מימין רוית רסלר, בתה גילי, דר אפרת ברון הרלב מנהלת מרכז שניידר ודר אביתר נשר מנהל מחלקת השתלות בבילינסון

הבת נשארה בחיים, האם קיימה את הנדר ותרמה כליה לאדם שלא הכירה

סיפור מיוחד ומרגש: אם לילדה בת 12 שנולדה עם תסמונת נדירה, נדרה שאם בתה תחיה, היא תתרום כליה. לרגל בת המצווה של בתה, מימשה האם את הנדר והצילה חיי אדם שלא הכירה

פורסם בתאריך: 5.10.21 15:29

תרומת כליה מרגשת במיוחד בבילינסון: אמא של ילדה בת 12 שנולדה עם תסמונת נדירה וטופלה במרכז שניידר לרפואת ילדים, נדרה נדר שאם בתה תחיה, היא תתרום כליה לאדם זר. באחרונה, לרגל בת המצווה של בתה, מימשה האם את הנדר והצילה חיים של אדם זר.

גילי, בתה של רוית, נולדה עם תסמונת נדירה וסיכוייה לחיות היו קלושים. בשל כך האם החליטה לנדור נדר שאם יקרה נס והילדה תבריא ותגיע לגיל 12 היא תתרום כליה לחולה סופני ובכך תציל את חייו. גילי נולדה עם תסמונת נדירה המתאפיינת בריאה אחת וקנה נשימתי צר מאוד. הרופאים נתנו לה סיכוי נמוך מאוד לחיות ואף ביקשו מההורים להגיע להיפרד ממנה. סבא של גילי לא היה מוכן לקבל את גזר הדין ובעזרת שאר המשפחה והקהילה המדהימה בקדומים ובתמיכת הצוות הרפואי במרכז שניידר, יצאו למסע למצוא לה את הפתרון שיציל את חייה. התקווה נמצאה בניתוח חדשני בלונדון שעד אותה עת בוצע פעמים ספורות בלבד. למרות החששות הטבעיים גילי הוטסה ללונדון ועברה את הניתוח. אחרי תקופת התאוששות ומעקב צמוד של הרופאים במרכז שניידר, גילי מנהלת אורח חיים ככל הילדים.
השנה גילי חגגה 12 והאם החליטה שזה בדיוק הזמן לממש את הנדר שנדרה. רוית רסלר התייצבה בבית החולים בילינסון ותרמה כליה לחולה סופני שאיננה מכירה.

רוית מספרת: "כמו שחייה של בתי גילי ניתנו מחדש, כך גם אני רציתי להציל יהודי אחר. אני מאמינה במשפט שכל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו וכך אני מרגישה. נדרתי נדר שאם בתי תבריא אציל בעצמי חולה סופני. לא הרגשתי שהודיתי מספיק על הנס העצום שנעשה לנו, ורק על ידי נתינה שכזו, ללא תמורה, בצורה הכי אמיתית שיש, להציל חיים, רק ככה הרגשתי שסגרנו מעגל. זוהי שנת הבת מצווה של בתי, ואין מאושרת ממני ששתינו קיבלנו מתנה וגם נתנו מתנה- ואלו החיים.

 

ד"ר אביתר נשר, מנהל מחלקת השתלות בבילינסון: "זה סיפור של נתינה חזרה לחברה, אומץ, ערבות הדדית עם עוד המון ערכים שורשיים יפים שמביא את ארץ ישראל היפה במיטבה. אני מנהל מחלקת השתלות ומשתיל מזה שנים רבות ובכל פעם סיפור כזה מצליח לרגש אותי מחדש ולהוכיח מחדש באיזו חברה ערכית ומדהימה אנחנו חיים".

ד"ר אפרת ברון הרלב, מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים: "את גילי פגשתי כתינוקת קטנה מטופלת בטיפול נמרץ ילדים, תינוקת מתוקה שעברה טיפולים מורכבים בגיל כה צעיר. התרגשתי מאוד אך לא הופתעתי כשאמה של גילי עדכנה אותי שהיא תורמת כליה בתרומה אלטרואיסטית, מעשה המושתת על ערכי הנתינה והעזרה לזולת. אני מחזקת את ידיה במעשה אצילי זה".

ד"ר סיגל אייזנר, מנהלת יחידת השתלות כליה במרכז שניידר לרפואת ילדים ורופאה בכירה במחלקת ההשתלות בבית החולים בלינסון, שניתחה יחד עם ד"ר נשר, אמרה: "כמי שעושה השתלות כליה גם בילדים, זהו סיפור אנושי מרגש במיוחד, המהווה סוג של סגירת מעגל של נתינה"


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר