גן ילדים צילום אילוסטרציה pixabay

"הסכנות האורבות לילדים אלרגיים הם בעיה ידועה וקשה"

הביצועיסטים מעלים היום בישיבת המועצה הצעה לסדר לתלות שילוט מתאים בכל מוסדות הציבור והחינוך ובגינות ציבוריות. העירייה: "אנו מבצעים מגוון פעולות בנושא"

פורסם בתאריך: 31.10.21 15:14

לקראת ישיבת מועצת העיר הערב, ראשון, הגישו חברי סיעת הביצועיסטים הצעה לסדר בדבר הצבת שילוט האוסר על הכנסת אלרגנים למוסדות ציבור וגנים ציבוריים. על פי הצעתם על העירייה להציב שילוט האוסר הכנסת אלרגנים בכניסה לכל מוסדות הציבור ובפרט במוסדות החינוך הפורמלי (גני ילדים ובתי ספר) והבלתי פורמלי (מתנ"סים, מועדוני נוער ותנועות נוער) וכן גני השעשועים.

ההצעה לסדר מגיעה בעקבות מקרים שונים בעיר ומחוצה לה של ילדים אלרגיים, אשר בשל חוסר מודעות או חוסר זהירות של הציבור, נתקלו באלרגניים מסכני החיים עבורם במקומות ציבוריים או במוסדות החינוך. במקרה שהתפרסם בשבוע שעבר ברשתות החברתיות וקרא להעלות את המודעות לילדים אלרגיים תואר מקרה בו ילדה בשם תהל יצאה עם אימה לגן שעשועים באיזור מגוריה. כשהגיעו, היה גן השעשועים ריק מילדים, אבל כנראה שקודם לכן היה שם ילד אחר שאכל במבה או אולי כריך עם גבינה וחביתה או חומוס, ותהל הקטנה שאלרגית גם במגע לחלב, ביצים, שומשום, אגוזים, בוטנים וקטניות, מיד פיתחה תגובה אלרגית חריפה בכל גופה.

אורי אהד צילום גדי אהד

על פי לשון ההצעה לסדר של סיעת הביצועיסטים: "הסכנות האורבות לילדים אלרגנים כתוצאה מחשיפתם לאלרגנים השונים הם בעיה ידועה וקשה אשר לעיתים עלולה להעמיד את הילד הנחשף בסכנת חיים של ממש ולצערנו הרב אירעו במהלך השנה החולפת מספר מקרים של אובדן חיי אדם כתוצאה מחשיפה כאמור. נוכח חשיבות הנושא ובעיקר נוכח חוסר מודעותם של ילדים והורים, נחשפים הילדים האלרגיים לאלרגנים העלולים לפגוע בהם ולסכן את חייהם וזאת מבלי שהגורם הנושא עימו את האלרגנים מודע לעובדה זו … אנו ממליצים לתלות שילוט כאמור גם במוסדות הציבור הנוספים כגון ספריות, היכל התרבות וכו'".

 

עו"ד אורי אהד, יו"ר סיעת הביצועיסטים ציין כי במהלך ישיבת המועצה, תתבקש מועצת העיר לאשר את הצעתם: "אין מחלוקת וספק בדבר הסכנה החמור לחשיפת ילדים אלרגיים לאלרגניים אותם ניתן למצוא במוצרי מזון שונים ובעיקר כאלו אותם צורכים ילדים קטנים מבלי לדעת שבכך הם מסכנים את חיי חבריהם. בעקבות שיחות עם הורים לילדים אלרגיים הופתענו לגלות שדווקא נושא פשוט וקל יחסית של הצבת שילוט בולט במקומות ציבוריים, 'נופל בין הכסאות' ולא מבוצע. לפיכך נעלה בישיבת מועצת העיר הצעת החלטה הקובעת כי העירייה תיקח אחריות בנושא ותציב את השילוט במקומות בולטים ותוך 90 ימים מישיבת המועצה".

מדוברות העירייה נמסר: "לצד מגוון הפעולות שהעירייה מקדמת בתחום חשוב זה, מנהלת מחלקת הבריאות בעירייה מלווה את הצוותים החינוכיים במוסדות החינוך ומציעה ארוחות ומתכונים בהתאם לאלרגיות, הוכנו פליירים על סוגי האלרגנים אשר מיועדים לתלייה במוסדות החינוך בהם לומדים ילדים אלרגיים – בנוסף לשילוט, תורגמו דפי מידע להורים בשפה הרוסית והאמהרית וחולקו להורים בבתי ספר בהם לומדים ילדים דוברי השפה. בנוסף, העירייה מקדמת בימים אלו הכשרות לצוותים החינוכיים בגנים ובמעונות בנוגע לתזונה המותאמת לאלרגיות השונות וכן מתוכנן קמפיין לבריאות ילדים בחודש דצמבר אשר יתקיים בשיתוף בית החולים שניידר. במהלך הקמפיין יפורסמו סרטונים רלוונטיים ויתקיימו פעילויות להעלאת המודעות והרגישות לנושא האלרגיות. לצד הפעילות הענפה שצוינה לעיל, במהלך השנים האחרונות העירייה הציבה מאות שלטים המתריעים בנושא. השלטים הוצבו במוסדות חינוך ובגני ילדים על פי הנחיצות, בגנים ציבוריים ועוד. מדובר בפעולה שמתבצעת באופן שוטף כאשר במקביל מתבצע עידכון לשילוט בהתאם לנסיבות הכרוכות בנושא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר