חיבוק האימהות. טרוייה, אמה של ליאל, עם שרון, אמו של דור ז"ל. צילום דוברות שניידר
חיבוק האימהות. טרוייה, אמה של ליאל, עם שרון, אמו של דור ז"ל. צילום דוברות שניידר

"גיבור בחייו ובמותו": מפגשים מרגשים בין משפחתו של רס"ן דור זימל ז"ל למושתל הלב ומשפחת מושתלת הכבד

בני משפחת זימל, שתרמה את איבריו של סרן דור ז"ל לשבעה אנשים, פגשו בבילינסון את מושתל הלב מרסלו גוטהלף, ומיד לאחר מכן פגשו בשניידר את משפחתה של ליאל בת השמונה חודשים

פורסם בתאריך: 4.5.24 10:39

שני מפגשים מרגשים היו ביום חמישי במרכז הרפואי בילינסון ובמרכז שניידר לרפואת ילדים, בין בני משפחתו של רס"ן דור זימל ז"ל שנהרג בצפון ומשפחתו תרמה את איבריו, לבין מרסלו גוטהלף, שבגופו הושתל ליבו של זימל ז"ל, ולאחר מכן בין משפחתו של זימל ז"ל למשפחתה של ליאל אבי, בת ה-8 חודשים, שקיבלה את אונת הכבד שלו.

זימל ז"ל נפצע קשה מפגיעת כטב"מ בערב אל עראמשה בצפון ולאחר מספר מת למרבה הצער מפצעיו. במותו הציל דור ז"ל שבעה בני אדם שלהם נתרמו איבריו. בנוסף לכך שליבו הושתל בגופו של מרסלו, הושתלו ריאותיו בבן 24 במרכז הרפואי שיבא, כבד וכליה הושתלו בבן 68 בהדסה, אונת כבד בליאל בת השמונה חודשים בשניידר, וכליה נוספת בבן 58 בבילינסון.

מרסלו גוטהלף סבל מאי ספיקת לב קשה שסיכנה אותו. הרופאים במחלקת פנימית ה' והמערך הקרדיולוגי בבילינסון נאבקו במשך כחודש על חייו של מרסלו בן ה-57 לאחר שמצבו החריף והצליחו לייצבו. בגיל 12, כילד בארגנטינה, התגלה אצלו מום בלב ומאז עבר ארבעה ניתוחים בלב. לאחרונה ובגלל הדחיפות של מצבו, מרסלו שקל לעבור את השתלת הלב בחו"ל, אבל בזכות התרומה יוצאת הדופן של משפחת זימל, ניצלו בבילינסון חייו.

ד"ר לנה קורן פלדמן, מנהלת בית החולים בילינסון, אמרה להורים: "דור זימל ז"ל, הבן שלכם, היה גיבור. הוא היה גיבור בחייו, כלוחם צה"ל שהציל חיים של אזרחים ישראלים, והוא היה גיבור במותו, כשהאיברים שתרם הצילו את חייהם של אזרחים ישראלים. זו הערבות ההדדית שהמדינה שלנו מושתתת עליה. טיפלנו בבילינסון מאז תחילת המלחמה בכמעט אלף פצועים ובתוך התקופה המאתגרת הזו יש גם רגעים כאלה, שבהם מתערבב העצב הנורא על מותו של חייל-לוחם, עם התקווה שזה נותן למטופל שחייו בסכנה ויכול להינצל. אנחנו מודים למשפחת זימל על התרומה האצילית ומאחלים למרסלו בריאות. מכל הלב".

מימין: פרופ׳ דן ערבות, אלון זימל אביו של דור ז״ל, מרסלו גוטהלף, ושרון זימל אמא של דור. צילון דוברות בילינסון

מימין: פרופ׳ דן ערבות, אלון זימל אביו של דור ז״ל, מרסלו גוטהלף, ושרון זימל אמא של דור. צילון דוברות בילינסון

רס"ן דור זימל ז"ל, צילום מאתר דובר צה"ל

רס"ן דור זימל ז"ל, צילום מאתר דובר צה"ל

אלון זימל, אביו של דור ז"ל, אמר: "אמרתי למרסלו שהוא מקבל לב של אריה והוא דופק כמו לב של אריה ונשמע כמו לב של אריה. כשאני שומע את הלב אצל מרסלו, זה עבורי לשמוע ולהרגיש את דור, גם כשהוא לא פה".

שרון זימל, אמו של דור ז"ל: "בחמשת הימים האחרונים של דור הרגשנו את חום הגוף שלו, את הלב שלו. המפגש הזה מאוד מרגש. מרסלו הוא המושתל הראשון שאנחנו פוגשים והראשון שדיברנו איתו בטלפון. חשוב לנו להעביר את המסר על החשיבות של תרומת האיברים"

פרופ' דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי לב וחזה בבילינסון, שביצע את השתלת הלב ביחד עם ד"ר ענבל ברוך, רופאה בכירה במערך ניתוחי לב וחזה, אמר: "רק לפני שנה השתלנו פה בילינסון את איבריו של אור אשכר ז"ל, שנרצח בפיגוע הטרור בדיזנגוף ואת איבריה של לוסי די ז"ל שנרצחה עם בנותיה בפיגוע בבקעה. שנה חלפה מאז האירועים הטרגיים האלו ומבצעי ההשתלות בעקבות מעשי הטרור המזעזעים ומדינת ישראל נמצאת במציאות קשה שלא ידענו כמותה. ודווקא בתקופה הקשה הזו מתגלים הערבות ההדדית הישראלית, הרצון להירתם ולתרום. להתגייס ולהילחם למען המדינה. דור זימל ז"ל ומשפחת זימל היקרה הם דוגמא מרגשת לערבות ההדדית הזו ולעוצמות של עם ישראל. שברגעים הקשים והכואבים ביותר נרתמים למען אחיהם הישראלים ומצילים חיים".

מושתל הלב מרסלו גוטהלף, תושב באר יעקב פנה למשפחת זימל ואמר: "אני שמח על הניתוח ועל החיים החדשים שאקבל, אבל קשה לי עם זה שמדובר בדור זימל ז"ל, חייל שהגן עלינו בגופו והציל אנשים בזכות התרומה האצילית. הודות לו ולמשפחה שלו, קיבלתי חיים חדשים. אני רוצה להגיד לכם תודה ענקית, ומה שבטוח שאני אמשיך את הכוח של הבן שלכם. אני חלק מכם, אני המשפחה שלכם כמו שאתם המשפחה שלי עכשיו".

בהשתלה בבילינסון השתתפו צוותים רבים: מנצילים, קרדיולוגים, מתאמת השתלות, אחים ואחיות חדר ניתוח, רופאות מרדימות, טכנאי הרדמה, סניטרים, אנשי מעבדה ובנק הדם, מפעילי מכונת לב ריאה, אנשי מחלקת הרנטגן והפתולוגיה.

במושתל הלב טיפלו ד"ר טוביה בן גל, מנהל היחידה לאי ספיקת לב במערך הקרדיולוגי בבילינסון וד"ר בן בן אברהם, מנהל השירות לאי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי במערך הקרדיולוגי.

מייד לאחר המפגש הזה התקיים במחלקת ילדים ג' במרכז שניידר מפגש מרגש בין משפחתו של זימל ז"ל למשפחתה של ליאל אבי, בת ה-8 חודשים, שקיבלה את אונת הכבד שלו. ליאל, שאובחנה בלידתה עם מחלת כבד קשה, נזקקה להשתלה דחופה להצלת חייה. עם מותו המצער של דור קיבלה המשפחה את הבשורה שנמצאה תרומה לליאל הקטנה, וזאת הודות למשפחת זימל, אשר בשעתה הקשה הסכימה לתרום את איבריו ולהעניק חיים לאחרים.

משפחתה המורחבת של ליאל חיכתה למשפחת זימל עם פרחים ומתנות, כשכל המשפחה, כולל ליאל הקטנה, לבושים בחולצות בהן תמונתו של דור ז"ל לצד תמונתה של ליאל, ובכיתוב: "גיבור היית וגיבור תישאר. תודה". במפגש המרגש הגישה שרון, אמו של דור ז"ל, בובת אריה למשפחתה של ליאל ואמרה: "הבאנו לליאל אריה קטן כדי שדור שלנו ישמור עליה תמיד חזקה כאריה".

אבי, אביה של ליאל אמר להוריו של דור: "דור שלכם ממשיך לחיות דרך ליאל שלנו. לעולמים תהיו חלק בלתי נפרד ממשפחתנו. אין לי מילים להודות לכם. הילדה שלי נולדה מחדש בזכות הבן שלכם"

ד"ר יעל מוזר גלזברג, מנהלת יחידת מושתלי כבד, פנתה למשפחת זימל ואמרה: "תודה לכם על שנתתם לתינוקת המתוקה הזו סיכוי לחיים. זוהי אצילות נפש שאי אפשר לתארה במילים. אנחנו משתתפים בצערכם הכבד ומודים לכם בשם בית החולים על גדלות הנפש להציל חיים ברגע קשה כל כך. אני מאחלת לשתי המשפחות בריאות שלמה ובשורות טובות לכולם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר