נפתלי בנט צילום: דודו בכרביבי נתניהו. צילום אילן אסייגאביגדור ליברמן. צילום אוליבייה פיטוסי
נפתלי בנט צילום: דודו בכר ביבי נתניהו. צילום אילן אסייג אביגדור ליברמן. צילום אוליבייה פיטוסי

האם הממשלה תשרוד? "הבנאדם הזה רב אומן שאי אפשר להזיז מהכיסא"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם לדעתכם הממשלה תשרוד עד סוף הקדנציה?

פורסם בתאריך: 28.11.18 16:31

 

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"קשה לומר, זה נראה מאוד שברירי כרגע, מה שבטוח זה שגם אם לא תסתיים הקדנציה וגם אם כן, נתניהו ימשיך לכהן בתפקיד ראש הממשלה. הבנאדם הזה רב אומן שאי אפשר להזיז מהכיסא, הוא חושב עשרה צעדים קדימה, הוא משחק שחמט בעוד כולם סביבו משחקים שש בש, הוא יודע לומר לעם בדיוק מה שהוא רוצה, הוא יודע להתנקות מהרפש ולנכס לעצמו את ההישגים, פשוט כל הכבוד לו. אין לי שום דבר נגדו, הוא עשה לטובת מדינת ישראל הרבה דברים טובים וסביר שעוד יעשה, אני חושבת פשוט שצריך להגביל קדנציות של ראש ממשלה ואגב גם של ראש עיר לשתיים בלבד, הרי רמטכ"ל, מפכ"ל ועוד המון תפקידים חשובים מגבילים לקדנציה אחת אז למה לא להגביל לשתי קדנציות את תפקיד הקודקוד?! תחלופה בשלטון כל שמונה או עשר שנים היא דבר בריא, הבעיה האמיתית היא שאין באמת כרגע מישהו שנראה שיכול לקחת את המושכות, כל מי שיכנס לנעליים של ביבי יטבע בהן". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול).

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"שר הביטחון אביגדור ליברמן ממפלגת ישראל ביתנו התפטר מתפקידו, פרש עם מפלגתו מהקואליציה וחולל זעזוע במערכת הפוליטית. לרגע היה נדמה שתתחולל מפולת והנה אנחנו לקראת בחירות. השרים נפתלי בנט ואילת שקד מהבית היהודי אף הם הודיעו על התפטרותם אך משכו התפטרותם חזרה לאחר נאום ראש הממשלה, בו הבהיר לעם ישראל שאנו כעת בתקופה גורלית ואסור להגיע לבחירות בזמן הזה. אין ספק שהמערכת הפוליטית שברירית ובהחלט נוכל למצוא עצמנו בבת אחת הולכים לבחירות. כפי שזה נראה כרגע נתניהו הצליח לייצב את המצב וממשיכים קדימה. בקלחת הפוליטית יש הרבה אינטרסים ויש נטייה לקפוץ על העגלה ולנצל הזדמנויות ולדרוש מראש הממשלה עוד ועוד הבטחות וכיבודים. כל מפלגה עם דרישותיה. נתניהו והליכוד לא רוצים בהקדמת הבחירות ואני מניח שיתכופף לדרישות שותפיו הקואליציוניות פה ושם. זה המחיר לייצוב הממשלה והקואליציה. בסופו של דבר להערכתי הבחירות אולי תוקדמנה לאחר התפרקות הקואליציה. הקואליציה לא תחזיק מעמד עד למועד הבחירות המקורי. לי ברור שלאור מאמצי נתניהו הממשלה לא תיפול בקרוב אבל כרגע בפתח משבר נוסף והוא חוק הגיוס. בהחלט אני מבחין שראש הממשלה עושה מאמץ גדול למשוך את הקדנציה כמה שרק ניתן עד למועד המקורי שנקבע בחוק. לשותפים הקואליציוניים יש גם משקל בעניין, אני מקווה שהשר כחלון יירד מהעץ להקדמת הבחירות וגם יתר השותפות. לטובת עם ישראל אני מחזיק אצבעות שהממשלה אכן לא תיפול ושלא ניגרר למערכת בחירות מוקדמת כפי שאני מעריך". (אדורם הוא איש עסקים ופעיל חברתי).

מיקי שטרק

מיקי שטרק. צילום אורי מאירי

מיקי שטרק. צילום אורי מאירי

"נכון להיום אני לא רואה מחליף לראש הממשלה נתניהו, יש סיבה שלמרות כל החשדות והחקירות הוא עדיין זוכה לרוב בכל סקר חדש. אני תמיד הייתי שמאלני ותמיד חשבתי שאפשר להגיע לאופוריה מסוימת, אבל ככל שמתבגרים מבינים שאנחנו בעצם עובדים על עצמנו והדבר לא אפשרי. לא ראיתי באמת לחימה של האופוזיציה שתוכל לערער את ראש הממשלה. נכון שמדי פעם יש רעשי רקע אבל אנחנו רואים כיצד ניתן גם עליהם לגשר. גם עכשיו ששר הביטחון התפטר כי רצה לדאוג לתדמית שלו ושר החינוך ניסה לעשות שריר, אנחנו רואים שהכל נעשה בשביל עצמם בלבד. אני סבור שהממשלה תחזיק מעמד עד לסיום הקדנציה ונכון להיום אני מאמין שראש הממשלה יישאר בתפקיד". (מיקי שטרק הוא פעיל חברתי).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר