הראל מויאל ופרופ יונתן להב על הבמה, צילום דוברות קפלן
הראל מויאל ופרופ יונתן להב על הבמה, צילום דוברות קפלן

צפו בשילוב המרגש: על הבמה בהרצליה שרו יחד הראל מויאל והפרופסור שניתח אותו

במשך תקופה ארוכה לא שר מויאל בגלל ניתוח במיתרי הקול. לפני הניתוח הוא הבטיח לפרופ' יונתן להב, זמר חובב בעצמו, שאם יחזור להופיע הוא יגשים לו חלום ויעלה אותו לבמה. איזה שיר הם שרו יחד?

פורסם בתאריך: 8.9.23 08:44

גם רופא וגם זמר: פרופ' יונתן להב, מנהל מחלקת א.א.ג במרכז הרפואי קפלן, עלה בשבוע שעבר לבמה לשיר עם הזמר הראל מויאל את השיר "לפעמים חלומות מתגשמים", לאחר שניתח את מויאל לפני כשנה

ההיכרות בין הזמר המפורסם לבין פרופ' להב, מנהל מחלקת א.א.ג וניתוחי ראש וצוואר במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית, החלה לפני כשנה. מויאל, שהיה אז ברצף של הופעות מוצלחות, לפתע הצטרד, וחש כי אינו מסוגל לשיר. הוא מחליט לבטל את ההופעות הקרובות אשר תוכננו לו, ופונה לפרופ' להב לבדיקה.

מויאל מספר: "בגלל עומס, ריבוי של הופעות ומחסור בשינה, הגעתי למצב שהייתי כל כך צרוד עד כדי כך שלא יכולתי לדבר ובוודאי שלא לשיר. התייעצתי עם שמרית, אשתי, והיא אמרה – 'אני אביא את המומחה הכי גדול בארץ למיתרי קול, כדי שתוכל להיבדק אצלו'. וכך היא הגיע לפרופ' יונתן להב מהמרכז הרפואי קפלן ברחובות, בחור מיוחד, אלוף אמיתי".

מויאל הגיע להיבדק אצל פרופ' להב, אשר איבחן אצלו פוליפ על מיתרי הקול, ואמר לו שהאפשרות היחידה לטיפול היא ניתוח, בו יכרתו את הפוליפ.

פרופ' להב מספר: "פוליפ הוא נגע על מיתרי הקול, אשר נגרם כתוצאה מחבלה כלשהי על מיתרי הקול, שימוש לא נכון או מוגזם במיתרים. זמרים וזמרות, ובעלי מקצוע נוספים העושים שימוש רב בקול, עומדים בסכנה לפתח פוליפים. הפוליפ מפריע לסגירה של מיתרי הקול, והוא מונע הפקת קול בטון גבוה, ולכן אחד הביטויים שלו הוא צרידות, כפי שחווה הראל. האפשרות היחידה במקרה זה היא ניתוח. אנשים שעבורם הקול שלהם הוא למעשה הכלי החשוב ביותר במקצוע שלהם מטבע הדברים מאוד חוששים מהניתוח. הראל עבר את הניתוח בהצלחה, ותוך מספר חודשים חזר לאיתנו".

מויאל החליט לעבור את הניתוח במרכז הרפואי קפלן, ובזמן שהשניים נערכו לניתוח, סיפר לו פרופ' להב שהוא מנגן על גיטרה ושר, ואף יש לו הרכב של חברים שמנגנים. למויאל עלה רעיון, והוא אמר לפרופ': "בוא נעשה דבר כזה – אתה תגשים לי את החלום לחזור לשיר, ואני אגשים לך את החלום שלך לעלות על הבמה ולשיר ביחד".

בשבוע שעבר, ולאחר שנה הפסקה מהופעות, ערך הראל מויאל הופעת בכורה בזאפה בהרצליה לסינגל החדש שלו – אלופים. האולם היה מלא. במהלך ההופעה, סיפר מויאל את סיפורו: מדוע לא הופיע במשך שנה ועל הניתוח שביצע פרופ' להב, והזמין את הפרופ' לשיר יחד איתו את השיר "לפעמים חלומות מתגשמים", לקול מחיאות הכפיים של מעריציו של מויאל ומשפחתו של להב.

פרופ' להב סיפר: "התרגשתי מאוד לעלות על הבמה עם הראל, זה אכן היה חלום שהתגשם עבורי. אני מודה להראל על ההזדמנות המיוחדת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר