עיריית פתח תקווה. צילום זאב שטרן
עיריית פתח תקווה. צילום זאב שטרן

מגדל בחיים עוזר, אוניברסיטה בשכונות הדרום: מה הייתי עושה לו הייתי ראש העיר

ד"ר שלמה צדוק פורס את האג'נדה שלו, שכוללת גם לימודי יהדות מוגברים וביטול תשלומי ההורים

פורסם בתאריך: 25.4.18 17:55

 

שלמה צדוק צילום זאב שטרן

שלמה צדוק צילום זאב שטרן

אזהרות !!!. טור כבד – ראו הוזהרתם!!. טור בחירות – ראו הוזהרתם!!. פוליטיקאים חילוניים ופוליטיקאים דתיים רבים לא יאהבו או הטור?! – נכון. טור של מתאבד?! – כן.
רעידת אדמה. מועמדים דתיים במפלגות חילוניות יש ויש. נכון, רובם כקישוטים. אמה מה?! חילוניים ברשימות הדתיות איין!! אז להלן המלצה מהפכנית ראשונה למפלגות הדתיות בפתח תקוה – להכניס מועמדים חילוניים לקראת הבחירות המקומיות של 2018!. עסקני המפלגות הדתיות בפתח תקוה לא יאהבו את ההמלצה, יען כי היא גורמת להם להזיע, ולא בטוח שהם בשלים לזה כעת. ומי ירוויח מהמהלך הזה? דומני שכולם.
הדתילוניים. בין הקהילה הדתית לקהילה החילונית בעיר ישנם איים של ניכור ויש האומרים גם התנשאות. רבים מתושבי העיר הם אומנם חילוניים מצד הדתיות אבל דתיים מצד החילוניות. אפשר לקרוא להם: " דתילוניים". הם לא חובשים כיפות ולא מקפידים בתרי"ג מצוות אבל שומרים על מסורת הליבה. למשל בענייני השבת: הדתילוניים רוצים לראות כאן שבת יהודית של שלווה ושלום ולא שבת של ריב ומדון. אבל בעיקר רוצים לראות כאן לא רק עיר דתית עמוסת מקוואות אלא גם עיר של יחסים טהורים בין חילוניים לדתיים, ועיר של חינוך ברוח ערכי המוסר הנעלים של מסורת ישראל. כן, גם בבתי הספר החילוניים!.
הם לא "משלנו". המפלגות הדתיות אינן רואות בתושבים האלו חבר'ה "משלנו", וחבל שכך כיוון שסוג התושבים "המוזר" הזה יכול להגדיל את מספר חברי מועצת העיר מהמפלגות הדתיות. מה רע בזה? אני מסתכן בנפשי ואומר: אין בזה רע.
אין סיכוי לדרמה. נכון, המפלגות החרדיות אינן בשלות למהפך כזה, אולם זה בהחלט צריך להיות אפשרי והגיוני אצל "הבית היהודי" למשל. והרי נפתלי בנט הבין זאת מכבר, וצירף איליו את איילת שקד, ינון מגל, אלי אוחנה וחילוניים אחרים. האם יתרחש הנס? מסופקני כיוון ששילוב מועמדים חילוניים יגרום לעסקונה הפוליטית רק כאבי ראש, והם הרי מחפשים רק מנוחה פוליטית. אבל הלוואי ונתבדה והמנהיגות הדתית תפתח את השורות וכך נראה בעיר פחות קינאה ומדון ויותר אהבה ורצון בין דתיים לחילוניים.
חכמים וטיפשים. מי רוצה להנהיג עולם? קיראו מחוכמתו האדירה של שי עגנון ז"ל: "החכמים מושכים ידיהם מהנהגת העולם מפני שהם יודעים שיש חכמים מהם ורוצים שיתנהג העולם על ידי חכמים גמורים. בתוך כך, קופצים הטיפשים ובאים ונוטלים את העולם לידיהם ומנהיגים את העולם כפי זדונם". אני לא כל כך מסכים ובכל מקרה הבאתי מחוכמת עגנון כיוון שיש לי כמה רעיונות איך להנהיג את עירנו.
אם הייתי ראש העיר 1 – היית מקים את אוניברסיטת פתח תקוה. חלום שאני שואף להגשים. זה לא חלום בשמים אלא חלום של הארץ. אפשר להגשימו בשניות. צריך רק ראש עם חשק ומעוף. כיום, רשויות רבות מתהדרות במכללה אקדמית מפוארת, ברמה כזו או אחרת, ורק אצלנו ישנה שממה אקדמית מרגיזה. אני לא מדבר על הקמת אוניברסיטה מחקרית אלא על מסגרת אקדמית שתעניק תארים אקדמיים משל עצמה. היכן להקים אותה? האוניברסיטה הפתח תקוואית תוקם על אדמות השכונות. כן, האוניברסיטה שבשכונה תשדרג את האזור לא רק מבחינה כלכלית אלא גם מבחינה חינוכית, תרבותית ודמוגרפית. מחירי הדיור באזורים אלו ירקיעו שחקים ואז גם לא יהיה צורך בכל מיני פרויקטים שיקומיים מכוערים וטיפשיים. ואני כבר רואה את אלו הקופצים בראש: "והלא יש כבר את 'מכללת פתח תקוה'. נו דחילקום, אולי לא תעשו צחוק מהעבודה?.
אם הייתי ראש עיר 2 – הייתי נותן לה אופי. זה די מבאס שאין לנו אופי. ראשון לציון היא עיר היין. עכו – תיאטרון. חולון – ילדים. תל אביב – ללא הפסקה. ראש העין – מוזיקה. נתניה – לא נפרט. צפת – כלי זמרים. שדרות – כנס שדרות, הרצליה – כנס הרצליה. ומה נשאר לנו?! "עיר בתי החולים" אומרים הציניקנים ברצינות. ואני בכלל לא רוצה להזכיר את להקת אינפקטד משרום שאמרו שבמלאבס יש "ערסים, זקנות ובני עקיבא". מגעילים. אז למה שלא נהפוך את העיר למרכז קונגרסים עולמי? אולי למרכז תיאולוגי בינלאומי? ומכיוון אחר: לא צריך להתחרות במגדל הבורג' חליפה של אבו דאבי אבל אולי איזה מיני בורג' חליפה ברחוב חיים עוזר?. נכון, העירייה לא בונה מגדלים אבל כשנהפוך למרכז עולמי למשהו המגדל קום יקום. יודעים מה? לא צריך בגדול. אולי נעניק לעיר אדריכלות ייחודית: חיפוי ייחודי למבנים או אולי יותר בניינים עגולים, משושים, מתומנים והעיקר לא מרובעים? וואללה הכל אפשרי.
אם הייתי ראש עיר 3 – הייתי הופך את החינוך. הייתי רוצה לראות תלבושת אחידה גם אצל מנהלים ומורים. הייתי מפסיק את הנוהג המביש לקרוא למורים בשמם הפרטי. הייתי משאיר את הנהגות ההורים מחוץ לבית הספר. הייתי מבטל את כל תשלומי ההורים. הייתי מחייב תלמידים בקימה לפני כל אורח שנכנס לכיתה. הייתי רוצה לימודי יהדות מוגברים בכל הכיתות שמ־א' ועד ד'. היית מחייב לאמץ את הנוהל הפרימיטיבי הקיים במדינות העולם: הנפת הדגל ושירת ההמנון מידי יום. הייתי מפסיק לבנות בתי ספר של קוביות אפורות ועובר לדגמים ארכיטקטוניים אסתטיים. הייתי מוסיף מלא שעות ומבטל את כל נשפי הלימוזינות של תלמידי התיכון.
אני את שלי אמרתי. וזה יעלה לי ביוקר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר