זירת התרסקות המטוס בצפון צילום רמי שלוש
זירת התרסקות המטוס בצפון צילום רמי שלוש

"מי שעדיין לא מבין את חומרת המצב הגיע הזמן להתעורר". הפרלמנט של פתח תקוה

שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם הנוכחות האיראנית בסוריה תוביל לדעתכם למלחמה?

פורסם בתאריך: 14.2.18 18:14

 

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

"הנוכחות האיראנית בסוריה מסוכנת לישראל וצריך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו למנוע את התבססותם שם ובכל מדינה באזורנו. איראן מנצלת את חולשתה של סוריה ואת הגב הרוסי אחרי מלחמת האזרחים וההרס הרב בסוריה, וקובעת עובדות המסוכנות להמשך קיומנו כאן. האירוע האחרון המחיש בצורה גלויה את העימות עם איראן. הפעם הסרנו את המסכות בצורה ברורה. ראש הממשלה נתניהו מדבר על האיום האיראני יותר שש שנים ומעל כל במה ואין הבדל בין הקמת בסיסים איראנים בסוריה לבין פיתוח הגרעין בטהרן, לשניהם מטרה אחת ברורה, להשתלט על המזרח התיכון ולהיות הגורם המשפיע בו צבאית. מי שעדיין לא מבין את חומרת המצב הגיע הזמן להתעורר. האיראנים לא הגיעו לסוריה בכדי לסייע בשיקומה ולבנות ולפתח אותה אחרי המלחמה, ובטח לא הגיעו לסייע להם בשיפור החקלאות והגברת היבול של עצי הדובדבן ותפוחי העץ. האסטרטגיה האיראנית ברורה ומסוכנת וכל עוד הם נמצאים בתחילת התהליך צריך להשמיד ולחסל כל ניסיון של הקמת בסיס או סוללת טילים גם במחיר של מלחמה. עדיף עכשיו כל עוד האיראנים נמצאים ללא יכולת גרעינית, כי אחר כך יהיה אולי מאוחר מידי". (חג'ג' הוא פעיל חברתי).

אייל אחיאל

אייל אחיאל

אייל אחיאל

"במוצ"ש האחרון נפתחו מהדורות החדשות בהכרזה "הסלמה בצפון", ברגע הראשון אתה בטוח שהנה הנה זה בא ויעופו לפה אלפי טילים, חיילים עם צו 8, כוחות זורמים לצפון והנה ישראל במלחמה. לאחר כמה דקות של שפיות, אתה מבין שמדובר באירוע נקודתי, שבה לבחון את מוכנותה של ישראל על ידי הצד האיראני, שמרגיש בטוח לעשות ככל שירצה במדינה השסועה סוריה. מאירוע נקודתי עד למלחמה המרחק עצום. כוחות שונים בפוליטיקה האזורית לא ימהרו לפתוח במלחמה עם ישראל. התקופה הזו היא תקופה בטוחה וחזקה למדינת ישראל, ביססנו את כוחנו בגבול ולפי הצבא אנחנו ערוכים לכל הרפתקה שהנשיא אסד ילך אליה בתמיכת האיראנים. אסד יודע שבמידה ויפתח במערכה מול ישראל, רוב הסיכויים שיפסיד את מדינתו ואת שלטונו ויוביל את סוריה לחלוקה בין האיראנים, הכורדים, הטורקים ועוד, עד אשר תעלם המדינה הזו מהמפה העולמית ותחולק לאזורי שבטים. כפי שכולם מצהירים כולל החיזבאללה וישראל, פנינו לא למלחמה אלא לרגיעה, יחד עם זאת מובן שממשלת ישראל לא תאפשר לאיראנים להתבסס ליד הגבול הצפוני וכל ניסיון יחוסל. צריך להמשיך ולעבוד בצורה מחושבת ומושכלת בכדי לשמור על הסטטוס קוו באזור". (אחיאל הוא יו"ר הנהגת בית הספר נעמי שמר ועוסק באבטחת מידע).

יצחק עופרי. צילום זאב שטרן

יצחק עופרי. צילום זאב שטרן

יצחק עופרי

"יש מהלכים שמתפתחים למצב של מלחמה מבלי שניתן לעצור את הפיל בחנות החרסינה. זו לדעתי מטרתה של איראן. ברצף של אירועים המנצלים סכסוך מקומי, ומעורבות עדתית, מנסה איראן להיבנות מחורבן אזורי. לדעתי איראן מעוניינת בהסלמה. אולי בהטרדות מקומיות על מנת שלא להרחיב את הסיכון, אבל בהחלט להעמיד את המערב במבחן. האם מעורבות זו תוביל למלחמה? איני יודע. יכולה להיות פעולה אחת שלא יהיה ניתן להבליג, ופעולה אחרת שאיראן לא תוכל להבליג, וכך נמצא עצמנו בקונפליקט. הנתונים מצביעים על גורמים נוספים (מבלי לפרט) העלולים להיות גורם אקטיבי בלחץ הנוכחות האיראנית להסלמה. יש מצבים של אין ברירה. בשאלה זו הייתי אומר שצריך לעשות גם מעבר למה שניתן, למנוע את ההסלמה". (עופרי הוא יו"ר הגדולה למען החייל בפתח תקווה ויקיר העיר).

אברהם נויברגר

אברהם נויברגר

אברהם נויברגר

"האירוע הביטחוני שהתרחש בגבול הצפון בסוף השבוע הבהיר לנו את אשר אנו יודעים מזה זמן רב, אודות הסכנה לביטחוננו עם העמקת השליטה האיראנית בסוריה ובלבנון. קשה לדעת גם היום מתי השליטה האיראנית בסוריה תביא להתלקחות מלחמה, אך אין לי ספק שככל שהאיראנים יתבססו בסוריה הסכנה למלחמה ולפגיעה בעורף הישראלי הולכת וקרבה. האיראנים ניסו בסוף השבוע לבדוק את השליטה במרחב האווירי של ישראל ולשמחתנו הם גילו כי ההגנה האווירית בישראל חזקה ואיתנה והפלת המל"ט מיד עם הגיעו למרחב של ישראל מוכיחה כי אנו לא נאפשר לשום כלי טייס לחדור לתחום האווירי של ישראל. הפלת המל"ט תגרום לאיראן לחשוב פעמיים לפני שתתקוף אותנו. יש בידי ישראל מודיעין מפותח ויעיל אשר יודע בזמן אמת את המיקום של היעדים האיראנים בתחום סוריה. ישראל היא מדינה שוחרת שלום ועל כל אויביה להבין זאת. אנו חזקים ולא ניתן לפגוע בחוזקה של ישראל בחזית או בעורף. סוריה ברשות אסאד קיבלה לתוכה את איראן אשר ששה אלי קרב נגד ישראל. מאז 1982 לא היה בצפון אירוע כדוגמת האירוע של סוף השבוע, אני מקווה כי סבב זה הוא מאחורינו. המצב הביטחוני במזרח התיכון נפיץ. אינני מוציא מכלל אפשרות גם פעילות במישורים דיפלומטים כדי להבהיר שוב את תפיסת הביטחון של מדינת ישראל לפני התלקחות נוספת בעתיד". (נויברגר הוא יו"ר ההסתדרות במרחב פתח תקוה וראש העין).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר