צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"מה שחשוב זה להעניק לתלמידים ערכי טבע ואמנות"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: איזה מקצוע הייתם מוסיפים למערכת הלימודים?

פורסם בתאריך: 29.8.18 14:15

 

מיקי שטרק. צילום אורי מאירי

מיקי שטרק. צילום אורי מאירי

מיקי שטרק

"מחשבים. בעידן של היום יש חשיבות ללימוד מקצועות המחשב, ישנה הבנה שהעולם מתקדם קדימה מהר מדי ואף אחד לא רוצה להישאר מאחור. החל מהכרת המחשב לכיתות הנמוכות ועד דברים יותר מורכבים לכיתות הבוגרות יותר. כבר היום אנחנו עדים לבני הגיל השלישי שמבקשים ללמוד על הכרת המחשב בשביל שיוכלו לבצע פעולות בסיסיות כמו שליחת מיילים ושוטטות ברשת. ברמה האישית אנחנו מלמדים את הבנות שלנו להבנה כיצד לעשות דברים בסיסיים". (שטרק הוא פעיל חברתי).

אופירה אבירם

אופירה אבירם

אופירה אבירם

"כאחת שעוסקת עשור בתחום הטיפולי ומאמנת אנשים להגשים את החלומות והרצונות שלהם, הייתי ממליצה להוסיף לתוכנית הלימודים אימון אישי, מחשבה חיובית, גישה לחיים איך מתגברים על קשיים ובעיות, בניית תוכנית עבודה מסודרת להעלאת ההישגיות והמצוינות ולהתחיל מבית ספר יסודי. להוביל לפריצת דרך וצמיחה בכל תחום ולהקנות להם את הכלים הנחוצים על מנת שיובילו תהליכים של צמיחה ושינוי בחייהם. יש הרבה תלמידים עם קשיים במסגרת בית הספר וההורים לא יודעים איך לטפל בכך. התפתחות הילד והכוונה נכונה מהווים אבן דרך משמעותית לעתיד ילדינו ומשפרים את הביטחון העצמי שלהם, הדימוי והכישורים החברתיים". (אבירם היא נומרולוגית).

עופרי יצחק. צילום זאב שטרן

עופרי יצחק. צילום זאב שטרן

יצחק עופרי

"במערכת החינוך מקצועות רבים וחשובים. ואולם הייתי מוסיף השלמות למצב הקיים, במטרה להקנות ידע בתחזוקה ביתית פרקטית, וגם על הישג אישי תחרותי, בספורט, באומנות ובמוסיקה. צריך להכין את התלמיד גם לסיכון האלים הסביבתי. לדעתי, צריך לבנות בבתי הספר תאים ייעודיים בספורט ייצוגי מגיל צעיר, לטפח תאים של מחוננים ביצירה של אומנות, תקשורת ומוסיקה. בנוסף לכך, אני חושב שמערכת הפועלת במסגרות מתוכננות, מתקשה להתמודד עם חריגים ברמת הלמידה, באלימות, ולפעמים גם בדרכי ההוראה. משום כך, צריך לאפשר ביצוע הרחבות והשלמות של המקצועות הנלמדים". (עופרי הוא יו"ר האגודה למען החייל בפתח תקווה ויקיר העיר).

מוניקה כהן

מוניקה כהן

מוניקה כהן

"במסגרת החיים התזזיתיים המודרניים שלנו, יש החושבים שמקצוע היזמות הוא הכרח המציאות. ואכן יש בתי ספר המתהדרים בו. אבל אני חושבת שללמד ילדים כיצד עושים כסף אינו הדבר החשוב ביותר. מה שחשוב לדעתי זה להעניק להם ערכי טבע ואמנות. הדוגמה העומדת בפני היא בית הספר גן ונוף אשר הכניס לתכנית הלימודים שלו אילוף כלבים וצמחי מרפא כמקצועות הנלמדים לחמש יחידות בגרות. זהו חלק חשוב של ההצלחה הרבה והביקוש הרב בו זוכה בית ספר זה. זה בית ספר שהייתה לו סטיגמה שלילית והצליח להפוך לבית ספר מבוקש ביותר. בתקופה שלנו, של שליטה כמעט מוחלטת של הטכנולוגיה והסייבר, הענקת ערכים של אהבת הטבע, איכות הסביבה ואיכות החיים הם אשר יהפכו את דור המחר לאנשים טובים ומאושרים יותר. אומנות ואמנות, פיתוח חוש המיומנות בידיים, פתיחות ליופי וליצירתיות הם עיקרון נוסף אשר תורם רבות לילד. בתחום זה מתמחים ומתמקצעים בתי הספר האנטרופוסופים. שם כל תלמיד לומד מלאכת יד, נגרות, סריגה ורקמה וכמובן ציור ופיסול. היצירתיות היא נר לרגלה של תכנית הלימודים האנרופוסופית. העיקר הוא לתת כמה שיותר גוון ואפשרויות בחירה לתלמידים. בעידן המודרני אנחנו נוטים לשכוח מה חשוב באמת תוך הקרבת הערכים של טבע ואמנות על מזבח הטכנולוגיה המואצת". (כהן היא יו"ר עמותת פתח תקווה זה אני).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר