עיריית פתח תקוה. צילום: זאב שטרן
עיריית פתח תקוה. צילום: זאב שטרן

"שלושה סגנים בשכר זה מספיק, מעבר לכך זה בזבוז כסף"

שאלנו את הפרלמנט של פתח תקוה כמה סגני ראש עיר בשכר צריכים להיות בעיריית פתח תקוה. קבלו את התשובות

פורסם בתאריך: 10.11.18 18:07

כנסו לדף הפייסבוק של מלאבס וספרו לנו מה אתם חושבים!


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

"החוק מאפשר לראש עיר בפתח תקווה למנות 4 סגני ראש עיר בשכר ובאישור משרד הפנים גם לקבל סגן ראש עיר חמישי. עלות סגן ראש עיר כמיליון שקלים בשנה וזה כולל שכר, לשכה, עוזרים, רכבים ועוד. אין ספק שזו הוצאה גבוהה שמחייבת התייחסות האם העלות שווה את התמורה? מעבר לכמות סגני ראש העיר והשכר הגבוה, נשאלת השאלה האם כל סגן שממונה משפיע על אורח חיינו כאן. האם סגן ראש ממלא תפקיד ביצועי? אני מאוד מקווה שראש העיר הנבחר יקבל את ההחלטה הנכונה ויצוק תוכן מלא לתפקידיהם. המערכת כולה צריכה להתגייס לשינוי התפיסה הבזבזנית. לא עוד סגני ראש עיר שממונים רק בגלל הסכמים קואליציוניים. הנבחרים צריכים לדעת שהגיעו לשרת את הציבור ולא את חשבון הבנק שלהם. סגן ראש עיר כמו כל בעל תפקיד ברשות המקומית, צריך לראות את כל צורכי הציבור ולתת מענה בתחום הטיפול של משרדו. בעבר ראינו בעיר סגני ראש עיר שעסקו בעיקר בפוליטיקה ורוב הזמן עסקו בהאדרת שמם, ללא לו"ז וללא טיפול משמעותי במשימות. רמי גרינברג, ראש העיר הנבחר, עושה סימנים חיוביים של שמירה על הקופה הציבורית והקפדה על חריש עמוק בכל נושא המשפיע על חיינו כאן. לאור תוצאות הבחירות אני מאמין שנראה בעיר ארבעה סגני ראש עיר, חדורי מטרה, שיודעים מה היעדים והמטרות ויעשו ימים כלילות להצליח בתפקידם". (חג'ג' הוא פעיל חברתי).

 

אופירה אבירם

אופירה אבירם

אופירה אבירם

"ראש העיר חולש על הרבה מאוד כסף. תקציב העירייה השנתי עומד על מאות מיליוני שקלים ובעיריות גדולות יכול להגיע למיליארדים. לראש העיר יכולה להיות השפעה מוחלטת על הקצאת הכסף העירוני ואת התקציב מאשרת מועצת העיר. לדעתי אין צורך בכמות גדולה של סגנים, שלושה זה מספיק, מעבר לכך זה בזבוז כסף. מספר הסגנים נקבע על פי מספר התושבים ברשות. כמו שאין צורך בריבוי סגנים גם אין צורך בשר ללא תיק או סגני שרים. בהזדמנות זאת אאחל לראש העיר החדש רמי גרינברג וסגניו הרבה הצלחה בתפקיד החדש ותודה לאיציק ברוורמן על שנים של עשייה ושגשוג בעיר". (אבירם היא נומרולוגית).

 

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"מפאת הגידול בכמות התושבים בעיר, מועצת העיר תכיל בקדנציה הנוכחית 29 חברים. בנוסף ניתן למנות ארבעה סגני ראש עיר בשכר ולצורך סגן חמישי צריך אישור ממשרד הפנים. אני מזכיר לכולם שבקדנציה הקודמת כיהנו ארבעה סגני ראש עיר בשכר. האם צריך למנות חמישה סגני ראש עיר בשכר? לכל סגן ראש עיר יש עלויות כספיות כמו גם עלויות נוספות. יש לשקול היטב האם בעידן החדש של ראש העיר רמי גרינברג המשדר רוח של ההתייעלות במסדרונות העירייה, ראוי למנות סגן ראש עיר חמישי בשכר. בעיר באר שבע למשל החליט ראש העיר הנבחר, לוותר על אפשרות זו על מנת לחסוך בעלויות. לי ברור שכאן בפתח תקוה, מינוי סגן ראש עיר בשכר הינו חלק מתהליך מורכב של הרכבת הקואליציה העירונית ומימוש הבטחות שניתנו. אני מבין היטב התהליך ואני בוחן את זה בשני פרמטרים בבואנו למנות סגן חמישי בשכר: מינוי לתפקיד של אדם עם אחריות ביצועית משמעותית לתחום מוגדר, ומינוי לתפקיד עקב הסכם קואליציוני שיבטיח שקט תעשייתי וייתן לראש העיר את הרוב הדרוש לקבלת ההחלטות הנכונות עבורנו התושבים במועצת העיר. אם המינוי ייצר סביבת עבודה שקטה לראש העיר למשך חמש שנים אני בעד מינוי סגן חמישי בשכר. לסיום, אאחל בהצלחה לראש העיר ולצוות שלצדו, אאחל הצלחה לכל חברי המועצה הוותיקים והחדשים. עיני תושבי העיר נשואות אליכם. הצלחתכם הצלחתנו". (אדורם הוא איש עסקים ופעיל חברתי).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שרגא

    הכי טוב שלכל שכונה יהיה ראש עיר משלו מספיק סגן אחד אפשר לחשוב שפתח תקוה זה ניו יורק

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר