חברי צוות מרפאת מכבי: האחות אנסטסיה ברוק והאח עאבד אתאמנה

רגעים דרמטיים: פעוט אלרגי אכל בגן עוגיה של פסח

הפעוט הובהל למרפאת מכבי בפתח תקוה, הרופאה במקום נתנה לו טיפול של סטרואידים לווריד ובמקביל הזעיקה ניידת טיפול נמרץ. חייו ניצלו בזכות הטיפול המהיר

פורסם בתאריך: 15.6.21 08:08

פעוט שאלרגי לבוטנים קיבל מחברו בגן עוגייה כשרה לפסח שגרמה להתקף אלרגי חמור. צוות מכבי שירותי בריאות בפתח תקוה העניק לו טיפול מציל חיים. א', אמו של הפעוט, הגיעה לפני כשבועיים עם בנה בן השנתיים וחצי למרכז הרפואי של מכבי בעיר לאחר שאכל בטעות עוגייה כשרה לפסח המכילה בוטנים. "לא הבנתי ועיכלתי את חומרת מצבו. רק בדיעבד אני מבינה כמה המצב היה קריטי", היא סיפרה.

לפני כשנתיים גילתה א' ממש במקרה שבנה רגיש לבוטנים. "שלחתי אותו לפעוטון בגיל חצי שנה ועד אז לא נתתי לו לטעום במבה. בפעוטון זאת הייתה הפעם הראשונה שהוא אכל במבה. תוך כמה דקות הגננת בפעוטון ראתה שהוא מתחיל להשתעל ונהיה אדום. רצתי איתו לרופא וזאת הייתה הפעם הראשונה שגילינו, ממש במקרה, שהוא אלרגי. מאז אנחנו מאוד נזהרים".

על אף הזהירות הרבה והערנות לסביבתו של הפעוט, הביא אחד הילדים בגן של הפעוט עוגיית כשרה לפסח המכילה בוטנים וכיבד את חברו. "הם ילדים קטנטנים, לא מודעים למה אסור ומה מותר. הגננת מאוד מקפידה ומזכירה להורים שאסור להביא מאכלים עם בוטנים לגן ובכל זאת – זה קרה. כנראה שלא חשבו לעומק שעוגיות כשרות לפסח מכילות המון בוטנים. העוגייה הגיעה לפה של הבן שלי. הגננת התקשרה אליי ובקשה שאגיע מיד. הגעתי לגן תוך כמה דקות והפעם התקף האלרגיה נראה חמור יותר", מספרת האם. "הילד היה אדום והיה לו קושי לנשום. לא נלחצתי אבל נסעתי מהר למוקד מכבי במרכז שפיגל בפתח תקוה".

האם הגיעה עם בנה למרכז הרפואי שם קיבלה אותה האחות אנסטסיה ברוק, שסיפרה: "הילד ואמו הגיעו אלינו לאשפוז יום. הילד התקשה לנשום והאמא הייתה מבוהלת. ראיתי שזאת פעם ראשונה שהיא מתמודדת עם התקף אלרגיה חמור. עאבד עתאמנה, האח שהיה איתי במשמרת, ואני, התחלנו לתת טיפול לילד. בהנחיית הרופאה שנכחה במקום, נתנו לו טיפול סטרואידים לווריד ובמקביל הזעקנו ניידת טיפול נמרץ. טיפלתי בעשרות התקפי אלרגיה במהלך הקריירה שלי. הדבר הכי חשוב הוא להעניק טיפול מדויק ומהיר. קצב ההידרדרות במצבו של המטופל עלול להיות קטלני ולכן צריך להעניק טיפול מיידי. הרופאה הנחתה להזמין ניידת טיפול נמרץ כי היה חשש להתקף נוסף ולא רצינו לקחת סיכון. אני שמחה שהצלחנו להתערב בזמן ולהעניק לילד טיפול מציל חיים".

האם מסכמת: "רק כשהרופאה הזעיקה ניידת טיפול נמרץ, הבנתי עד כמה המצב היה חמור. עד אז לא עיכלתי. הצוות בבית החולים אמר בפירוש שהצוות הרפואי של מכבי העניק לו טיפול מציל חיים. פתאום הבנתי כמה מהר התקף אלרגי יכול להידרדר ולהחמיר. הצוות היה ממוקד, רגיש וסבלני. הם הסבירו לי בדיוק מה צריך לעשות ונהגו באחריות כדי לוודא שמצבו התייצב. איזה מזל שיכולתי להגיע למרפאה של מכבי כדי לקבל טיפול מידי ולא לנסוע עד לבית החולים. במצבים האלה, זה מציל חיים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר