דלקת עיניים, צילום אילוסטרציה Omstudio depositphotos.com
דלקת עיניים, צילום אילוסטרציה Omstudio depositphotos.com

עשרה אנשים שנפגעו מהטפיל בכנרת טופלו בבילינסון. צפו בהסבר של מנהל מערך העיניים

משרד הבריאות פרסם אתמול הודעה מיוחדת בנוגע לטפיל המצוי בכנרת וגורם לדלקות בקרנית. עשרה מטופלים כבר הגיעו לבילינסון

פורסם בתאריך: 9.11.22 12:53

בהלת הטפיל בכנרת שגורם לדלקות עיניים: צעירה בת 22 הגיעה הבוקר (רביעי) למיון במרכז הרפואי בילינסון עם פגיעה קלה בעין אחת, ושוחררה לביתה עם טיפול בטיפות עיניים. היא תמשיך במעקב במרכז הרפואי עד לסוף המחלה. עד עתה טופלו בבילינסון עשרה אנשים עם דלקת קרנית קלה לאחר חשיפה לטפיל בכנרת. כידוע אתמול (שלישי) פורסמה אזהרה מיוחדת של משרד הבריאות (ראו בהמשך).

פרופ' יואב נחום, סגן מנהלת מערך עיניים בבילינסון מקבוצת הכללית, הסביר: "בשבועות האחרונים נבדקו בבית החולים בילינסון כעשרה מטופלים עם דלקת קרנית קלה לאחר חשיפה למי הכנרת. כל המטופלים בעצם טופלו בטיפול טיפתי שארך מספר ימים ולאחר מכן המחלה אצלם נעלמה ללא השארה של נזק ארוך טווח. אנחנו מכירים את מחולל המחלה הזה מהתפרצויות דומות ברחבי העולם, וככלל, המחלה הזאת היא קלה יחסית, אורכת מספר ימים ולא משאירה נזק קבוע. עם זאת, מטופל שמרגיש גירוי או טשטוש בראייה עליו לפנות לרופא עיניים כדי לקבל טיפול מתאים ולוודא שלא מדובר במצב אחר".

צפו בדברי פרופסור נחום:

כאמור משרד הבריאות פרסם אתמול הודעה מיוחדת בנושא. בהודעה נאמר: "משרד הבריאות בודק חשד  להימצאות טפיל במי הכנרת שעלול לגרום לדלקות בעיניים ואף לפגיעה בראייה. משרד הבריאות בודק חשד להימצאות טפיל מיקרוספורידיום במי הכנרת שעלול לגרום לדלקות בעיניים ואף לפגיעה בראייה. בימים האחרונים התקבל דיווח במשרד הבריאות מרופאי עיניים על ריבוי מטופלים שנדרשו לאשפוז הסובלים מדלקות קשות של קרנית העין, צלקות בקרנית ובמקרים חמורים יותר פגיעה בראייה. הבדיקה מעלה כי עד היום אושפזו 29 חולים במספר בתי חולים שונים עם נגעים בקרנית שאופייניים לזיהום מיקרוספורידיום. משרד הבריאות התחיל בחקירה אפידמיולוגית ממנה עלה עד כה כי לפחות חלקם של החולים התרחצו בחופים שונים של הכנרת".

 

עוד נמסר בהודעת משרד הבריאות: "לאור הנתונים, שהם כאמור נתונים ראשוניים שנמצאים עדיין בבדיקה, ממליץ משרד הבריאות  להשתמש במשקפת או משקפי שחייה ברחצה במי הכנרת כדי להימנע ממגע ישיר של העיניים עם המים. כל אדם שהתרחץ בכנרת וסובל מדלקת עיניים, אודם, כאבים, הרגשת "גוף זר" בעיניים, מתבקש לפנות לרופא.ה עיניים לאבחון וטיפול. אין סיכון בשתיית מי הכנרת. משרד הבריאות ממשיך לבדוק ויעדכן את הציבור. משרד הבריאות ורשות המים מפעילים את מערכי המעבדות במאמצים לאתר את הגורם לתופעה ויעדכנו בממצאים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר