סופר אמא
סופר אמא

החמישייה הראשונה של שבוע הספר

כמו בכל שנה, לקראת שבוע הספר אני שמחה לעשות לכם קצת סדר בבלאגן. 7,000 ספרים ראו אור השנה, קבלו המלצה לחמישה ספרי חובה

פורסם בתאריך: 13.6.18 17:18

מאירה גולדברג ברנע. צילום אפרת אשל

מאירה גולדברג ברנע. צילום אפרת אשל

 

מאירה - זאת אני, איווה | גלית דהן קרליבך

מאירה – זאת אני, איווה | גלית דהן קרליבך

זאת אני, איווה / גלית דהן קרליבך, הוצאת גרף

נובלה קצרה, מהפנטת ומשובחת שכתבה דהן-קרליבך לאחר שחזרה לישראל מתוכנית הכתיבה הבינלאומית והיוקרתית לסופרים באיווה ארצות הברית.
מתוך החוויה האישית שלה שם, לצד שלושים סופרים נוספים ממדינות שונות בעולם, נולד הרעיון לספר. הגיבורה היא סופרת ישראלית, שנוסעת לארצות הברית להשתתף בתכנית כתיבה בינלאומית יחד עם עוד שלושים סופרים מהעולם. בעלה יותם נשאר בארץ וכל חייה משתנים ברגע בו היא פוגשת מוזיקאי אמריקאי צעיר. הטירוף שיוצא ממנה לאחר הפגישה יוביל אותה עד לקצה, ורק שתדעו, גלית אלופה בדחיפת הדמויות שלה לקצה השיגעון עד שנדמה שגם אנו הקוראים נסחפים למטה יחד איתה.
כיוון שדמויות רבות בעלילה הן למעשה סופרים שונים שהם מעין נציגי מדינות, אין להם בנובלה שמות פרטיים. הגיבורה, למשל, נקראת "ישראל" ויש כמובן "פלסטין", "ניגריה" ו"איראן", "ברזיל" ומדובר בהברקה לא פחות מגאונית!! ספר מעולה!!

מאירה - באמצע הרחוב | רועי סלמן

מאירה – באמצע הרחוב | רועי סלמן

באמצע הרחוב / רועי סלמן, הוצאת טל-מאי

קשה למצוא ספרי נוער מעולים שעוסקים בנושאים האמיתיים של החיים. ברוב רשימות רבי המכר תמצאו ספרי פנטזיה, אבל מניסיוני, בני נוער מחפשים גם ספרים כאלו. כאן מדובר בספר נפלא שמתאים מאוד לתלמידי חטיבת הביניים, אבל גם אני כמבוגרת נסחפתי אחרי הדמויות.
מאור הוא נער בן 15 שמתגורר בבת ים. החיים שלו מסובכים. הוא נער רגיש מאוד שמסתיר סוד ונאלץ להתמודד כמו כל בני המשפחה עם אביו השיכור. אלינה, חברה שלו, עלתה לארץ מאוקראינה וממתינה בהתרגשות לביקורם של שני אחיה הגדולים שנותרו שם.
החברים של מאור לא אוהבים את העובדה שכעת הוא מבלה את רוב זמנו הפנוי עם חברה שלו, אבל העניינים מסתבכים באמת כאשר אלינה מקבלת מתנה, מזכרת מאבא שלה שנפטר. המתנה משבשת את הסדר המוכר והידוע בבית ספר ומתחילה שרשרת אירועים שממנה אין דרך חזרה.
הספר מספר על כל אותם המקרים בהם אנחנו יודעים שנעשה עוול לאדם אחר, אך מפחדים לעמוד לצדו מאחר ואנחנו לא רוצים להיפגע בעצמנו. זהו ספר על הבחירות הרעות והטובות של כל אחד מאתנו. במילה אחת: וואוו.

מאירה - גנבת הבורבון | רייז טיפאני

מאירה – גנבת הבורבון | רייז טיפאני

גנבת הבורבון / רייז טיפאני, הוצאת אהבות

סאגה סוחפת, רווית יצרים, מסתורין ובבסיסה אהבה על זמנית משנת חיים. הספר מגולל את סיפורה של משפחת מדוקס, בעלת מבשלת הבורבון בלואיסוויל – דרום ארצות הברית. אחרי לילה סוער של תשוקה עם אישה זרה, קופר מקווין מתעורר ומגלה שנשדד והפריט היחיד שנגנב הוא בקבוק בורבון עתיק בשווי מיליון דולר. האישה עמה בילה את הלילה היא זו שגנבה את הבקבוק. לטענתה הבקבוק שייך לה בזכות. מכאן נגלה בפני הקורא כמו גם בפניו של מקווין סיפור לא יאמן על תככים, נקמה ואהבה שאין לה גבולות. הסיפור המרתק נקשר לסיפור ירושה משפחתית, קללה עתיקה וסודות אפלים.
זהו ספר הנקרא בנשימה אחת ולא מרפה הרבה אחרי העמוד האחרון. מותח, מבלבל, מרגש עד דמעות ומעורר מחשבה.
טיפאני ריזס היא סופרת משובחת. כתיבתה המיוחדת מכניסה את הקורא לנבכי נפשן של הדמויות. אפשר ממש להריח את ריח הבורבון המתבשל ולחוש את עוצמת הרגשות את עומק השבר ואת יופיה של התקווה.

מאירה - החוקים של מוזס | איימי הרמון

מאירה – החוקים של מוזס | איימי הרמון

החוקים של מוזס / איימי הרמון

אם שם הסופרת נשמע לכם מוכר, אז בטח גם אתם התאהבתם בה בזכות ספרה הקודם והנפלא שתורגם לעברית, "מחול ואפר".
מוזס, נולד לאם מכורה לסמים וננטש כשהיה בן שעות ספורות במכבסה בעיירה לבאן בדרום ארצות הברית. כילד הועבר ממשפחה למשפחה ולבסוף הגיע אל סבתא שלו. מוזס בודד, אין לו חברים וכולם חושבים שהוא מוזר. כדי להתמודד עם העולם הוא יצר סדרה של חוקים לפיהם הוא מתנהל. כדי להרגיע את השדים שבראשו הוא מצייר. הוא מצייר בכל מקום את ציוריו המסתוריים, כאילו אין לו שליטה על מה שיוצא תחת ידיו.
כשג'ורג'יה פוגשת במוזס, עולמה מתהפך. המשפחה המיוחדת שלה מתמחה בתראפיה בעזרת סוסים וג'ורג'יה בעצמה לומדת את השיטה. היא אינה רוצה לשנות או לתקן את מוזס, רק להבין אותו ולאהוב אותו ואולי לאפשר לו שקט בתוך העולם הרגשי הכאוטי שהוא נמצא בו. סיפור האהבה בין השניים נראה כבלתי אפשרי. אבל אין דבר שהוא בלתי אפשר כשמדובר באהבה.
איימי הרמון שוזרת מילים לכדי סיפור שיש בו כנות מכאיבה, הסתכלות על החברה שלנו והתייחסותה לאחר ולשונה. אבל יותר מכל היא מספרת סיפור אהבה פוצע, כואב ומלא תקווה.

מאירה - מנגד | ורד קלנר

מאירה – מנגד | ורד קלנר

מנגד / ורד קלנר, הוצאת כנרת זמורה ביתן

כבר הרבה זמן לא קראתי ספר שנכתב עם כל כך הרבה רגישות ומחשבה, שהצליח לגעת בי בכל כך הרבה מקומות עמוקים. זה בדיוק מה שסיפור התבגרות צריך וחייב להיות: לעורר זיכרונות מההתבגרות של עצמנו ולהציע נוסטלגיה לצד פרספקטיבה.
הסיפור מתרחש בשני צירי זמן מקבילים: האחד מלווה את ההתבגרות של הגיבורה בחברה הדתית-לאומית-ירושלמית של שנות השמונים, עם תיאורים מדויקים עד כאב של אהבות ראשונות, חברויות בין בנות ומתחים עם ההורים. החלק השני מתרחש בשנות התשעים, כשגיבורת הספר עובדת בתור או-פר אצל זוג יאפים ניו יורקים, מנסה לחיות את החלום האמריקאי ומגלה שהוא קצת גדול עליה.
נקודת השבר שממנה מתפצלים שני הסיפורים האלה היא מות אביה של הגיבורה, שמתרחש רגע לפני בת המצווה שלה והופך עליה את עולמה. כך שזה גם סיפור של התמודדות עם אובדן, ולא רק האובדן של האב אלא גם אובדנה של אמונה.
אם לסכם במשפט קצר: ספר שמרחיב את הלב אבל הכי חשוב – כתוב מעולה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר