מרכז רפואי שניידר.צילום: זאב שטרן
מרכז רפואי שניידר.צילום: זאב שטרן

בשורות טובות: הנער בן ה-17 שהובהל לבית החולים במצב קשה נושם בכוחות עצמו

הנער טופל בתחילה בבית החולים אסותא באשדוד, ובשלישי הועבר לשניידר במצב קשה. הוא חלה בעבר בקורונה והתדרדרות במצבו הייתה ככל הנראה כתוצאה מכך

פורסם בתאריך: 3.11.20 13:22

עדכון אחרון: 7.11.20 18:24

חדשות טובות נמסרו הערב ממרכז שניידר לרפואת ילדים, בנוגע למצבו של הנער בן ה-17 שהיה במצב קשה וחובר למכונת אקמו, לאחר שחלה בעבר בקורונה. הערב נמסר כי הנער שהועבר השבוע במצב קשה למרכז שניידר מאסותא אשדוד, מתאושש ומחלים לשביעות רצון הרופאים, הוא נושם בכוחות עצמו וכבר אינו נזקק לחיבור למערכת האקמו, המחליפה את פעילות הלב והריאות. עוד צוין הערב כי ככל הנראה הנער חלה בעבר בקורונה, וייתכן וההתדרדרות במצבו קשורה למחלה זו.

ביום שלישי השובע פרסמנו כי הנער מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר לרפואת ילדים, כשהוא מחובר למערכת אקמו המחליפה את פעילות הלב והריאות ומצבו מוגדר קשה ויציב. בשניידר ציינו ביום שלישי שהנער טופל בבית החולים אסותא באשדוד ולאחר שמצבו התדרדר והוא הגיע למצב של סכנת חיים, הוזעק לאסותא צוות של רופא ומפעיל מכונת לב-ריאה ממרכז שניידר, כדי לחברו למערכת ה-אקמו. הצוות העביר בשעות הלילה את הנער, כשהוא מחובר למערכת ה-אקמו, והוא מאושפז כאמור ביחידה לטיפול נמרץ לב, המנוסה בטיפול בילדים במערכת זו.

פרופסור איציק לוי אמר בשלישי: "מדובר בנער בן 17 שהתקבל אלינו לבית החולים מבית חולים אחר, במצב קשה ומחובר למכונת לב ריאות, מכונת האקמו. לבית החולים האחר הגיע יום קודם עם חום וכאבי גרון ותוך יום מצבו התדרדר מבחינה נשימתית, מבחינת תפקוד הלב, כמו כן, נצפתה הפרעה במספר מערכות בתפקוד הכלייתי, הלבבי והכבדי ולכן נאלצנו להנשים אותו ולהעלות אותו על מכונת הלב ריאות. בין הבדיקות שנערכו לו נמצאו נוגדנים כנגד נגיף הקורונה, מה שמצביע על אפשרות שמדובר בתסמונת דלקתית רב מערכתית, שנגרמת על ידי נגיף הקורונה. אם זאת לא נשללו אבחנות נוספות כמו תסמונת ההלם הטוקסי, שנגרמת על ידי חיידקים".

כאמור, הערב נמסר עדכון מעודד כי מצבו השתפר והוא נושם ללא מכונת האקמו. 


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר