הפגנת ארגוני הנכים בכביש החוף
הפגנת ארגוני הנכים בכביש החוף

"סליחה שלא יכולנו להעניק לכם יותר כי היינו אטומים"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: מאיזה ציבור צריכה המדינה לבקש סליחה?

פורסם בתאריך: 17.9.18 08:00

אופירה אבירם

אופירה אבירם

אופירה אבירם

"ישראל צריכה לבקש סליחה מהדור הצעיר שלא יכול לקנות קורת גג – ארבע קירות. צעירים ישראלים לא מחכים לירידה במחיר הדירות או לירושה שיקבלו אלא משקיעים בחו"ל ושוכרים בישראל כי בארץ המחירים נושקים לשמיים ובחו"ל המחירים נורמליים. אין לצעירים פתרון בלי עזרה מההורים. לקנות דירה עם משכורת של 8,000 שקלים, בחודש זה חסר סיכוי. הפוליטיקאים יוצרים סיסמאות של גרוש ומנסים להשפיע על הציבור פסיכולוגית ולא כלכלית. מוכרים לנו אשליות. צעירים רבים אפילו לא מצליחים לגמור את החודש. יש עליית מחירי הדיור ובאחריות הממשלה למצוא לכך פתרונות". (אבירם היא נומרולוגית).

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

"מורכבות החיים בארץ, מלחמות היהודים והמלחמות הקיומיות, הביאו אותנו לשכוח, להזניח, להפקיר ולא לטפל בחלש המוגבל ובקשיש – זה שזקוק יותר מכולם לתקציבים ולמוסדות מתאימים. קבוצות חזקות יותר השתלטו על תקציבי המדינה ודווקא לזה שזקוק לזה יותר לא נשאר הרבה. כאשר אני רואה את מאבקם של הנכים לחיות בכבוד ומבקשים עוד תקציב לגמור את החודש, ואיך כולנו מתעלמים ולא יוצאים יחד איתם לרחובות, זו גם בעיה שלנו. כאשר אני רואה את הפגיעה בחסר הישע המוגבל שלא מצליח לקבל את החינוך המיוחד והמתאים כי נגמרו תקציבים או כי אין להם לובי מספיק חזק, זה צריך לגרום לכול אחד מאיתנו לצעוק את צעקתם. כאשר אני רואה את בתי האבות המוזנחים עם הקשישים התשושים שלא זוכים לכבוד בגילם המופלג, אני אומר לעצמי מה קורה איתנו בחברה הישראלית? לאן נעלמנו אנחנו? אז סליחה בשם המדינה שלא ידעה לשים אתכם בראש סדר העדיפויות. סליחה שלא יכולנו להעניק לכם יותר כי היינו אטומים. סליחה שנתנו לקבוצות הכוח לשלוט. סליחה שלא עמדנו לצידכם". (חג'ג' הוא פעיל חברתי).

צביקה שטרן

צביקה שטרן

צביקה שטרן

"רגע לפני יום כיפור המדינה צריכה להתנצל בפני ניצולי השואה המעטים שעודם בחיים ומתקיימים בתנאי עוני מחפירים. משרד האנרגיה וחברות הדלק צריכות לבקש סליחה מבעלי הרכבים בישראל על גזל כספם במסגרת ״מס הבלו״ שהינו מס מושחת שמרכיב 60% ממחיר הדלק. שר האוצר צריך לבקש סליחה בפני מיליון וחצי זוגות צעירים שבגלל מחירי הדירות השערורייתים לעולם לא יגיעו לדירה משלהם. ויותר מכל המדינה צריכה לבקש אלף סליחות ממפוני גוש קטיף שנעקרו מביתם ושהיום מאותם אדמות מהם נעקרו ארגוני הטרור יורים על ישראל. ואנחנו? אנחנו צריכים להתפלל ש״בְסֵפֶר חַיִּים, בְּרָכָה וְשָׁלוֹם, וּפַרְנָסָה טוֹבָה וִישׁוּעָה וְנֶחָמָה, וּגְזֵרוֹת טוֹבוֹת, נִזָּכֵר וְנִכָּתֵב לְפָנֶיךָ, אֲנַחְנוּ וְכָל-עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, לְחַיִּים טוֹבִים וּלְשָׁלוֹם״. (שטרן הוא פעיל חברתי בכפר גנים ג').

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר