אסתר רוט שחמורוב קרדיט - Neukoln, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons
אסתר רוט שחמורוב קרדיט - Neukoln, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons

אסתר רוט שחמורוב אושפזה בבילינסון: "ייתכן ותזדקק להשתלת כליה"

האתלטית האגדית והאהובה עברה השתלת כליה באזרבייג'ן לפני 14 שנה, היא מתמודדת עם דחיה של כליה ומקבלת בבית החולים טיפול תרופתי מאזן

פורסם בתאריך: 8.5.23 15:51

האתלטית אסתר רוט שחמורוב בת ה-71, תושבת רמת השרון, אושפזה לפני מספר ימים בבית החולים בילינסון בשל בעיה בכליות. רוט שחמורוב עברה השתלת כליה לפני 14 שנה וכרגע היא מתמודדת עם דחיה של הכליה. בית החולים מספק לה טיפול מאזן. עם זאת, ייתכן והיא תזדקק בהמשך להשתלת כליה נוספת.

מבית החולים בילינסון נמסר: "רוט שחמורוב, שבגופה הושתלה כליה לפני 14 שנים, עברה סדרת בדיקות לאחריהן נמצא כי היא מתמודדת עם דחייה של כליה וכרגע היא מקבלת טיפול תרופתי מאזן, בהמשך ייתכן ותזדקק להשתלת כליה במחלקת ההשתלות של בילינסון בניהולו של ד"ר אביתר נשר".

פרופסור רותי רחמימוב, מנהלת היחידה להשתלות כליה במערך לנפרולוגיה של בית חולים בילינסון, אמרה: "הגוף של אסתר דוחה את הכליה והיא כרגע מקבלת טיפול תרופתי לטיפול בדחייה, יתכן ובהמשך תהיה זקוקה להשתלה חוזרת".

 

רוט שחמורוב התפרסמה לראשונה באולימפיאדת מינכן ב-1972 שבה היא העפילה לשלב חצי הגמר בריצת 100 מטר וסיימה במקום החמישי. 4 אלפיות שנייה אחרי הרצה שעלתה לגמר מהמקום הרביעי. בריצה זו קבעה בשלב המוקדמות שיא ישראלי חדש של 11.45 שניות שנשבר רק ב-4.7.18 על ידי דיאנה ויסמן (11.38 שניות). לאחר מכן, עלתה לשלב חצי הגמר בריצת 100 מטר משוכות, אבל פרשה מהתחרות בעקבות טבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדה בו נרצח גם מאמנה האישי, עמיצור שפירא.

באולימפיאדת מונטריאול ב-1976 היא הגיעה להישגה הגדול ביותר, כאשר עלתה לשלב הגמר בריצת 100 מטר משוכות, וסיימה במקום השישי בתוצאה של 13.04 שניות.
את השתלת הכליה עברה רוט שחמורוב ב-2009 באזרבייג'ן עקב מחלה תורשתית ממנה סבלו גם אמה וסבתה. בריאיון שנתנה בזמנו אחרי ההשתלה סיפרה כי אמה וסבתה נזקקו לדיאליזה במשך 15 שנה והיא ראתה כיצד איכות החיים שלהן נפגעה. בעקבות זאת, היא החליטה שהיא חייבת להחליף כליה וטסה לאזרבייג'ן על מנת לעבור את הניתוח.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר