עיריית פתח תקוה. צילום זאב שטרן
עיריית פתח תקוה. צילום זאב שטרן

"הייתי מוסיף בעירייה מחלקה לקשר עם התושב"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: איזה אגף חדש הייתם מקימים בעירייה?

פורסם בתאריך: 6.6.18 19:08

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"היה נחמד לפתוח אגף עזרה לקשיש. לא אגף אזרח וותיק ולא אגף הגמלאים, אלא ממש אגף כזה שכל כולו נרתם לקשישים, אגף שיש בו רשימות ממוחשבות של כל תושב שהגיע לגיל פנסיה והאגף ידאג עבורו ברמה היומיומית שלא יחסר לו דבר, מחסה, אוכל, חברה, ועזרה בדברים היומיומיים שבשבילנו הם קטנים ופשוטים כמו קניות, תשלום חשבונות. אגף כזה יגייס נוער כפרויקט חברתי לעזור לקשישים להגיע לקופת חולים ויזכיר להם להגיע לבדיקות וכו'. עצוב לראות איך מזניחים את הקשישים במדינה שלנו, ניצולי שואה, אנשים שבנו את העיר הזאת, את המדינה הזאת, אנשים שנלחמו את כל המלחמות כדי שאנחנו הצעירים יותר נוכל לחיות פה. זה לא מתוך רוע אבל בהחלט מחוסר מחשבה קדימה וחוסר אמפתיה, כאילו לא כולנו נהיה במקום שלהם יום אחד. אז אני חושבת שהיה ראוי שכמו שיש אגף חינוך, אגף גני ילדים, אגף אירועים וכו, יהיה ראוי שבכל עיר יוקם אגף כזה שדואג לאלו שתש כוחם". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול).

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

שלום קוטלר

"אם יכולתי להקים היום אגף בעירייה, הייתי מקים מחלקה לתאום ולביקורת "נושכת" המפקחת על הפעולות הייעודיות של כל זרועות העירייה. מחלקה שתוודא ביצוע עבודות שנקבעו על פי התאריך הייעודי שנקבע מראש. מחלקה שתוודא קיום ישיבות של ועדות חובה, ועדות רשות וועדות ציבוריות על פי מה שקבוע בפקודת העיריות. מחלקה שתיתן מענה לאזרח בשקיפות מלאה בביצוע העבודות השוטפות של העירייה, וזה כמובן נתון המחייב בפרק זמן שלא עולה על 7 ימי עבודה. מחלקה שתוודא שאכן האזרח יקבל תשובה אמינה בתוך פרק זמן הגיוני של 7 ימי עבודה ולא מעבר לכך. מחלקה שתחויב לעמוד ולתת דין וחשבון מול המנכ"ל ומול המינהל הכללי של עיריית פתח תקוה. מחלקה זו חייבת לקבל יכולת ומעמד מתאים בו יש לה גם את "המקל וגם את הגזר" כלפי מערכות העירייה שלא עומדות בסטנדרטים של עבודה השוטפת על פי פקודת העיריות העירוניות". (קוטלר הוא מזכיר סניף מפלגת העבודה בפתח תקוה).

עופרי יצחק. צילום זאב שטרן

עופרי יצחק. צילום זאב שטרן

יצחק עופרי

"אגפי העירייה השונים עונים בדרך כלל על הנדרש מהרשות המקומית לניהול תקין, בריאות, חינוך, תעסוקה, ביטחון אישי, תרבות ופנאי. במקום אגף חדש, הייתי רוצה לראות פקיד/ה עירוני/ת (כפוף לאגף שפ"ע) בעל סמכות של פקח, שבתפקידו יהיה אחראי על התברואה, על שילוט עירוני, ועל פיקוח סביבתי (כולל מדרכות וחצרות הבתים). משהו כמו פקח ממונה שכונתי. דמות שתהיה נציגת הרשות, וגם נציגת התושבים. סמכות מחנכת ותומכת, ויחד עם זאת סמכות פיקוח. פקידים חדורי מוטיבציה לחזות העיר, בריאות הציבור, ואיכות חיים וסביבה כמקשה אחת. חתירה למצוינות שכונתית וחשיבה יוצרת של פתרונות לטווח הקצר והארוך. מקום שבו התושב נחשב, ויש בו את הרצון להתעלות ולתרום. למעשה אני חושב ששילוב המטלות גם מבלי ליצור אגף חדש, יביא לפריחה ושגשוג עירוני". (עופרי הוא יו"ר האגודה למען החייל בפתח תקווה ויקיר העיר).

 

אברהם נויברגר

אברהם נויברגר

אברהם נויברגר

"בהסתמך על כך שהאגפים בעירייה מבצעים את עבודתם בצורה יעילה וטובה, לא הייתי מוותר על שום אגף. הייתי מוסיף עובדים למחלקת הניקיון ולחזות העיר, והייתי מוסיף לא אגף אלא מחלקה לקשר עם התושב. גם כיום יש בעירייה מודל של פניות תושבים אך אני מתכוון למחלקה שתפקידה יהיה לשמור על קשר רציף עם התושב. מחלקה זאת תהיה קשורה וכפופה ישירות לראש העיר. מחלקה זאת תטפל ראשית בכל הפניות של התושבים, כל תושב יוכל להגיע למחלקה ולשטוח את בקשותיו או לחילופין טענותיו, בקשות מיוחדות יועברו לטיפולו של ראש העירייה ואחרות יועברו למחלקות הרלוונטיות. המחלקה הזאת תיזום בעצמה סיורים של ראש העירייה בשכונות, במרכז העיר, ובאתרים נוספים. היא גם תיזום פגישות של ראש העירייה עם ועדי בתים גדולים, ועדי שכונות, אוכלוסיות מגוונות, נוער וצעירים, גמלאים, עולים חדשים. תכנית העבודה שלה תתפרס במשך כל השנים וכל השנה ולא תחל לפעול רק לקראת הבחירות. המחלקה הזאת תעודד ותקבל הצעות ורעיונות של תושבים בנושאים שונים לרווחת התושבים והעיר שלנו". (נויברגר הוא יו"ר הסתדרות הגמלאים במרחב פתח תקוה וראש העין).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר