מאירהברנע גולדברג
מאירהברנע גולדברג

חשיפה: הסוד שמאחורי יום האישה

אני יודעת שעבר חודש, אבל רק עכשיו אני מרגישה צורך לכתוב על זה, על מה שעומד מאחורי היום הזה ועל הקשר לכך שפעם היה לנו כאן את יום האם

פורסם בתאריך: 3.4.18 19:29

עבר חודש מאז יום האישה הבינלאומי אבל הרגשתי צורך לכתוב עליו דווקא עכשיו, כשכל הקולות סביבו נדמו לאיטם. בעקרון לא תכננתי לכתוב על הנושא אפילו מילה אחת, אבל השנה קרה לי משהו שמעולם לא קרה לי קודם לכן. מבוקרו של היום ועד הערב הטלפון שלי לא הפסיק לצפצף. קבלתי שוב ושוב ושוב הודעות משלל חברות ונשים שאני בקשר איתן ובהן איורי פרחים וברכות לרגל היום החגיגי. מה קרה השנה שיותר מתמיד ניתן דגש ליום האישה? ממתי בכלל מציינים בישראל בכזו התלהבות את יום האישה הבינלאומי ואיפה הוא היה כל השנים האלו?
בנוסף לכך, פיד הפייסבוק שלי התמלא בסטטוסים בעד ונגד ציון המאורע. בכל פעם קראתי סטטוס אחר שנכתב מדם ליבה של הכותבת והשתכנעתי. פעם השתכנעתי שמדובר ביום חובה כי נשים עדיין מרוויחות פחות מגברים וסובלות מהטרדות ובכל רחבי העולם יש נשים שנאנסות ומושפלות. פעם השתכנעתי שזה יום מיותר שמעודד יחס משפיל לנשים ושצריך להתייחס לנשים בכבוד לאורך כל השנה ולא רק ביום ספציפי. ובעודי מנסה לגבש ביני לבין עצמי מה עמדתי לגבי היום המדובר, התקבלו במכשיר הטלפון שלי עוד ועוד הודעות בעיקר מנשים אבל גם מחנויות ובתי עסק שהציעו לי לחגוג את היום המיוחד שלי ברכישות אצלם בהנחות מדהימות.
לפי ויקיפדיה, יום האשה הבינלאומי צוין לראשונה ב־28 בפברואר 1909 בארצות הברית בעקבות הצהרה של המפלגה הסוציאליסטית של אמריקה, לזכר שביתת איגוד פועלות נשים שהתקיימה ב־1908. יום האישה הבינלאומי הוא יום חג ברוסיה, כך למדתי בשיטוטי השונים באינטרנט. ביום זה כל הגברים מסתובבים עם ורדים ומתנות ומחלקים לנשים החשובות בחייהם. מדובר בחג שהתחיל עוד בתקופתו של לנין.
אם בשנים עברו "יום האישה הבינלאומי" היה רק סיסמה, כלומר, יום בו הזמינו נשים לכנסים מיוחדים לשמוע הרצאות על דיאטות, בישול וטיפוח ומתן הנחות בחנויות בגדים, הפעם ממש חשתי את החגיגות. ישנן מספר חברות שממש טרחו להתקשר אלי ולברך אותי בברכת חג שמח. אבל רק עכשיו הבנתי מה קרה כאן. לקח לי זמן אבל נראה לי שהבנתי כיצד זה קרה. כשהייתי קטנה ציינו בשמחה ואהבה את יום האם. יום האם היה יום שחדר עמוק לתרבות בישראל. כל הילדים בכתה היו ממהרים להזכיר אחד לשני לקנות לאמהות מתנה.
החנויות היו מציעות מתנות מיוחדות לרגל היום ובאוטובוס בדרכי הביתה מבית הספר יכולתי לראות המוני אנשים מסתובבים עם פרחים, שוקולד ומתנות זולות שנרכשו באהבה רבה במיוחד לאמא. ואז, לפני מספר שנים, זה קרה. הוחלט שאי אפשר לחגוג יותר את יום האם כי זה לא תקין פוליטית. לא לכל אחד יש אמא, יש היום משפחות שונות ואי אפשר לפגוע בהורות מסוג אחר. ואז יום האם עבר שינוי וקיבל את שמו החדש "יום המשפחה". אבל יום המשפחה לא תפס יותר מידי. את יום המשפחה מציינים בעיקר ילדי הגן ובית ספר יסודי, זה יום בו צריך לשלוח סבא או סבתא לבית ספר לטקס או מסיבה.
הרשתות והחנויות ניסו בכל הכוח להילחם בשינוי. חלק התעלמו מהשם החדש והמשיכו להציב את שלטי "יום האם", חלק קישטו את החנות והמשיכו להציע הצעות במחיר מיוחד ביום המשפחה אבל זה לא כל כך עזר. יום האם נחגג כל עוד האמא בחיים ולא משנה בן כמה הילד, יום המשפחה הוא יום סתמי שאחרי גיל 10 לאף אחד לא ממש אכפת ממנו. נשים רבות בגילי, שקנו במיטב כספן מתנות יום האם במשך שנים חיכו ליום בו הן יקבלו את אותו היחס ולפתע, כשסוף סוף הן הפכו לאמהות הכל בוטל. אין מתנות! אין פרחים! אין שירי אהבה לאמא ומבט אוהב. הכל נגמר. וככל שנשות ישראל הפנימו את העובדה שיום האם נגמר וחוסל באופן סופי, כך הן חיפשו לאמץ להן יום חדש ועכשיו זה אפילו יותר קל, את לא צריכה אפילו להתחתן או ללדת. הרשתות וחנויות הפרחים קפצו על המציאה ובום! בוקר אחד אני מתעוררת לצלילי 43 הודעות ואץ אפ שמברכות אותי ביום חגי. אז אני אישה אמיתית. אני גם מזהה הזדמנויות. ישר יצאתי לקניון וקניתי לעצמי מלא בגדים, רק לעצמי, ונעלים, ושרשרת תואמת כי הגיע יום האישה הבינלאומי ומגיע לי!!. הרי לא מזמן לקחתם לי את יום האם.

סופר אמא ספר המונדיאל

ספר המונדיאל

ספר המונדיאל 2018 / נדב יעקבי, הוצאת ידיעות אחרונות

כשהספר הגיע לביתנו הבן שלי (בן 8) התנפל עליו כעל מוצא שלל רב. מאז, בכל פעם שיש לו קצת זמן פנוי, אני מוצאת אותו יושב עם הספר ומעלעל בו ארוכות. אני רואה את ההערצה שבעיניו והדבר מזכיר לי את הסיפורים של אבא שלי כשסיפר לי כמה אהב כדורגל בצעירותו וכמה העריץ את השחקנים. אני לא מתעניינת בכדורגל, אבל אפילו אני אוהבת לצפות במשחקים מכריעים במונדיאל ומצאתי עניין בספר.
אז מה יש בו?
הסבר כללי על המונדיאל הקרוב ברוסיה, כולל לוח המשחקים והאצטדיונים, לאחר מכן הספר מתמקד בשבעת השחקנים הבולטים ביותר שעתידים לשחק במונדיאל הקרוב (מסי, רונאלדו וכו') ומה עשו בשנים האחרונות כל אגדות המונדיאל האלו. בהמשך יש הסבר מעט פחות מפורט על 12 כוכבים שמוגדרים בספר כגיבורי העל של הכדורגל. ולבסוף מידע על כל 32 הנבחרות העתידות להשתתף במונדיאל הקרוב וההיסטוריה שלהן. הכל מלווה בהסברים ברורים ובתמונות מרהיבות. הספר עשוי היטב, וללא ספק מדובר במתנה נפלאה לכל חובבי הכדורגל.

סופר אמא ספר אל"ף בי"ת

הספר אל"ף בי"ת

אל"ף בי"ת / איתמר ציגלר, איורים נסה ראין, הוצאת ידיעות אחרונות

איתמר ציגלר הוא מלחין, זמר, נגן וחבר בהרכבי מוזיקה מצליחים. איתמר אחראי על שלל שירים מופלאים שמתנגנים בשנים האחרונות ברדיו אבל הוא גם אבא של ליר, ועכשיו הוא כתב עבורה ספר וכולנו נהנים מכך. נכון, נכתבו הרבה ספרים בעלי עיקרון דומה, ספרים שעוזרים בלימוד אותיות ה־א'-ב' כשבמרכז כל עמוד ניצבת אות גדולה ולידה מילים שמתחילות באותה אות. אבל כאן המקוריות משחקת תפקיד חשוב.אין בנאליות, הטקסט מקורי ומהנה ביותר והכל בחריזה מתוקה שמתגלגלת על הלשון.
מומלץ ביותר לקטנטנים שעושים את צעדיהם הראשונים בהכרת האותיות ובכתיבה.

סטטוס לחג
מה זאת אהבה

אבישי (בן 8) רוצה ללכת לבד למכולת ואני לא מסכימה.
אבישי: "אמא, אהבה זה לא רק להיות ביחד, אהבה זה גם לתת למי שאתה אוהב ללכת".
אני: מאיפה הבאת את זה?
אבישי: חיפשתי בגוגל מה זאת אהבה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר