עריסה. צילום רויטרס
עריסה. צילום רויטרס

תביעה על סך 2.5 מיליון שקלים: התינוק נחנק ממי שפיר בעת הלידה

בתביעה שהוגשה נגד בית החולים בילינסון וקופת חולים כללית, נכתב כי לתינוק נגרמו נכויות קשות והוא נפטר לאחר שנה וחודשיים של סבל. בית החולים: "נלמד את פרטי כתב התביעה ונגיב במסגרת ההליך המשפטי"

פורסם בתאריך: 29.6.21 08:04

תביעת רשלנות על סך 2.5 מיליון שקלים, הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב נגד בית החולים בילינסון, זאת בטענה לשיקול דעת מוטעה של הצוות הרפואי, שבגינו תינוק בריא נחנק ממי שפיר בלידה ומת כעבור שנה וחודשיים של סבל.

בתביעה שהוגשה ע"י הורי התינוק המנוח, באמצעות עורכי הדין גל מרקוביץ ודוד פייל ממשרד עורכי הדין פייל ושות', נטען כי הצוות הרפואי בבית החולים בילינסון אחראי על שרשרת טעויות קשות, שכללה זירוז לידה שלא השיג את מטרתו והתעלמות מעצירה מוחלטת של הלידה למשך למעלה מ-4.5 שעות במהלכן נרשמה מצוקה עוברית ואימהית. בשל מחדלים אלה, לטענת התובעים, נקלע העובר למצוקה קשה שגרמה לו לשאיפת מי שפיר עכורים ופגיעה קשה שהובילה בסופו של דבר למותו, כעבור שנה וחודשיים.

על פי כתב התביעה האישה הגיעה אל חדרי הלידה בבילינסון בשבוע ה-41+3, ובשל גיל ההיריון המתקדם, הוחלט לבצע זירוז לידה, למרות שהמדדים, הן של האישה והן של העובר, היו בשלב זה תקינים. "כעבור מספר שעות, הלידה 'נתקעה' על מצב סטטי, שנמשך למעלה מארבע שעות וחצי", אומר עוה"ד פייל, "בזמן זה נרשמה מצוקה הן אצל היולדת והן אצל העובר. חום גופה של היולדת עלה מעבר ל-38 מעלות ונמדד דופק מהיר, וכן נרשמה מצוקה עוברית בדמות האטות בדופק לאורך זמן".

עוד נטען כי לאחר שלוש שעות כתב הרופא הוראה לפיה באם יופיעו האטות נוספות בדופק העובר והיולדת עדיין לא תהיה בפתיחה מלאה יש לבצע ניתוח קיסרי. על פי התביעה, למרות שההאטות בדופק העובר המשיכו ולמרות הוראת הרופא, הצוות הרפואי התעלם מהסימנים הרבים להסתבכות הלידה ואף לא טרח לעדכן את היולדת על הסיכונים האפשריים והאופציה לבצע ניתוח קיסרי.

בתביעה נטען בנוסף, כי עם התחדשות תהליך הלידה, הופיעו מים מקוניאליים המהווים סכנה לתינוק, במידה וישאף אותם, שעלולה במקרים לא מעטים לגרום ליילוד נכויות קשות ואף למוות, אך  הצוות הרפואי בחר להמשיך בלידה נרתיקית באמצעות מכשירים. ואכן, התינוק שאף את מי השפיר המזוהמים, וסבל מחנק ומחוסר חמצן ממושכים, שגרמו לו לנזק מוחי קשה. "התינוק עבר החייאה ממושכת עוד בחדר לידה, ולאחריה הועבר לפגייה בעודו מונשם", טוען עוה"ד, "כחודש לאחר שנולד, הועבר התינוק במצב של צמח למוסד שיקומי, שם נפטר בגיל שנה וחודשיים בשל דלקת ריאות".

לכתב התביעה צורפו חוות דעת של מומחים בגניקולוגיה ומיילדות וכן בנוירולוגיית ילדים מ"פורום רופאים", אשר כתבו בין היתר, כי הצוות הרפואי פעל בשיקול דעת מוטעה שגרם לסיבוכים אימהיים ועובריים ובעטיים נפגע התינוק בצורה קשה. בשל כל זאת, הגיש עורך הדין בשם ההורים, תביעה לפיצויים בגין רשלנות רפואית נגד בית החולים בילינסון וקופת חולים כללית המפעילה אותו. התביעה הוגשה בסכום המקסימלי שבסמכות בית המשפט (2.5 מיליון שקלים) ונדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב.

מבית החולים בילינסון נמסר בתגובה: "נלמד את פרטי כתב התביעה ונגיב במסגרת ההליך המשפטי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר