גיורא לב צילום סיוון פרג'

גיורא לב נדבק, והיה הבוקר בין הראשונים לקבל את התרופה החדשה של פייזר

ראש העירייה לשעבר אומר: "למרות שמדובר בתרופה חדשה אני לא חושש, המחלה מפחידה אותי יותר". ד"ר הדר דסקין ביתן מכללית מחוז דן-פ"ת: "חשוב לדעת שחלון ההזדמנויות לטיפול קצר"

פורסם בתאריך: 4.1.22 12:19

ראש עיריית פתח תקוה לשעבר, גיורא לב, היה הבוקר, שלישי, בין המטופלים הראשונים של מחוז דן-פ"ת בכללית לקבל את התרופה החדשה נגד קורונה שפיתחה חברת פייזר, הפקסלוביד. בשיחה עם מלאבס הוא מספר על ההידבקות, על התחושות ועל הציפיות מהתרופה החדשה. "יש לי בעיית ריאות שמשפיעה עליי והקורונה הוסיפה לזה – אני מרגיש כמו הצטננות קשה עם שיעול ונזלת", הוא מספר.

לב, שנמצא בקבוצת סיכון והיה בין הראשונים בארץ לקבל את חיסון הבוסטר השלישי, מספר כי ככל הנראה נדבק במוצאי שבת האחרונה. "אני חושב שנדבקתי מהבת שלי, אבל לא בטוח", הוא אומר, "היינו במסעדה וביום ראשון בבוקר היא עשתה בדיקה ויצאה מאומתת. בעקבות כך, הזמנתי בדיקת PCR הביתה וגם אני נמצאתי מאומת. אני חייב לציין לטובה את קופת חולים כללית וכל המעורבים. בהתחלה יצרנו קשר עם רופאת המשפחה שלי, שלא הייתה בטוחה אם התרופה כבר הגיעה לקופה, זה היה נראה לנו משונה שלא אז התחלנו לברר, ותוך זמן קצר הודיעו לי מקופת החולים שאני זכאי לתרופה ושיביאו לי אותה הביתה עם שליח".

לדבריו יש אחות שמלווה אותו מטעם הכללית מדי יום ומוודאה שהוא לוקח את התרופה בצורה מסודרת. "התרופה הגיעה בצורה מסודרת מאוד יפה, יש חמישה סטים לחמישה ימים, כשבכל סט יש שישה כדורים: שלושה כדורים צהובים לבוקר ועוד שלושה כדורים כחולים לערב. האחות מתקשרת אליי ואומרת לי בדיוק מה לקחת ומתי", הוא מוסיף.

אתה לא חושש מכך שמדובר בתרופה חדשה?
"עברתי כל כך הרבה מלחמות, צרות ובעיות שדווקא זה לא מפחיד אותי בכלל. אם כבר המחלה עצמה יותר מפחידה בעיניי. אני מחוסן בשלושה חיסונים ומאמין שזו הסיבה שזה פגע בי בצורה קלה. אבל אני חושב שמי שלא מתחסן פוגע באחרים".

לב, שהיה ראש העירייה השביעי של פתח תקוה בין השנים 1989-1999, מציין לטובה גם את ניהול המאבק העירוני בקורונה. "פתח תקוה היא עיר גדולה ויש הרבה לחץ, אבל בסך הכל כל מערך החיסונים והבדיקות מנוהל באמת בצורה טובה" הוא אומר "נכון, פתח תקווה אדומה, אבל עוד מעט כל המדינה תהיה אדומה. שיתוף הפעולה של העירייה עם קופות החולים מתנהל בצורה טובה".

ד"ר הדר דסקין ביתן צילום דוברות כללית

ביקשנו לשמוע קצת מידע על התרופה החדשה ועל הקריטריונים לקבלתה מד"ר הדר דסקין ביתן, מומחית ברפואה פנימית ואנדוקרינולוגית ומנהלת רפואית בחמ"ל קורונה, כללית דן-פ"ת. "גיורא הוא בין הראשונים לקבל את התרופה במחוז, כאשר הקריטריונים לקבלת התרופה הם למי שנמצא בסיכון ועם מחלה קלה, כלומר בלי תסמינים או עם תסמינים קלים בלבד", היא מבהירה ומדגישה: "חשוב לדעת שחלון ההזדמנויות לטיפול הוא קצר – לכל היותר חמישה ימים מתחילת התסמינים או בדיקת PCR חיובית. לכן מי שבקבוצת סיכון ונחשף לחולה או לא חש בטוב, חשוב שיילך להיבדק בPCR כמה שיותר מהר, על מנת שנוכל לאפשר לו את הטיפול, אם חס וחלילה יש צורך".

 

לדבריה, בין הגורמים המשפיעים על היותו של מטופל בקבוצת סיכון מצוים – גיל, דיכוי חיסוני, אשפוזים בשנים האחרונות, מחלות ריאתיות, עישון כבד, השמנה, מחלת כליות, מחלת כבד, מחלה נוירולוגית, סוכרת, מחלות ממאירות וכן הלאה. "כל אלה שמים את המטופל בסיכון למחלה קשה, בשלב זה המלאי הוא מוגבל ולכן אנחנו מתעדפים אוכלוסייה בסיכון שיכולים להרוויח מהטיפול".

איך מקבלים את הטיפול?
"אנחנו מקבלים מדי יום את הרשימות של האנשים שיש להם בדיקה חיובית ונמצאים בקבוצת סיכון. יש לנו נגישות לכל המידע, אנחנו עוברים עליו ויוצרים קשר עם המטופלים ומתאמים איתם את קבלת התרופה. אבל מאחר והאלגוריתם אינו מושלם, אם יש מישהו בסיכון שיצא מאומת לקורונה אך טרם פנו אליו, ניתן לפנות באופן יזום לרופא המשפחה כדי לוודא קבלת טיפול. ככה שאף אחד לא ייפול בין הכיסאות".

ד"ר דסקין ביתן מציינת בנוסף כי התרופה ניתנת למחוסנים ולא מחוסנים כאחד, כאשר בחלק מהמקרים נדרשות התאמות ספציפיות עבור המטופל. "למשל אם מישהו צורך תרופה שמתנגשת או בעל בעיות שמאפשרות טיפול, אבל במינון שונה", היא מסבירה. "כמו כן, התרופה בשלב זה ניתנת מעל גיל 18 ולא לנשים בהריון. בשורה התחתונה, הכי חשוב שאנשים ילכו להתחסן. אנחנו עומדים לפני כמה שבועות מאוד קשים, אז כדאי שנגיע אליהם במקסימום הגנה. וחשוב לדעת שאם חס וחלילה חלית, יש לנו מה להציע וזה טיפול שעוזר בלמעלה מ-90 אחוזים בהפחתה של תחלואה קשה ואשפוז אצל חולים בסיכון עם תחלואה קלה. אבל שוב כדי להגיע אל החולים האלה, הם צריכים להיבדק בזמן – מייד כשעולה חשד, כי חלון ההזדמנויות הוא מאוד קצר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר