יגאל פיסצקי במפגש עם צוות מדא שהציל את חייו, צילום דוברות מדא
יגאל פיסצקי במפגש עם צוות מדא שהציל את חייו, צילום דוברות מדא

מרגש: יגאל פיסצקי חזר למועדון הכושר בו התמוטט ופגש את מי שהציל את חייו | צפו

מספר ימים לאחר שהתמוטט בחדר כושר וניצל בזכות אנשים בעלי תושייה ודפיברילטור, חזר יגאל פיסצקי למקום בו זה קרה ופגש את האנשים שהצילו את חייו. "אתם מלאכים. בזכותכם אני מחבק אתכם", אמר להם

פורסם בתאריך: 1.7.22 09:03

אתם מלאכים. בזכותכם אני מחבק ולוחץ את ידכם עכשיו", כך אמר יגאל פיסצקי (81) מפתח תקוה לחובשי מד"א ולמאמנים בחדר הכושר שהצילו את חייו תוך שימוש במכשיר דפיברילטור, ששוב הוכח שקיומו של מכשיר כזה ושימוש מהיר בו יכול להציל חיים.

האירוע שעלול היה להסתיים בטרגדיה התרחש לפני ימים אחדים, בעת אימון במועדון הכושר "הולמס פלייס" בגבעת שמואל, שם התמוטט לפתע פיסצקי, תושב פתח תקוה, ואיבד את הכרתו. מאמן הכושר תום ופקיד הקבלה יפתח מיהרו לחייג למוקד 101 של מד״א על מנת להזעיק אמבולנס וקיבלו הדרכה טלפונית על מנת לבצע פעולות החייאה ברגעים הראשונים עד להגעת צוות מד"א.

חובש בכיר במד״א, חנינה סיידל, שהגיע למקום עם אופנוע מד"א, המשיך יחד עם חובש מד"א משה נדב בפעולות החייאה שכללו מתן מכות חשמל באמצעות המפעם (דפיברילטור). כעבור מספר דקות שב ליבו של יגאל לפעום וצוות הטיפול נמרץ, בראשות הפראמדיקים אלון ריזקאן ומעיין מוסיוף, חובש רפואת חירום במד"א מאיר בירנשטוק ומתנדב הנוער דביר נדב, המשיכו את הטיפול הרפואי המתקדם. הם פינו את יגאל לבית חולים בילינסון – שם הוכנס ישירות לחדר הצנתורים.

להפתעת הרופאים ולאחר מספר שעות יגאל התאושש. ביום שני השבוע, חזר יגאל למועדון הכושר בו התמוטט ופגש לראשונה את צוות מד"א והמאמנים שהצילו את חייו.
יגאל פיסצקי בירך בהתרגשות: ״אתם מלאכים. בזכותכם אני מחבק ולוחץ את ידכם עכשיו. אני לא זוכר את האירוע, אבל כשהתעוררתי בבית החולים, הילדים שלי סיפרו לי מה עשיתם והראו לי תמונות. אין לי מילים להודות לכם על מה שעשיתם בשבילי ובשביל המשפחה שלי".

חובש בכיר במד"א חנינה סיידל וחובש רפואת חירום במד"א משה נדב ובנו, דביר נדב, סיפרו ליגאל: "אנחנו שמחים שהייתה לנו הזכות להציל חיים, זו באמת זכות גדולה. כשהגענו ראינו אותך שכוב על הרצפה בלי דופק, ולא נושם. המשכנו את פעולות החייאה של המדריכים וחיברנו במהירות את מכשיר המפעם (דפיברילטור), בתוך שניות ספורות הוא איבחן את הפרעת הקצב ונתן שוק חשמלי. עשינו הכל כדי שאתה תגיע במצב הכי טוב שאפשר לבית החולים. מדהים לראות אותך בריא ועומד על הרגליים. אנחנו כל כך מתרגשים להיות פה".

יגאל פיסקצקי עם פראמדיקים שהצילו אותו צילום דוברות מדא

יגאל פיסקצקי עם פראמדיקים שהצילו אותו צילום דוברות מדא

במהלך המפגש המרגש (צפו בתיעוד וידאו) הודה יגאל לאנשים שהצילו את חייו, והם מצידם שמחו לראות אותו על רגליו. "לראות אותך מחייך שבוע אחרי זה מרגש ….", נפעם אחד מאנשי מד"א. "טוב שאני רואה אותכם", השיב פיסצקי. "סיפורים כבר שמעתי. אבל אני לא זוכר אותכם. הדבר היחיד שאני זוכר זה שפתחתי את העיניים בבילינסון ולא הבנתי מה אני עושה פה בכלל. הילדים התחילו לספר לי, הראו לי קצת תמונות. אמרתי להם: 'זה אני?'

אנשי מד"א התקשו להסתיר את התרגשותם במהלך המפגש: "אנחנו ממש שמחים שהייתה לנו את הזכות וזו זכות גדולה. אנחנו עושים כל כך הרבה ומשתדלים כל כך הרבה, אבל לא תמיד זוכים לראות…".

 

בחדר הכושר, שבו אירע המקרה, שיחזר השבוע החובש הבכיר סיידל, בפני פיסצקי, את הדקות הקריטיות והפעולות הראשונות שבוצעו במכשיר הדפיברילטור. "היית בלי דופק. אין כאן אחד שלא נתן מיליון אחוז … ואז הרגע הזה בבית חולים שהבן אדם שרגע לפני היה גמור – מדבר. אני לא ישנתי מאז. זאת התרגשות שהיא לא נורמלית".

על פי נתוני מד"א, במדינת ישראל מדווחים כ – 8,000 מקרי מוות בשנה כתוצאה מדום לב. מתוכם כ – 70% מתרחשים מחוץ לכותלי בית החולים. זוהי סיבת המוות השניה בשכיחותה במדינה. האפשרות היחידה להשבת קצב לב תקין היא באמצעות מכת חשמל אשר ניתנת על ידי דפיברילטור. בשנת 2014 נחקק "חוק הדפיברילטורים", שמגדיר כי כל בית עסק אשר עוברים בו ביום מעל 500 איש במצטבר, חובה להציב מכשיר דפיברילטור במתחם בית העסק.

הבעיה היא כי הזמן עד למתן השוק החשמלי הוא הגורם המכריע. במידה ופרפור החדרים והפרעות קצב נוספות מופסקות בתוך דקה מרגע ההתמוטטות, שיעור ההחייאות המוצלחות הוא כ – 90%, והוא יורד בכ – 10% בכל דקה שלאחר מכן.

במטרה להגדיל את רמת החשיפה לנושא הדפיברילטור, הוקם לפני מספר שנים המיזם החברתי "איפה דפי?" שמטרתו למפות את פריסת הדפיברילטורים הארצית ולהגדיל את הנגישות שלהם לציבור ולמוקדי החירום. בהקשה פשוטה של כתובת בו נמצא האדם שהתמוטט, האפליקציה תנווט למכשיר הדפיברילטור הקרוב ביותר למקום.

לניווט לדפיברילטור הקרוב אליכם  ניתן להוריד את אפליקציית 'איפה דפי?'


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר