עראפה חואמדה, אימו וצוות טיפול נמרץ שניידר ביום השחרור, צילום דוברות שניידר

חייו ניצלו: לב מלאכותי הושתל בשניידר בכדורגלן בן 16.5

ערפה חואמדה חש ברע במהלך אימון והובהל לבית החולים. מצבו התדרדר ומאחר ולא נמצא לב אנושי שניתן היה להשתיל בגופו, הוחלט להשתיל בגופו לב מלאכותי

פורסם בתאריך: 25.1.22 14:59

קיבל את חייו במתנה: השתלת לב מלאכותי דחופה בוצעה בערפה חואמדה, נער בן 16.5, במרכז שניידר לרפואת ילדים. חואמדה הוא בן 16.5, הוא תושב באר שבע ושחקן כדורגל. במהלך אחד מאימוני הכדורגל, חש ערפה ברע ומשנבדק על ידי רופאיו, התגלה כי הוא לוקה במיוקרדיטיס (דלקת בשריר הלב). לאור החמרה במצבו הובהל ערפה לטיפול נמרץ בבית חולים סורוקה, כשהוא סובל מהפרעת קצב קשה. לאחר שהרופאים לא הצליחו לייצבו, הועבר ערפה למרכז שניידר לרפואת ילדים, לצורך המתנה להשתלת לב מן החי.

בזמן אישפוזו בשניידר, הדרדר מאוד מצבו של ערפה והפך קריטי, כשהחדר השמאלי בליבו חדל מלפעול וגם תפקוד החדר הימני הפך לגבולי. המרוץ נגד הזמן החל, אולם לא נמצא לב אנושי שניתן היה להשתיל בגופו, ועל כן החליטו הרופאים במרכז שניידר להשתיל משאבת חדר שמאל בלב (לב מלאכותי) על מנת להציל את חייו.

בניתוח שנמשך כ-6 שעות, הושתל בבית החזה של ערפה לב מלאכותי מסוג Lvad. מדובר במשאבה שמחוברת לחדר השמאלי ומזרימה את הדם לגוף במקום הלב שכשל. המשאבה מחוברת לסוללות הנישאות בתיק קטן על הגב. את הניתוח המורכב ביצעו ד"ר גבי אמיר, מנהל היחידה לניתוחי לב בילוד במרכז שניידר, ד"ר ויקטור רובצ'בסקי, סגן מנהל המחלקה לניתוחי לב בבילינסון, ופרופ' דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב בבילינסון. לאחר הניתוח הועבר ערפה לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ לב בראשות פרופ' עובדי דגן, שם התאושש.

 

 

 

 

ד"ר גבי אמיר, מנהל היחידה לניתוחי לב בילוד במרכז שניידר לרפואת ילדים, הסביר: "הנער הגיע אלינו כשהוא סובל מאי ספיקת לב קשה. לאור החמרת מצבו, נאלצנו לחפש עבורו פתרון בהקדם האפשרי עד אשר יימצא לב אנושי. מרגש לראות אותו היום כשהוא מתאושש ומצבו טוב לאחר הניתוח הייחודי שהציל את חייו".

השתלת לב מלאכותי מבוצעת להצלת חייהם של חולים הסובלים מאי ספיקת לב קשה שאינם יכולים עוד להמתין להשתלת לב או שאינם מתאימים לכך מסיבות שונות (מחלות רקע, גיל ועוד). הלב המלאכותי מושתל בבית החזה של החולה, ללא הוצאת ליבו שכשל, ומשמש תחליף לפעילותו. לב מלאכותי יכול לשמש כ"גשר" להצלת חייו של החולה עד להשתלה או כפתרון קבוע. לאחר ההשתלה, המושתל יכול לחזור לפעילות מלאה ולניהול אורח חיים תקין מלבד פעילויות שכוללות מים (בריכה, מקלחת, ים) בגלל הפחד מהרטבת הסוללות המפעילות את הלב, סוללות שנמצאות מחוץ לגופו של החולה.

ההתקדמות הטכנולוגית האדירה שחלה בשנים האחרונות הובילה לדור חדש של לבבות מלאכותיים שמהווים את חוד החנית. אחוזי ההצלחה הגבוהים מבשרים עידן חדש עבור חולי אי ספיקת לב קשה. בשלוש השנים האחרונות הושתלו במרכז שניידר 10 לבבות מלאכותיים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר