אבישי במוזיאון הקומיקס
אבישי במוזיאון הקומיקס

אז מה עושים עם הילדים בחופשת פסח?

בשבוע הבא תתחיל חופשת הפסח לילדים. ריכזתי עבורכם המלצות להצגות ואירועים מעניינים שיעזרו לכם להעביר את החג בכיף:

פורסם בתאריך: 14.3.18 19:27

מאירה גולדברג ברנע

מאירה ברנע גולדברג

 

ההצגה "הרפתקאות דוד אריה והמכשפה חמתותה" / הבימה

מאת ינץ לוי. בימוי: רועי שגב, לחנים ושירים: דידי שחר

את דוד אריה אתם בוודאי מכירים מסדרת הספרים המופלאה שכתב ינץ לוי. מדובר בסדרת הספרים המצליחה ביותר בארץ לילדים הקוראים עם ניקוד, וינץ לוי הפך כבר מזמן לסופר הילדים האהוב במדינה. דוד אריה הוא דוד מצחיק וגוזמאי שמספר לאחייניו סיפורים שונים ומשונים. הרפתקאותיו סוחפות ומרתקות קטנים וגדולים כאחד. כעת בתיאטרון הלאומי התקבלה החלטה מצוינת לעלות הצגה עם דמותו האגדית של הדוד אריה וההצגה זוכה לשבחים רבים. דידי שחר, אשר הלחין וכתב את השירים בהצגה, הוא מוזיקאי בחסד עליון ואחראי בין היתר גם על השירים המדהימים באלבום המופת "ענן על מקל" ועל רוב השירים בתוכנית דן ומוזלי ששודרה בחינוכית (שירים שנדבקתי אליהם ימים ארוכים לאחר הצפייה בסדרה).
גם במלאכת הליהוק נעשתה בחירת שחקנים ברמה גבוהה. טל מוסרי הוא דוד אריה, לצדו משחקים נתי רביץ, דניאל סבג, נדיר אלדד, הילה סורג'ון, אורי הוכמן, מתן שביט ועוד רבים וטובים.
אבישי (בן 8) צפה בהצגה עם בעלי ושניהם חזרו שמחים ומאושרים. בעלי התלהב מההשקעה הרבה בתפאורה ובפרטים הקטנים ואבישי התרגש לראות את הדמות מהספר עומדת מולו. אבישי ביקש ללכת להצגה פעם נוספת ולמען האמת שמחתי מאוד כי שניהם עשו לי חשק לצפות בהצגה בעצמי.
כרטיסים ניתן לרכוש באתר הבימה. תאריכים: שני 2.4.18, שלישי 3.4.18, רביעי 4.4.18.

התזמורת הקאמרית הישראלית צילום יח"צ

התזמורת הקאמרית הישראלית
צילום יח"צ

קונצרט בחשיכה / התזמורת הקאמרית הישראלית

אם תשאלו נגן מקצועי מה הסיוט הכי גדול שהוא חושש מפניו באמצע הקונצרט, הוא כנראה ידבר על הפחד שהתווים יפלו לו או שמשהו יסתיר לו את מנצח התזמורת.
התזמורת הקאמרית הישראלית, כחלק מחזונה לקרב קהל וקהילה, נענתה לאתגר מיוחד ובשיתוף מרכז "נא לגעת" מעלה קונצרט המציג חווית הקשבה אחרת בחשיכה מוחלטת, מתוך הזדהות עם קהילת העיוורים בישראל. בקונצרט ינוגנו יצירות מפורסמות כגון פרקים מתוך הסוויטה לחליל של באך, פרקים מתוך מוסיקת לילה זעירה של מוצרט, ארבע העונות של ויוואלדי, צ'רדש של מונטי, ריקוד הונגרי של ברהמס, שטראוס, אנדרסן ומלחינים אחרים, ללא כל קשר עין בין נגני התזמורת למנצח (בהיעדר מנצח) או בין נגן אחד למשנהו, בניגוד לנהוג במוזיקה הקלאסית. היעדר האלמנט הוויזואלי יאפשר חידוד חושים אחרים, ריכוז ביצירת הצלילים ותזמונם, תוך האזנה בלבד.
המנצח והמרצה מר רוני פורת לקח על עצמו את הכנת התזמורת בחזרות והנחיית הקונצרט. הקונצרט ישלב מוזיקה תזמורתית לצד קטעי סולו, דואטים ושלישיות, ובמקום הישיבה התזמורתית המקובלת, בצורת חצי מעגל על במה, יפוזרו הנגנים ברחבי האולם, כדי ליצור סאונד היקפי (סראונד) ממקומות שונים בחלל האולם. בנוסף, בניגוד לקונצרט הקלאסי המקובל, הקטעים שינוגנו יוצגו לקהל בקריינות, בסמוך לביצועם בקונצרט. הקהל יוכל להתמסר לחוויית ההאזנה בלבד ולא יוכל לראות את הנגנים או לאחוז בתוכניה.
לי זה נשמע מדהים!!!! אני ממש סופרת את הימים. מתי כל זה קורה?
24 במרץ, בשעה 20:30, במרכז "נא לגעת" ביפו, מחיר: 70 עד 95 שקלים. כרטיסים באתר התזמורת הקאמרית הישראלית.

"חֶדֶר": פסטיבל קאמרי בין-תחומי במוזיאון ראלי, קיסריה

מוזיאון ראלי, קיסריה, שמציין השנה 25 שנים להיווסדו, גאה להציג פסטיבל בין תחומי פרי יוזמתו והפקתו, שנושאו הוא "חדר". הפסטיבל, שזו שנתו השנייה, זכה בשנה החולפת להצלחה בלתי רגילה. יוזמו ומנהלו האמנותי הוא המשורר, המוזיקאי וחוקר הספרות ד"ר אורי הולנדר, המנהל האמנותי של מוזיאון ראלי. הפסטיבל מתקיים בתאריכים 4-2 באפריל בחוה"מ פסח. הכניסה לכל מופעי הפסטיבל – ללא תשלום ובהרשמה מראש.
טלפון: 04-6261013 * דוא"ל:[email protected]
תוכנית הפסטיבל ארוכה מאד ומגוונת ומשלבת אמנים מוכרים ביותר כמו ערן צור, שלמה גרוניך ועוד רבים וטובים, מוזיקה קלאסית לצד מוזיקה עכשווית, מופעי מוזיקה, תרבות שיחות על ספרות אבל השיא מבחינתי הוא דווקא "פמינה בדשא", אופרה לכל המשפחה. גרסה צבעונית ומיוחדת של "חליל הקסם" מאת מוצרט, מבית המאסטר קלאס הבין-לאומי לשירה אמנותית ע"ש ז'מבוקי (IMVAJ), בניהולה האמנותי של רונה ישראל-קולת. השירה בגרמנית, ההתרחשות בעברית. המופע מיועד לילדים ולכל המשפחה.
פרטים נוספים: חפשו בגוגל " "חֶדֶר": פסטיבל קאמרי בין-תחומי".

אבישי עם הזמרים בשעת אופרה לילדים

אבישי עם הזמרים
בשעת אופרה לילדים

פסח במוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס
מחנה קומיקס וחיות מחמד

האם לג'ירפות יש פחד גבהים? ומה בין צב רגיל לצב שמקבל צו שמונה ואיך נראה דג שלא סותם את הפה?
הקריקטוריסט, עמוס אלנבוגן, מזמין אתכם למחנה קומיקס חייתי שמתאים גם לצמחונים. במהלך חמישה ימי יצירה תוכלו ליצור קומיקס, בדיחות מצוירות, פסלוני חיות שלא קיימות, תלמדו טכניקות ותנסו להתחבר גם לצד החייתי שבכם.
ראשון עד חמישי, 25-29.3.18, בין 9:00-14:00, לגילאי 9-12 / בעלות 630 ש"ח , ההרשמה מראש – פרטים באתר המוזיאון.

עוד במוזיאון:
כנס רובוטריקון 2018: יום שלם שכולו צעצועים, הרצאות על קומיקס ואקשן פיגרס, דוכני מכירת צעצועים של מיטב האספנים, סדנת ציורי רובוטריקים, ועוד הפתעות לחובבי הז'אנר.
יום חמישי, 5.4.18, בין 10:00-19:00, אירוע לנוער ולמבוגרים, השתתפות בעלות כניסה למוזיאון, 15 שקלים.

 

האופרה הישראלית תל אביב יפו

בחול המועד פסח יוצגו שורה של מופעי שעת אופרה לילדים באכסדרת בית האופרה במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב. בכל יום מתוכננים בין 4 ל-8 מופעים בשעות הבוקר. מופעי שעת אופרה לילדים מאפשרים לילדים מגיל צעיר (שלוש ומעלה) לחזות בהפקה אופראית של סיפורים אהובים ומוכרים כמו אורפיאו ואאורידיצ'ה, הנזל וגרטל ועוד. מופעי שעת אופרה לילדים מתקיימים כבר למעלה משמונה שנים. כל המופעים מתקיימים בבימוי מלא עם תלבושות ססגוניות ובלווי פסנתר. רוב המופעים מושרים בשפה העברית. הזמרים המשתתפים בהפקות שעת אופרה לילדים הם זמרי האופרה סטודיו של האופרה הישראלית. אני ממליצה בחום על המופע "הבה נשיר אופרה", שמאפשר לילדים להתנסות בחוויית השירה האופראית ומסביר מהי בעצם אופרה.
הייתי עם הבן שלי במהלך השנים האחרונות במרבית ההופעות שהתקיימו. המופעים מושקעים ביותר ובסיום המופע, אם אתם מספיק זריזים, תוכלו גם להצטלם עם השחקנים שלבושים בתלבושות יפהפיות ונוצצות.
על השעות, התאריכים ושמות המופעים יש להתעדכן באתר האופרה הישראלית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר