תום ואליאב אסרף עם שלושת ילדיהם, צילום פרטי
תום ואליאב אסרף עם שלושת ילדיהם, צילום פרטי

"אנחנו במלחמה על חיינו". אליאב אסרף זקוק בדחיפות לתרומת כליה

לפני מספר חודשים התהפכו חייהם של תום ואליאב אסרף, הורים לשלושה ילדים צעירים, כאשר התברר שאליאב בן ה-41 זקוק להשתלת כליה. "כל המשפחה נבדקה, כולל אני וחברים קרובים, אבל עד כה לא נמצאה התאמה. זה לא פשוט למצוא תורם מתאים", אומרת תום

פורסם בתאריך: 10.2.23 08:21

אנשים שחיים חיי שגרה נוהגים לתכנן להם את מסלול חייהם קדימה, אבל הם לא יודעים עד כמה החיים עלולים לזמן להם הפתעות לא רצויות שיכולות לשנות בבת אחת את כל התכניות שבנו ואת כל חייהם. כך קרה לבני משפחת אסרף מראש העין, שחייהם התהפכו לחלוטין לפני מספר חודשים.

אליאב אסרף, בן 41, זקוק בדחיפות להשתלת כליה. אשתו תום, מבינה שכל מה שנותר לה הוא להתפלל שהתורם יימצא במהרה, והיא יוצאת עכשיו בקריאה לציבור הרחב ללכת ולעשות בדיקת התאמה, אולי מישהו יוכל להימצא מתאים ולהציל את חייו של אליאב.

משפחת אסרף מתגוררת בראש העין מזה כארבע שנים ויש להם שלושה ילדים קטנים – אגם בת 10, גלי בת 7 וגפן הקטן בין שנה ושלושה חודשים. כאמור, לפני כמה חודשים התהפך עליהם עולמם. תום מספרת: "לפני כמה חודשים, ככה פתאום, באמצע החיים, אליאב חווה כאבי ראש קיצוניים, עייפות ותחושה כללית לא טובה. לאחר פנייה לרופא משפחה, אליאב הופנה למיון עם לחץ דם 280/170, אפילו הרופא במיון נדהם מלחץ הדם המבהיל שהיה לו. מפה התחלנו להתגלגל לבדיקות, טיפול נמרץ וחמישה ימי אשפוז במטרה לאזן את לחץ הדם".

תום ואליאב אסרף עם שלושת ילדיהם, צילום פרטי

תום ואליאב אסרף עם שלושת ילדיהם, צילום פרטי

מה אמרו לכם במיון?
"עוד במיון התחלנו לשמוע על רמת קריאטינין גבוהה בדמו של אליאב. לא ידענו לייחס אז את המשמעות של האבחנה הסופית כפי שהיא כיום. הרופאים סבורים שאליאב סבל מלחץ דם שנים ללא כל ידיעה שלאט לאט זה גרם לפגיעה באיברים פנימיים משמעותיים, כאשר הפגיעה החמורה ביותר הייתה בכליות שנמצאות באי ספיקה מתקדמת ועוד רגע הוא צריך להיות בדיאליזה".

מה הפתרון שהציעו לכם הרופאים?
"אמרו לנו שהפתרון הכי טוב עבור אליאב הוא לחפש כליה מתורם חי ושאין לנו הרבה זמן. המשפחה נבדקת, כולל אני וחברים קרובים, אבל עד כה לא נמצאה התאמה. זה לא פשוט למצוא תורם מתאים, ובמיוחד כשאין מספיק מודעות לתרומה מן החי ויש המון חששות וחוסר ידע בנושא ורשימות המתנה ארוכות מאוד. אין תרופה למחלת כליות פרט להשתלת כליה. דיאליזה משמשת כטיפול תומך זמני אך אינה תחליף ראוי לחיים איכותיים ויש לה סיבוכים נלווים אחרים קשים ביותר. בקרב מטופלי דיאליזה נרשמים מדי שנה שיעורי תמותה שנעים בין 20-25 אחוזים".

 

איך אתם מתמודדים עם המצב?
"אליאב הוא בן זוגי קרוב ל-15 שנה ואני לא מוכנה לקבל את זה שהחיים שלנו אמורים להסתיים עכשיו. אנחנו זוג צעיר עם שלושה ילדים קטנים ועם הרבה תכניות. אנחנו רק רוצים להמשיך את חיינו הרגילים בבריאות. אנחנו במלחמה על חיינו אבל אופטימיים ומאמינים שנצליח ונמצא את התורם או התורמת שיסכימו להחזיר את חיינו לשפיות".

האם כל אחד יכול לתרום?
"יש כמה קריטריונים לכך. כל אדם מעל גיל 27, בלי מחלות רקע, שלא נולד פג, אדם ללא משקל עודף (כלומר, שערך ה-BMI שלו נמוך מ-29) ונשים שסיימו ללדת ולא הייתה להם סוכרת הריונית".

אם אתם מוכנים לעבור בדיקת התאמה לתרומת כליה, אפשר ליצור קשר עם המשפחה בכל אמצעי:

נייד תום – 0547789175

מייל- [email protected]

פייסבוק    https://www.facebook.com/tom.assaraf/   (כל שיתוף, תגובה ולייק יסייעו)

עמותת מתנת חיים – השתלות כליה בטלפון 02-5000755 או בלינק הבא: https://kilya.org.il/he/donorform

במידה ופונים למשרדי העמותה יש לציין כי התרומה היא עבור אליאב אסרף.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר