צוות-בית-רבקה

דרושים מתנדבים: מחלקת קורונה למבוגרים נפתחה בבית רבקה

מנהל המחלקה, ד"ר גל מידן, מציין שהם נותנים מענה לחולים שבדרך כלל נופלים בין הכיסאות. המתנדבים אמורים לסייע מבחינה חברתית לחולים ולצוות במשימות שונות, ולהיות מחלימי קורונה בעלי בדיקת סרולוגיה חיובית

פורסם בתאריך: 10.1.21 08:15

בבית רבקה נפתחה מחלקת קורונה לאוכלוסייה המבוגרת. בהנהלת המרכז הרפואי – סיעודי מגייסים בימים אלה מתנדבים אשר החלימו מקורונה ואשר מעוניינים להתנדב במחלקה, לסייע חברתית לחולים ובתקשורת מול המשפחות. "המחלקה שלנו באה לתת מענה לחולים שיש להם קורונה ויש להם קשיים נשימתיים", מסביר מנהל מחלקת קורונה ד"ר גל מידן. "הם יכולים להיות חולים מונשמים שזקוקים לתמיכה או אנשים שבגלל הקורונה המצב שלהם הפך להיות מורכב יותר. בדרך כלל הם יהיו חולים סיעודיים שבבתי החולים יותר מתקשים לטפל בהם ואצלנו אנחנו נותנים להם טיפול מלא כמו בבית חולים וזה לצד טיפולים תומכים כמו פיזיותרפיה במסגרת מענה סיעודי ושיקומי על מנת להעמיד אותם על הרגליים. כמובן שהם מקבלים את כל המענה הנפשי ואת הסיוע בקשר עם המשפחה והצוות".

ד"ר גל מידן

ד"ר מידן מציין שמחלקת הקורונה מרושתת במצלמות. לכל איש צוות שנכנס למחלקה, יש על החלוק את התמונה שלו, על מנת שהחולים יידעו איך הם נראים מאחורי המסכות. בנוסף, יש לחולים אפשרות לתקשר עם הצוות הסיעודי גם כשהוא לא במחלקה. "החולה הראשון שהגיע לפני שלושה שבועות כבר השתחרר ומאז גמלנו חולה מפיום קנה, גמלנו חולה מהנשמה, טיפלנו בחולים מתדרדרים וזכינו לראות את ההתאוששות שלהם. ליווינו חולים אחרים בדרכם האחרונה ודאגנו שתהיה נטולת סבל ומלאת חמלה", אומר ד"ר מידן. עוד הוא מציין כי כי הם נותנים מענה למטופלים שבדרך כלל נופלים בין הכיסאות, כמו חולים גריאטריים בעלי מורכבות רפואית שבבתי חולים לא מסוגלים להתמודד איתם. "זכיתי בצוות נפלא שלמד במהירות את האתגרים הרפואיים והאנושיים. שדואג לשפר כל הזמן את איכות של המטופלים", הוא אומר.
מה התפקיד של המתנדבים?
"בעיקר המגע האנושי. העומס אצלנו הוא אדיר ומה שאנחנו עושים הוא חדש לצוותים. המתנדבים יעזרו לחולים ברמה החברתית, החל משיחות וידאו עם המשפחה, יוציאו אותם לדשא, לחולים שיותר סיעודיים יסייעו בארוחות, אפילו להחליף להם תחנות בטלוויזיה, וכמובן להרגיע אותם ולומר להם מילה טובה. בנוסף הם יסייעו לצוות, יישבו בחמ"ל ויסייעו במשימות נוספות. כל מתנדב שמגיע מביא את היכולות שלו ואפשר לתפור לו את החליפה המתאימה".

אנשים שמעוניינים להתנדב מוזמנים להתקשר – 03-937-3918 ולבקש את ניצה ברג. בשלב הזה מחפשים בבית רבקה מתנדבים שהחלימו מקורונה עם בדיקה סרולוגית חיובית. בהמשך יוכלו להתנדב גם כאלו שכבר קבילו את שתי מנות החיסונים. יתרון למי שכבר עשה מנטו לשחפת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר