ד"ר דרור דיקר, בית החולים השרון מחלקת בידוד. צילום זאב שטרן
ד"ר דרור דיקר, בית החולים השרון מחלקת בידוד. צילום זאב שטרן

מרגש: הרופא שאיבד את אמו במהלך משבר הקורונה אך נשאר בבית החולים ידליק משואה

ד"ר דרור דיקר ניהל את מחלקת הקורונה בבית חולים השרון. במהלך המשבר נפטרה אמו, אך בהחלטה לא פשוטה בחר שלא לשבת שבעה כדי לא לעזוב את בית החולים. השרים טרופר ורגב: "הוא מסמל את האחווה הישראלית העוצמתית והמעצימה של אנשי הרפואה"

פורסם בתאריך: 29.3.21 20:23

ד"ר דרור דיקר, תושב העיר, מנהל מחלקה פנימית ד' בבית חולים השרון ומי שניהל את מחלקת הקורונה הראשונה שנפתחה בבית חולים השרון, נבחר להדליק משואה לציון 73 שנות עצמאות למדינת ישראל, כנציג הצוותים הרפואים. ד"ר דיקר התבשר על כך על ידי השרים הממונים שר התרבות והספורט חילי טרופר ושרת התחבורה מירי רגב. השנה, תעלה מדינת ישראל על נס את "האחווה הישראלית", ותצדיע לאזרחים ואזרחיות הפועלים לטיפוח החוסן החברתי בישראל ולהעמקת המשותף והמאחד.
"מאוד הופתעתי וזה מאוד מרגש בעיני", אמר היום ד"ר דיקר למלאבס, "בעיני הדלקת המשואה היא אחד משיאי הישראליות שלנו. בשנה האחרונה הישראליות הייתה צריכה להתמודד התמודדות לא פשוטה עם מגפת הקורונה ובחירתי לייצג את מערכת הרפואה שהיה לה חלק מרשים בהתמודדות, מסבה לי כבוד רב ביותר".
את ההודעה קיבל ד"ר דיקר ישירות מהשר טרופר ומהשרה רגב. "השיחה הייתה מאוד מרגשת וזו ללא ספק אחת מנקודות השיא בחיים המקצועיים שלי ובכלל. הכרת הטוב והתודה, שזו לצערי מצרך נדיר, מאוד מרגשת. אנחנו בדרך כלל נוטים להדגיש את המחלוקות והמצוקה ופחות את הכרת הטוב וכשיש רגע בחיים שבו מדינת ישראל מכירה תודה למערכת שהקדישה את חייה בשנה האחרונה להצלת חיים, זה רגע מרגש".
באיזה מצב הקורונה בשרון?
"לפני כשלושה שבועות סגרנו בשרון את מחלקת הקורונה וחזרנו להיות מחלקה פנימית. חזרנו שנה אחת אחורה עם כל המורכבות של מחלקות פנימיות ואני שמח לחזור לעשייה של מחלקות פנימיות".
ד"ר דיקר בןה-58 היה אחד מראשי מחלקות הקורונה הראשונות שהוקמו בארץ והקדיש לה את כל עיתותיו, במיוחד בימי המשבר הראשונים, שבמהלכם עוד אופיינה המחלה בחוסר בהירות. בעוד בית החולים הוסב למתחם לטיפול בחולי קורונה, ספג ד"ר דיקר אובדן אישי גדול, כאשר איבד את אמו יהודית בגיל 94. בהחלטה מוסרית לא פשוטה, החליט ד"ר דיקר לא לשבת שבעה כמקובל ובחר שלא לעזוב את בית החולים, ולהישאר במחלקה ולעסוק בהצלת חיי מטופליו.

היכנסו כאן לקרוא ראיון קודם עם ד"ר דיקר

ד"ר דיקר, שאף נולד בבית החולים השרון, עובד בבית החולים שנים רבות מאוד ומילא בו שורה ארוכה של תפקידים – ממסיע אלונקות ועד למנהל מחלקה. קודם למשבר התמחה ברפואה מונעת בקהילה ובפרט במחלות לב וכלי דם ובמניעת השמנה. הוא מרצה בכיר בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, מדריך משך שנים רבות סטודנטים בהתמחותם ופרסם מחקרים רבים בתחום הרפואה הפנימית. הוא עוסק בחינוך לאורח חיים בריא ובעידוד צעירים לבחירה במקצוע הרפואה.
השרים הממונים חילי טרופר ומירי רגב, אמרו:  "שמחנו להודיע לד"ר דרור דיקר על הבחירה שלנו בו להשיא משואה. ד"ר דיקר, מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים השרון, מסמל את האחווה הישראלית העוצמתית והמעצימה של אנשי הרפואה שלנו בכל עת, וביתר שאת, בימים הקשים של ההתמודדות עם נגיף הקורונה. פועלו של ד"ר דיקר הוא מופת של אהבה בימי קורונה: אהבת האדם באשר הוא אדם ואהבת מקצוע הרפואה. ד"ר דיקר ראה את צרכי הכלל והפרט ובפועלו האנושי והרפואי ביטא את המחויבות הרפואית והערכית לפני כל צורך אישי. מסירותו של ד"ר דיקר מביאה לידי ביטוי את היכולת של צוותי הרפואה המופלאים שלנו לטפל לא רק בתחלואי גוף אלא גם לאחות ולאחד את כלל חלקי העם באהבה ובמחויבות ללא תנאי ולתפארת מדינת ישראל".
ד״ר איתן, וירטהיים מנהל מרכז רפואי רבין (בתי החולים בילינסון והשרון), אמר: "אנחנו גאים מאוד שדרור דיקר הוא חלק ממשפחת מרכז רפואי רבין, בית חולים השרון וקבוצת כללית. ד"ר דיקר וצוות מחלקתו היו הכוח החלוץ בהסבת בית החולים השרון לבית החולים לטיפול בחולי קורונה. יחד עם צוותו גילה מקצועיות ואנושיות מהמעלה הראשונה לאורך תקופה של חודשים ארוכים. לצד זה פיתח ומוביל את מרפאת המחלימים הראשונה בישראל. ד"ר דיקר עובד במקביל בחקר המחלה ועומד בקשר עם שותפי מחקר מהעולם, אין ראוי מד"ר דיקר וצוות מחלקתו לקבל הוקרה שכזו. זכינו בדמות מופת בתקופה מורכבת ומיוחדת שיכלה להתמודד באופן הטוב ביותר עם כלל האתגרים".

ד"ר איתן חבר, מנהל בית חולים השרון, אמר: "אני עובד עם ד"ר דיקר שנים רבות ובשנה האחרונה כאשר הוביל את הטיפול בחולי הקורונה בשרון, הוא נדרש לתעצומות נפש בהתמודדות אישית בעת אובדן אמו. החלטתנו להמליץ עליו באה משום שאין ראוי ממנו להוקרה והוא מייצג את המאמץ וההתגייסות של כלל צוותי בית חולים השרון, שהיה בתקופה זו בית חולים ייעודי לטיפול בחולי קורונה. בחירתו מסבה גאווה לכלל עובדי בית החולים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר