סמ"ר יהונתן יצחק סמו ז"ל | בתמונה מימין תהילה ואמה עם ד"ר ויסבורד צינמן, דוברות שניידר
סמ"ר יהונתן יצחק סמו ז"ל | בתמונה מימין תהילה ואמה עם ד"ר ויסבורד צינמן, דוברות שניידר

תרומת האיברים של הלוחם יהונתן יצחק סמו ז"ל הצילה חיי 6 אנשים, בהם תינוקת בת 9 חודשים

סמ"ר יהונתן יצחק סמו ז"ל, לוחם בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, נפצע קשה בקרב במרכז רצועת עזה ולמרות מאמצי הרופאים הוא מת למרבה הצער מפצעיו. משפחתו החליטה לתרום את איבריו ולהציל חיים

פורסם בתאריך: 22.11.23 08:20

במותו ציווה חיים: חייהם של תינוקת בת 9 חודשים ושל חמישה אנשים נוספים ניצלו הודות לתרומת אונת הכבד של סמ"ר יהונתן יצחק סמו ז"ל, לוחם בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים. ההשתלה בגופה של התינוקת בוצעה במרכז שניידר. חייהם של שניים נוספים ניצלו לאחר שבגופם הושתלו ליבו וריאותיו של יהונתן ז"ל, השתלות אלו בוצעו בבילינסון.

יהונתן יצחק סמו ז"ל נפצע קשה בקרב במרכז רצועת עזה ב-8.11 ולמרות מאמצי הרופאים, נקבע לו מוות מוחי. באצילותה הרבה, החליטה המשפחה בשעתה הקשה לתרום את איבריו של יהונתן, כשבין אלו שזכו בחייהם מחדש, התינוקת תהילה, בת 9 חודשים בלבד מצפת, שעברה השתלת אונת כבד במרכז שניידר לרפואת ילדים.

תהילה נולדה עם מחלה קשה של איטמות בדרכי המרה (בילי אטרזיה), ולמרות שעברה ניתוח בסמוך ללידתה, מצב הכבד שלה התדרדר מאוד והיא הייתה באי ספיקה קשה. אמה של תהילה הייתה מיועדת לתרום לה את אונת הכבד ממש בשבוע הבא, ועם מותו המצער של יהונתן קיבלה את הבשורה שנמצאה תרומה לבתה. האם אמרה: "אנו רוצים להודות למשפחה שתרמה ולמסור לה שאנו איתה באבלה הכבד ושאין לנו מילים כדי לתאר את גודל המעשה המדהים שלהם שהעניק לבתנו הזדמנות לחיים".

ד"ר אורית ויסבורד צינמן, רופאה בכירה במכון לגסטרואנורולוגיה, תזונה ומחלות כבד במרכז שניידר, אמרה: "תהילה אובחנה בלידתה עם מחלת כבד ונזקקה להשתלה באופן דחוף להצלת חייה. ההשתלה שבוצעה על ידי ד"ר מיכאל גורביץ עברה בהצלחה וכעת תהילה מתאוששת ביחידה לטיפול נמרץ. כרופאה המטפלת שלה, זה מאד מרגש ומשמח לדעת שחייה ניצלו, לצד תחושה העצב העמוק על המשפחה שאיבדה את יקירה".

איילת ומשה סמו עם פרופ' דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון ומושתל הלב יעקב מלכה

איילת ומשה סמו עם פרופ' דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון ומושתל הלב יעקב מלכה

תרומת האיברים של סמו ז"ל הצילה גם את חייהם של מאיר ויעקב שההשתלות בגופם בוצעו בבית החולים בילינסון. יעקב מלכה, אב ל-4 מקרית גת, סובל כבר שנים מאי ספיקת לב ואף עבר השתלת לב מלאכותי. בשנים האחרונות מצבו הוסיף להתדרדר, הוא היה בסכנת חיים וכעת זכה לתרומת הלב.

מושתל הריאות, מאיר אצבהא בן ה-36 מקרית גת, הוא נשוי ואב לשניים, סוהר שב"ס לשעבר. הוא סבל ממחלת ריאות קשה שסיכנה את חייו, לאחר שחלה בקורונה נפגעה עוד יותר בריאותו ויכולת התנועה שלו והוא נזקק באופן דחוף להשתלת הריאות. אצבהא אמר: "אני מאוד מודה למשפחת סמו שעשו את הדבר הכי אצילי ברגע הכי כואב שלהם. בתוך המלחמה הזו והימים הנוראיים, קיבלתי קרן אור ואוויר לנשימה כשהמנתחים בבילינסון השתילו בי את הריאות של הלוחם יהונתן סמו ז"ל. בזכותם אני חוזר לחיות. בזכותם אוכל סוף סוף להרים את הילדים שלי על הידיים ולשחק איתם. אני שולח להם נחמה גדולה ותודה מקרב לב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר