לאור כך הפנה ד"ר שם טוב את הנערה להמשך טיפול במרכז שניידר לרפואת ילדים.
ד"ר טוטח מוסא, כירורג ילדים במרכז שניידר לרפואת ילדים מציין: "הנערה הגיעה לבית החולים והובהלה מיד לחדר ניתוח, בשל חשד לתסביב השחלה כפי שעלה בממצאי סונר הבטן. בבדיקת לפרוסקופיה נראה תסביב השחלה ובוצעה החזרתה למקום. כעת הילדה מתאוששת במחלקה הכירורגית וממשיכה מעקב גניקולוגי".
תסביב שחלתי הוא מצב חירום גניקולוגי הפוגע בנשים ובנערות בגיל הפוריות, כאשר השחלה מסתובבת סביב צירה מספר פעמים ועלולה להיווצר הפרעה בזרימת הדם לשחלה. ללא אבחון בזמן עלולה השחלה להיפגע ולגרום לבעיות פוריות קשות ובמקרים חמורים אף עלול להיווצר נמק וזיהום מפושט ומסכן חיים.
אימה של הנערה סיפרה: "המקרה תפס אותנו מאוד לא מוכנים. הילדה התחילה לסבול מכאבים חזקים מאוד בסביבות 19:00 בערב. בחודשים האחרונים היו מספר פעמים שהיא סבלה מכאבי בטן באותו המקום. הלכנו לרופא משפחה שאמר שמאחר שזה עבר מעצמו אין מה לחקור מעבר לזה. בשבת הכאבים התגברו בצורה מהירה ודרסטית והילדה התחילה להחוויר לי מול העיניים. היא ילדה ספורטאית ולא ילדה שמתלוננת לעיתים קרובות. בטרם ראו מיד שהילדה במצוקה וקיבלו אותנו במהירות. בשלב הזה היא כבר התפתלה מכאבים. עשו לנו בדיקות דם ושלחו אותנו לשניידר. הגענו למיון של מרכז שניידר, מבחינתי כאמא אלה היו שעתיים של גהינום. הילדה התחננה שהכאבים ייפסקו לכמה שניות והתחילה לסבול מבחילות והקאות. הרופאה נתנה לה משככי כאבים בעירוי, תוך בירור וביצוע אולטרסאונד. לאחר שעלה חשד לתסביב שחלתי הועברנו מיד למחלקת נשים שם כבר המתינו לנו מומחים, לרבות רופאה בכירה וכירורג, ושם המליצו לא להמתין ולא לקחת סיכון אלא לנתח. מזל שניתחו אותה במהירות, כי בניתוח ראו שהשחלה הסתובבה על צירה פעמיים. נשים ונערות לא מודעות לזה שדבר כזה עלול לקרות במיוחד כשיש כאבים מצד ימין וחושבים ישר על אפנדיציט. אני מקווה שבעקבות המקרה של הבת שלי תעלה המודעות בקרב נשים ואמהות לנערות צעירות", מסכמת האם.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר