רק שאלה - עצמאות פתח תקוה 2018. צילום לשכת דובר העירייה
רק שאלה - עצמאות פתח תקוה 2018. צילום לשכת דובר העירייה

"לאירועי העצמאות תפקיד חשוב במורשת ובחוסן הלאומי"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: מה הייתם עושים עם תקציב אירועי העצמאות בעיר?

פורסם בתאריך: 25.4.18 18:14

אברהם נויברגר

אברהם נויברגר

אברהם נויברגר

"תקציב חגיגות יום העצמאות חייב להיות מיועד כולו לשמחת החג במרכז העיר ובשכונות ובכל מצב אין לוותר על תקציב זה לטובת פעילות עירוניות אחרות. אולם אם היו מאפשרים לקבל תקציב נוסף זהה לזה של יום העצמאות הייתי מנצל אותו לטובת מספר נושאים חשובים בעיר. ניקיון העיר הוא אחת המשימות החשובות. לצד פעילות הסברתית הייתי מוסיף באופן מיידי עובדים לאגף שפ"ע כדי להגביר את פעילות שמירת הניקיון. כמו כן הייתי רוכש מכונות טאטוא נוספות. בתקציב נוסף הייתי פועל לשינוי חזות מרכז העיר עם דגש על חובבי ציון והמדרחוב. יש צורך דחוף לשפץ את החזות של רחובות אלו ולהתאים את המראה שלהם לשנות ה־2000. בחזות העיר כוונתי גם לחידוש השכונות שמקיפות את מרכז העיר. לצד טיפול בחזות העיר הייתי מקצה סכומי כסף לטובת תשתיות. פתח תקוה סובלת מצפיפות רבה בכבישים, בצמתים, ביציאות ובכניסות של העיר. הייתי מרחיב כבישים, מוסיף נתיבים ומקצה מקום לתחבורה ציבורית. הייתי מחפש גם מימון לטובת נושאי חינוך ונוער, לתוספת כיתות לצד בניית בתי ספר חדשים. כמו כן הייתי מוסיף מועדונים לצד המתנ"סים. ברור לי כי הנושאים שציינתי במידה ויתקבל תקציב לא יוכלו להסתיים בשנה אחת אולם ההתחלה חייבת להיעשות בהקדם". (נויברגר הוא יו"ר הסתדרות הגמלאים במרחב פתח תקוה וראש העין).

עופרי יצחק. צילום זאב שטרן

עופרי יצחק. צילום זאב שטרן

מיקי שטרק

"איני יודע מה הסכום הכולל שהעירייה בזבזה על אירועי העצמאות, אבל לדעתי היה ניתן לשלם הרבה פחות במידה והיו עורכים במות קטנות בשכונות כפי שהיה לפני שנים. ניתן היה "לנצל" את חוגי הריקוד במתנ"סים השונים לטובת ההופעות ולא להביא את מיטב האומנים בארץ רק לשם "שופוני". ניתן היה לנצל את הכסף הרב שנשפך, לטובת ניקיון העיר שנראית כאילו אנחנו נמצאים בתקופת "אנו באנו", להעביר את הכסף לטובת צביעת מעברי חצייה בצורה איכותית, להעביר כספים למשפחות במצוקה. ניתן היה להשתמש בכספים, כמו למשל אלו של קבלת הפנים של ראש העירייה, לטובת הורדת נטל תשלומי החוגים מההורים לדוגמא". (שטרק הוא פעיל חברתי).

עופרי יצחק. צילום זאב שטרן

עופרי יצחק. צילום זאב שטרן

יצחק עופרי

"אירועי העצמאות חשובים, ולהם תפקיד נכבד במורשת ישראל החדשה ובחוסן הלאומי. נראה כאילו המופעים המרכזיים פונים לחלק מסוים של הציבור, ונוטלים תקציב הגדול בהרבה מהתועלת שמפיק הציבור באירוע מרכזי וחשוב זה. אני חושב שיש צורך לפרוט את התקציב לנקודות שכונתיות שיופעלו על ידי התושבים למען גיבוש חברתי וגאווה מקומית. לדעתי, צריך לנצל את התקציב להיות תומך בתושב על ההקרבה בה נלחמנו, על ההישגים שהגענו, ועל החובה להגן על קיומנו ועתידנו. כמו הראשונים חדורי האמונה והחזון, כמו השמחה הצרופה שפרצה עם קום המדינה, כמו התקווה המגשימה את עצמה. לכן אני חושב שאת התקציב צריך להשקיע בפרט, בסביבה של מגורים ומסחר, במצגות ובפעילות חברתית מקומית, יותר מאשר אירוע מרכזי יקר". (עופרי הוא יו"ר האגודה למען החייל בפתח תקווה ויקיר העיר).

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

שלום קוטלר

"אירועי העצמאות הם חלק אינטגרלי מההוויה הישראלית. על אחת כמה וכמה כשמדובר ב־70 שנה למדינת ישראל וב־140 שנה לפתח תקוה. פתגם ידוע אומר ש"לא נחיה על הלחם לבדו". צריך ורצוי להוסיף גם את ה"שעשועים", אבל זה צריך להיות במינון תקציבי נכון. מצד אחד, ניתן היה לנצל את התקציב המושקע באירועי עצמאות למטרות טובות של תחזוקה וחיזוק התשתיות העירוניות הרעועות בעיר, לחדש את חזיתות מרכז העיר, לשמר את פתח תקוה הישנה ולהחליף צנרת ביוב. מצד שני צריך לשמור על חיי העיר והמדינה. לכן האירועים המרכזיים חייבים להיות מתוקצבים בנוסף לתקציב השוטף של העיר וזאת על מנת להרוות את צמאונם של האנשים. לכן טוב שקיימים אירועים בפתח תקוה שגם נותנים מענה לאוכלוסיה הכמהה לאירועים ולא צריך לכתת רגליים ולהגיע ולבלות בערים הסמוכות. כמובן שהאירועים הללו צריכים להיות מרוכזים בפרוגרמה אחת הנותנת מענה לכלל האוכלוסיה ההטרוגנית של העיר". (שלום קוטלר הוא מזכיר סניף מפלגת העבודה בעיר).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר