נועה ארביב עם חלק מהרופאים שהשתתפו בניתוח הדרמטי. צילום דוברות מרכז שניידר

דרמה: תינוקת נחתכה מבקבוק זכוכית בסופר והייתה בסכנת חיים

נועה ארביב הובהלה למרכז שניידר במצב קשה מאוד. ניתוח חירום בו השתתפו מומחים משניידר ומבילינסון הציל את חייה. מיכל, אמה של נועה: "אנו מודים מקרב לב לכל השותפים בנס ההצלה שנעשה לנועה שלנו ולנו"

פורסם בתאריך: 5.11.20 16:07

נועה ארביב, תינוקת בת שנה וחצי, נחתכה בצווארה מבקבוק זכוכית בסופר, וחייה ניצלו רק הודות לניתוח חירום במרכז שניידר לרפואת ילדים. הפציעה אירעה בעת שהמשפחה ערכה קניות, התינוקת ישבה על עגלת הסופר, עובר אורח נתקע בעגלה ובשל שבר במרצפות, גלגל העגלה נתקע והיא התהפכה כאשר נועה יושבת בתוכה. היא נפלה על בקבוק זכוכית שהיה בעגלה, שנשבר וחתך את צווארה.
התינוקת הובהלה לבית החולים במצב קשה מאוד כאשר סכנה נשקפת לחייה, כשהיא בהכרה ירודה וסובלת ממספר פגיעות צוואריות, שהמשמעותית ביותר בהן הייתה חתך מלא של העורק הוורטבראלי הממוקם עמוק בצוואר האחורי, לאורך החוליות. צוות המלר"ד ייצב את מצבה, נתן לה עירוי דם דחוף, הרדים והנשים אותה. לאור דימום עורקי מתמשך מאד ואובדן דם ניכר, היא הועברה בדחיפות לחדר הניתוח.
תוך דקות נערך צוות חדר ניתוח בראשותו של ד"ר יעקב כץ, מנהל מחלקת הרדמה ומערך חדרי הניתוח במרכז, על מנת להגיע לעורק המדמם. בעודה מנותחת הוחלט לחברה למכונת לב ריאה, כל זאת תוך כדי החייאה ממושכת. למומחי מרכז שניידר הצטרפו מומחים נוספים מהמרכז הרפואי בילינסון. בתום הניתוח המורכב וייצוב מצבה, הועברה התינוקת, תוך שהיא מונשמת ומורדמת, ליחידה לטיפול נמרץ בראשותו של ד"ר אלחנן נחום.
במרכז מציינים שהתינוקת התאוששה באופן מדהים וכעת היא מניעה את ארבעת גפיה, אוכלת עצמאית ומגיבה לסביבתה. מצבה מוגדר כעת טוב מאוד והיא הועברה למחלקה לכירורגיה ילדים וממשיכה טיפול ומעקב.
ד"ר אפרת ברון הרלב, מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים, אמרה: "שילוב הכוחות, המוחות, והנפשות של כלל הצוותים בפירוש הצילו אתמול את חייה של התינוקת הקטנה. מהירות ואיכות הטיפול של מיטב הצוותים הרפואיים והסיעודיים ששילבו כוחם בהצלת החיים מהווים גאווה ענקית למרכז שניידר, לבית החולים בילינסון ולכללית".
מיכל ארביב, אמה של נועה, אמרה: "אנו מודים מקרב לב לכל השותפים בנס ההצלה שנעשה לנועה שלנו ולנו. ברור לנו שללא הירתמותם המיידית של כלל הצוותים מצבנו היה אחר. בזכות שילוב הכוחות האדיר של שניידר ובילינסון קיבלנו את בתנו במתנה. אין לנו מילים להביע את הכרת תודתנו העמוקה. אנו מברכים על המזל שהיה לנו להגיע לשניידר בעת המשבר ולצאת ממנו עם ילדה מחייכת שקיבלה את חייה בחזרה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר