מדור אוכל - פרח ידיד
מדור אוכל - פרח ידיד

"למדנו לבשל את האוכל של אמא שלי והיום היא מאוד חסרה לנו"

לפני חודש וחצי הלכה אמה של פרח ידיד, בעלת גן פרטי במצפה אפק, לעולמה. את המתוכנים שלה היא מגישה כל שישי על שולחן השבת, והכי היא אוהבת קובה במיה

פורסם בתאריך: 14.6.18 12:57

קצת על עצמך: פרח ידיד, נשואה לעוזי ואמא לדור, אורן ורחלי. מתגוררת בשכונת מצפה אפק בראש העין. בעלת גן ילדים ומאמנת אישית. "יש לי גן ילדים שאני מאוד אוהבת שקיים כבר 25 שנה", היא מספרת. "לומדים בו ילדים עד גיל 3. אני עובדת עם המון אהבה ומסירות. מעבר לכך, בשנים האחרונות יצאתי ללמוד התפתחות אישית ואני מאמנת אישית ומלווה נשים לשינוי בחייהן. לפני 12 שנים חזרתי בתשובה, כאשר יתר בני הבית נשארו חילוניים. למרות מה שחושבים, יש אצלנו בבית הרמוניה ואף אחד לא מפריע לאחר. אין אצלנו מחלוקות. אני לא יכולה לומר למשפחתי להיות דתיים, אך הם מכבדים אותי ואני אותם".

רקע בעיר: "אני גרה בראש העין כבר 24 שנים. לפני כן גרתי בבני ברק. עברנו כאשר בנו את השוכנות הראשות בשנות ה-90. פתחתי את הגן הפרטי הראשון כאן. היום אני מאוד אוהבת את העיר את העיר, היא מתפתחת מאוד יפה ויש פה נתינה ואהבה בקרב האוכלוסייה".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "מאמא שקיבלה את האהבה מסבתא. לצערי הרב אמא שלי עזבה אותי לפני חודש וחצי. אנחנו משפחה עיראקית, למדנו לבשל את האוכל של אמא שלי והיום היא מאוד חסרה לנו. לא משנה כמה אנסה, לא אצליח להגיע לאותו הטעם כמו של אמא שלי".

שף / קונדיטור אהוב? "אני אוהבת את חיים כהן, הוא אדם פשוט שעושה אוכל עממי. הוא לא מכין דברים מסובכים והוא נגיש לכולם. בניגוד לשפים אחרים שצריך מצרכים מחנויות מיוחדות".
מהי המנה האהובה עלייך? "המנה האהובה עליי ביותר זו מנה שנקראת קובה במיה – מנה שאמא שלי הייתה אוהבת להכין. השילוב של המרכיבים במנה הוא מיוחד וזה יוצא מאוד טעים".
בישול או אפיה: "אני יותר מתחברת לבישול, יש יותר אופציה לשחק עם הטעמים. באפייה מכניסים לתנור ואז קשה לדעת מה קורה ואי אפשר לתקן או לשנות".

תבלין אהוב? "כורכום. יש לו גם את הסגולות שלו ומעבר לכך יש לו גם ארומה עם טעם וריח טוב. אני משתמשת בו להכל. אפילו בחביתה אני שמה כורכום".

מה בתפריט ביום שישי? "ביום שישי בערב אנו עושים קידוש ואוכלים ארוחת ערב. למנה הראשונה יש סלטים. אצלנו גם אוהבים מאוד דגים ולבסוף מנה עיקרית. לאחר מכן יושבים כולם ביחד ומדברים ולפעמים באים חברים של הילדים".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "קציצות בשר, שמוכרות גם בשם קציצות ערוק. אלו קציצות של יום שישי, שאני מאוד אוהבת. אצל העיראקים אוכלים אותם כל יום שישי בצהריים".
מה המומחיות שלך? "אני יותר טובה בהכנה של תבשילים עם מצרכים בשריים, בין אם זה עוף או בקר. אני פחות בתחום הסלטים או האפייה".

מה המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת? "הכי מוזר שלי היא שניסיתי פעם לעשות קציצות בשר ברוטב, הכנסתי קוביות של חצילים פנימה. במשפחה לא אהבו זאת, הם פשוט לא רגילים לטעם. הם צריכים את המאכלים המוכרים שלהם".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול: "חצילים. המשפחה שלי לא אוהבת את המרקם ואת הטעם שלהם".

מתכון לשבת

מדור אוכל - קציצות בשר עם חומוס

מדור אוכל – קציצות בשר עם חומוס

קציצות בשר עם חומוס

המצרכים לקציצות:
חצי קילו עוף טחון
חצי צרור פטרוזיליה
חצי צרור כוסברה
בצל אחד גדול
ביצה אחת
כפית כורכום
חצי כפית בהרט
מלח ופלפל לפי הטעם

המצרכים לרוטב:
בצל אחד פרוס
כפית רסק עגבניות
שתי כפיות פפריקה מתוקה
חומוס משומר או קפוא (ניתן להשתמש גם בחומוס יבש, אך יש להשרות אותו למשך לילה במים ולבשל לאחר מכן עד לריכוך)

אופן ההכנה:
טוחנים במיקסר את הבצל, הפטרוזיליה והכוסברה, מוסיפים לעוף הטחון ומערבבים עם הביצה את הכל יחד. לאחר מכן מוסיפים את התבלינים ומערבבים. מטגנים את הקציצות במחבת עם שמן.
בסיר מטגנים את הבצל עד הזהבה. מוסיפים את רסק העגבניות ואת הפפריקה, ולאחר כמה דקות מוסיפים את הקציצות ומכסים במים פושרים. אחרי עשר דקות מוסיפים את החומוס. מבשלים בערך עוד עשר דקות וזה מוכן. ניתן להגיש עם אורז או כל תוספת שרוצים.

בתיאבון,
שבת שלום!

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר