טרור העפיפונים צילום אליהו הרשקוביץ
טרור העפיפונים צילום אליהו הרשקוביץ

"זהו טרור שמחייב טיפול מיידי וחד משמעי". הפרלמנט מטפל בבעיות הביטחון

שאלה אחת בשבוע, והפעם: איך צריכה ישראל להתמודד עם המציאות החדשה בגבול רצועת עזה?

פורסם בתאריך: 9.5.18 18:28

 

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"זאת לא בדיוק מציאות חדשה, זאת מציאות רדומה שמתעוררת לחיים כל תקופה מסוימת, כרגיל זה מלחיץ קצת ומפחיד קצת אבל אין חדש תחת השמש, אלה הם חיינו, כך היו וכך לצערי הרב גם יהיו בעתיד. כפי שהבנו כבר מזמן אנחנו לא יכולים להשמיד את כל רצועת עזה כי הטרור שם פועל מתוך האוכלוסייה האזרחית ולמרות מה שהעולם חושב עלינו מובן לנו שישראל לא תפציץ בתים שישנם בהם ילדים קטנים. אני לא מבינה גדולה כל כך בעניינים צבאיים אבל לעניות דעתי צריך להמשיך בפעולות נקודתיות לחיסול החמאס, אין משהו אחר ואין ברירה אחרת". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול).

מיקי שטרק. צילום אורי מאירי

מיקי שטרק. צילום אורי מאירי

מיקי שטרק

"לפי דעתי ישראל עושה יותר רעש ממה שבאמת קורה. מי נתן את השם המפוצץ "טרור העפיפונים"? מי יצאה בהודעה שבעוד שבועיים יהיה לישראל מענה ל"טרור" הזה? ישראל כמובן. כמו בהרבה מקרים שלטעמי הצנזורה לא עושה את עבודתה. אם לא נעשה מזה עניין ונטפל בכל מקרה לגופו מבלי לעשות רעש תקשורתי, אז לפי דעתי הם יירגעו כי יראו שזה לא תופס כותרות וזה לא מוריד אותנו. בגדול לפי דעתי צריכים לפזר מספר כבאיות ממוגנות באזור ובמקביל צריכים להעמיד מספר צלפים על מנת שיתנו מענה ברגע שהעפיפון באוויר. לגבי מי שמתקרב לגדר המערכת ומנסה לחבל יש להפעיל מערך לפיזור הפגנות ולא להשתמש בנשק חי. כמובן שצריכים לאסור כניסת כתבים פרט לכתב צבאי לכל האזור". (שטרק הוא פעיל חברתי).

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

"המציאות החדשה בגבול רצועת עזה, ההפגנות, שריפת הצמיגים, זריקת האבנים על כוחות צה"ל, הצתה של 1,000 דונם שדות חקלאיים, הפרחת עפיפונים, הנחת בקבוקי תבערה סמוך לגדר, כל מה שעושים הפלסטינים שמשבש את שלוותם של הישובים וגורם להם נזק, מבחינתי זהו טרור שמחייב טיפול מיידי וחד משמעי ויש לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו למנוע זאת". בשנת 2005 כאשר ביצענו את ההתנתקות מעזה, הזהרנו שכל פעולה התקפית נגדנו תגבה מחיר כבד מצידנו. אז עוד קיבלנו מחיאות כפיים כמעט מכל מדינה בעולם. היום 13 שנה אחרי, כל מוחאי הכפיים נעלמו והפקירו את עזה לארגוני טרור. החמאס עסוק רק בהתחמשות, בהכנת מנהרות התקפיות וניסיונות לפגוע בישובים ישראלים, במקום להשתמש במיליוני הדולרים לשיקום הרצועה ובנייתה מחדש, הוא מעדיף לשמר את המסכנות ברצועה לצרכיו. ההתעלמות של מדינות ערב והמדינות האירופאיות מדגישה בצורה ברורה, העולם התייאש מהניסיונות לשקם את הרצועה, ולכן אין סיבה בעולם שאנחנו נהיה הרחמנים בני הרחמנים. מעבר לפתרון המיידי הנחוש, החזק והעוצמתי של צה"ל, הפתרון לטווח ארוך הוא להקים רצועת ביטחון סביב הרצועה, אזור בטחון מספיק רחב שימנע פגיעה בישובים הקרובים לגדר". (חג'ג' הוא פעיל חברתי).

עו"ד אלון וולקוביצקי. צילום זאב שטרן

עו"ד אלון וולקוביצקי צילום זאב שטרן

אלון וולקוביצקי

"התחזית שלי לצערי הגדול והרב קשה מאוד לישראל, אולם קשה הרבה יותר לתושבי עזה. עלינו לזכור כי תמיד עדיפה האמת על כל אשליה. יש להביט למציאות בעזה ישירות בעיניים פקוחות, קרוב למחצית הבוגרים מובטלים, מי הים חודרים לבארות כתוצאה משאיבת יתר, אין דלק לייצור חשמל ואין כסף לקניית חשמל מישראל. כספי התרומות לשלטון החמאס צמא הדם מנוצל ברובו לחפירת מנהרות, לאמצעי לחימה, רקטות המסוגלות להגיע למרבית שטחי המדינה, ולהכנת הכוחות לעימות עם ישראל. הצפיפות בעזה גדולה אולם זו לא הסיבה לבעיות הרבות, כי עלינו לדעת שהצפיפות בגוש דן לדוגמא גדולה יותר. יש לזכור כי החמאס אינו מוכן להרפות ממטרותיו הצבאיות גם תמורת שיקום, צמיחה ושיפור האוכלוסייה הנמצאת בשליטתו תחת שלטון איסלמי, צבאי, טוטליטרי ואכזרי מאין כמוהו. כיום כבר מובן וברור לכולם, כי פינוי צה"ל והיישובים מכל שטחי הרצועה רק החריף את הבעיה. אין כל דרך לשקם ולפתח את הרצועה לטובת תושביה כל זמן שהיא נמצאת תחת שלטון החמאס, כל סיוע כספי ואו הכנסת סחורות ינוצלו רק למטרות מלחמה וטרור. ישראל מסוגלת להפיל את שלטון החמאס תוך ימים ספורים, אולם אין בידינו תשובה מי ישלוט ברצועה בתום המלחמה. הרצועה היא חלק מהרשות הפלסטינית, אולם הרשות והפת"ח כבר הוכיחו את חוסר יכולתם להתמודד עם החמאס. אין כל אופציה מדינית נראית לעין. על כן צריך להשקיע מיליארדים בנטרול המנהרות ובכיפת ברזל, לסייע ליישובי עוטף עזה, ולהרתיע את שלטון הטרור של החמאס, בעיקר על ידי איום על חיי מנהיגיו, ופגיעה קשה בתשתיות שלטונו. יש להמשיך בהזרמה מבוקרת של מצרכים וסחורות לרצועה ולמנוע משבר בתחום המים, המזון, העזרה הרפואית והחשמל. מעת לעת יהיה גם סבב מלחמתי שלא יפתור את הבעיה משום שכרגע הורדת החמאס מהשלטון גם אינה באה בחשבון". (וולקוביצקי הוא עורך דין פלילי ותעבורתי).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר