סא"ל גיא מדר, מטופל במחלקה השיקומית החדשה, דוברות בילינסון ולוישטיין
סא"ל גיא מדר, מטופל במחלקה השיקומית החדשה, דוברות בילינסון ולוישטיין

"המחסור לצד המשך המלחמה מחייב": נפתחה מחלקה שיקומית משותפת לבילינסון ולוינשטיין

בגלל המלחמה: בתי החולים בילינסון ולוינשטיין פתחו מחלקה שיקומית משותפת במתחם ממוגן בבילינסון. סא"ל גיא מדר, אחד המאושפזים הראשונים במחלקה, מספר על הפציעה והשיקום | צפו

פורסם בתאריך: 12.11.23 00:08

בבית החולים בילינסון נפתחה מחלקה שיקומית חדשה של בילינסון והמרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין מקבוצת הכללית. המחלקה נפתחת על רקע הצורך הגדל במיטות שיקום במהלך המלחמה והמחסור הצפוי לנוכח המשך המערכה. על פי דו"ח משרד הבריאות, בישראל יש 60 אחוזים בלבד ממספר מיטות האשפוז השיקומי הממוצע במדינות ה-OECD.

המחלקה השיקומית החדשה כוללת פיקוח רפואי 24 שעות ביממה, מתחמי טיפול ומרחב ממוגן. המחלקה נפתחה כחלק מהערכות בית החולים להמשך המלחמה וקליטת פצועים ומופעלת על ידי צוות רב-מקצועי עתיר ידע וניסיון שיקומי של המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין. במחלקה שממוקמת בקומפלקס החדש של מרכז דוידוף, יוכלו להתאשפז 16 מטופלים עם ליווי רפואי של 24 שעות ביממה.

אחד המטופלים הראשונים במחלקה החדשה הוא סא"ל גיא מדר, מפקד גדוד הסיור המדברי שנפגע בהגנה והחילוץ בקיבוץ עלומים בתחילת המלחמה ונכנס השבוע למחלקה השיקומית החדשה. סא"ל מדר סיפר: "אני ארבעה שבועות מאושפז במחלקה האורתופדית. הגעתי עם פציעה לא פשוטה ועברתי דרך מאוד ארוכה ולשמחתי, אני עובר למחלקה השיקומית שנפתחה בשיתוף פעולה של בית לוינשטיין ובית החולים בילינסון. לי זה יעשה מאוד טוב, למשפחה שלי יהיה מאוד נוח ואני חושב שזה מהלך מבורך שרק יעזור לי וימקסם את תהליך ההחלמה".

פתיחת המחלקה תאפשר שילוב של שיקום בשלבים מוקדמים, במקביל להמשך טיפול ומעקב רפואי. פתיחת מחלקת השיקום החדשה מתרחשת על רקע של מחסור חמור במיטות שיקום בישראל. כאמור, על פי דו"ח משרד הבריאות שהתפרסם לפני מספר חודשים, בישראל יש 60 אחוזים בלבד ממספר מיטות האשפוז השיקומי הממוצע במדינות ה-OECD.
בגלל אופי הפציעות מתחילת המלחמה, גברה הדרישה למיטות אשפוז שיקומי עם דגש על שיקום קצר מועד, ולכן הותאמה המחלקה החדשה בבילינסון למתן מענה של טיפולים אינטנסיביים בתקופת השיקום הראשונית.

בין הטיפולים שניתנים במחלקה על ידי הצוותים של לוינשטיין:

פיזיותרפיה: צוות הפיזיותרפיה במחלקת השיקום מעריך את מצבו של המטופל ומתאים לכל פצוע תוכנית טיפול אישית במטרה להשיג עצמאות תפקודית מירבית כבר במהלך האשפוז בבית החולים הכללי.

מחלקה שיקומית חדשה משותפת לבילינסון וללוינשטיין, דוברות בילינסון ולוינשטיין

מחלקה שיקומית חדשה משותפת לבילינסון וללוינשטיין, דוברות בילינסון ולוינשטיין

ריפוי בעיסוק: צוות הריפוי בעיסוק מבצע הערכות תפקודיות, מוטוריות, תחושתיות וקוגניטיביות על מנת להתאים לפצוע את הטיפול המדויק לו לחיזוק מיומנויות שנפגעו ולהקניית כלים חדשים אשר יאפשרו לו לשוב לתפקודי החיים ולעיסוקים המשמעותיים לו.

שיקום הפרעות בתקשורת: מטרתו לטפל בנפגעים הסובלים מהפרעות בשפה, בדיבור ובקול, לאפשר תפקודי אכילה ובליעה בטוחים ולהתאים תקשורת יעילה עם הסביבה גם לנפגעים אשר יוצאים ממצב של חוסר הכרה.

עבודה סוציאלית: מתן מענה פסיכו-סוציאלי למטופלים ובני משפחותיהם כולל סיוע במיצוי זכויות ותיווך מול מוסדות רלוונטיים.

השירות הפסיכולוגי: המטופלים במחלקת השיקום מקבלים טיפול רגשי שמסייע להם בתהליכי ההתמודדות ועיבוד הטראומה שחוו וכולל ייעוץ וטיפול לכל מאושפז על פי צרכיו.

ד"ר חגי אמיר, מנהל המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין, אמר: "השיקום מתחיל מרגע הגעתם של הלוחמים והמטופלים לבית החולים. יחידה שיקומית קדמית מאפשרת את התחלת השיקום כבר במחלקה המטפלת בבית החולים הכללי והמשך השיקום הרצוי ברמה הגבוהה ביותר במחלקת השיקום הקדמית. כל זאת כתחנת מעבר לשיקום המקצועי המדויק לפי סוג הפגיעה של המטופל ובהתאם למצבו".

ד"ר איתן וירטהיים מנהל בתי החולים בילינסון והשרון: "המחסור במיטות שיקום לצד המשך המלחמה מחייב הקמה ופתיחה של מרכזי שיקום נוספים. לצערי אנחנו צופים שהצורך ילך ויגדל. המהלך שנעשה פה יאפשר מעתה לפצועים לעבור באופן מידי ונגיש מהמחלקות בבילינסון, היישר למחלקה השיקומית החדשה בתוך דקות ספורות, ללא צורך בהעברה למרכזי שיקום מחוץ לבילינסון. יתרון נוסף הוא שמתאפשר להם להיות קרובים למנתחים במידה ויעלה צורך בניתוחי המשך".

ריקי זטלנד, מנהלת הסיעוד בבילינסון: "מתחילת המלחמה טופלו בבילינסון עד כה כ-200 פצועים וכהערכות להמשך המערכה, בית החולים איחד כוחות עם המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין וביחד פתחנו מחלקה שיקומית שתאפשר רצף טיפולי לפצועים שנקלטים. המנתחים והרופאים שטיפלו בהם במהלך האשפוז במחלקה האורתופדית, מחלקת הפלסטיקה והמחלקות הכירורגיות, ימשיכו ללוות אותם כעת גם במהלך השיקום. הקמת מחלקה שיקומית, היא צו השעה לאור המצב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר