אורלי לוי אבקסיס צילום אוליבייה פיטוסיבני גנץ צילום: אלי כץ
אורלי לוי אבקסיס צילום אוליבייה פיטוסי, בני גנץ צילום אלי כץ

"גנץ הוא אדם נעים הליכות אשר לא יצר לעצמו אויבים"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: איזו מפלגה תהיה הפתעת הבחירות לכנסת?

פורסם בתאריך: 2.1.19 14:11

 

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"כפי שקורה בכל מערכת בחירות, קמו גם הפעם מפלגות חדשות. בבחירות הקרובות תתמודדנה המפלגות החדשות של נפתלי בנט ואילת שקד, של אורלי לוי אבקסיס ושל בני גנץ. כרגע לא ברור אך בהחלט יתכן שגם בוגי יעלון יקים מפלגה עצמאית. הציבור נותן אמונו בראש וראשונה במפלגות שחורטות על דגלן את נושא חיזוק הביטחון. להערכתי בני גנץ, שמזוהה כל כך עם נושא הביטחון, יוכל לגרוף קולות רבים. גנץ מביא משהו חדש ורענן. מביא את מה שכולנו מחפשים, בטחון ביחד עם ניקיון כפיים. זה המפתח להצלחת המפלגה החדשה שלו ואני חושב שמפלגתו של בני גנץ תהיה ההפתעה בבחירות הקרובות. היא בהחלט תעבור במספר המנדטים מפלגות ותיקות ממנה בהרבה". (אדורם הוא איש עסקים ופעיל חברתי).

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


מוניקה כהן

מוניקה כהן

מוניקה כהן

"בכל מערכת בחירות בשנים אחרונות יש מפלגת הפתעה. זו בדרך כלל מפלגה חדשה הגורפת קולות מהמפלגות הקיימות. כך הייתה מפלגת "התנועה", כך הייתה מפלגת האזרחים הוותיקים, כך הייתה "יש עתיד", כך הייתה מפלגת "כולנו" בבחירות האחרונות. בחירות 2019 יש לעת עתה שלוש מפלגות-סיעות חדשות: "גשר" של אורלי לוי, מפלגתו של בני גנץ אשר תתמזג עם מפלגתו של משה יעלון ו"ימין חדש" של נפתלי בנט ואיילת שקד. בכל מערכת בחירות יש לציבור המרכז תקוות לשינוי בתחום החברתי, כלכלי ומדיני. ציבור זה נוהר אל מפלגת הכוכב החדשה. אבל לא רק מצביעי המרכז מחפשים תקווה חדשה אלא גם השוליים השמאלנים והימניים. לדעתי מפלגת הכוכב אשר תפתיע במספר המנדטים היא מפלגתו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ. זכויות רבות עומדות לפתחו, והוא מהווה חידה כי הוא לא מנדב אינפורמציה : באיזה צד של המפה הפוליטית הוא נמצא, מה המצע שלו. הבחירות בפתח והוא יהיה חייב להציג את עמדותיו. הוא אדם נעים הליכות אשר לא יצר לעצמו אויבים. הסקרים כבר חוזים לו 16 מנדטים לפני שאמר מילה. אולי כאשר יביע עמדה מספר המנדטים ירד ואולי יעלה. אבל אין ספק שקולות מן המרכז, מן הימין הרך וגם מן השמאל יעברו אליו. כי כולם רוצים שינוי, כולם רוצים תקווה , כולם מאסו בהסתאבות ובשחיתות השלטונית המציצה מכל סדק". (כהן היא יו"ר עמותת פתח תקווה זה אני).

ד"ר שלמה צדוק

ד"ר שלמה צדוק. צילום:פרטי.

ד"ר שלמה צדוק. צילום:פרטי.

"ישראל שלנו היא אלופת היקום בריבוי מפלגות אבל רובן ככולן הן מפלגות מצב רוח. כלומר, הן חסרות שורשים ועפות מייד עם הרוח. או בלשון האוכל – הן כמו שערות סבתא: יש בהן הרבה אויר ונעלמות מייד כאשר רבע שעת תהילת הריאליטי שלהן חולפת לטובת מפלגות לווין חדשות. בחירות 2019 יהיו עוד מדרגה הזויה במפלגות מצב רוח של איש אחד. דהיינו, כשהאיש ייעלם תיעלם גם מפלגתו. בני גנץ, בוגי יעלון, בנט ושקד, איתמר בן גביר, אורלי לוי, פייגלין ודומיהם הם דוגמית של מפלגות מצב רוח. עד כי אפילו מפלגת "עלה ירוק" של השאכטות מחזיקה מעמד יותר זמן. המפה המפלגתית בישראל היא כמו מפת בתי הכנסת: שים יהודי על אי והוא יבנה שני בתי כנסת. אחד להתפלל בו והשני שהוא לעולם לא ייכנס אליו. אז מי תהיה ההפתעה ב-2019? לצערי, יותר משאופתע אתאכזב מאוד. יען כי עד עתה איני מבין מיהם 15 המנדטים ההזויים של גנץ כשהוא אפילו לא פותח את הפה. הלו גנץ – אנחנו לא גלמים! להערכתי, חלק ממפלגות מצב הרוח יעשו חיבורים הזויים. כדי לשרוד. יעלון עם אורלי לוי למשל?. חיבור עם לפיד או עם הכחלוניזם? אבל נראה כי בסופו של דבר נחזור לנקודת ההתחלה: ביבי של אלף השנים. כיוון שמפלגות מצב רוח לא מנצחות בחירות. במקסימום הן מסדרות כיסאות לחבר'ה. ואולי אתבדה?". (ד"ר צדוק הוא סוציולוג ובעל תפקיד בתאגיד המים מיתב).

 

צביקה שטרן

צביקה שטרן

צביקה שטרן

"הפתעת הבחירות לדעתי תהיה מפלגת ״גשר״. אורלי לוי בתרגיל גאוני החייתה את שם המפלגה המיתולוגית של אבא שלה, השר לשעבר, דוד לוי. לדעתי התרגיל הזה יגרוף לא מעט קולות, במיוחד במגזר הנשי שם יש לה לא מעט תומכות. אני צופה שהיא תצליח להיכנס עם לפחות 4-5 מנדטים, תהיה הפתעת הבחירות ותהווה לשון מאזניים בלא מעט נושאים בכנסת הבאה. כאן המקום להזכיר שמפלגת גשר המקורית נוסדה בשנת 1996 על ידי דוד לוי וזכתה אז ב־5 מנדטים, בדיוק מספר המנדטים שלהערכתי תגרוף אורלי לוי בגלגול החדש של מפלגת גשר". (שטרן הוא פעיל חברתי).

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פ"ת שוטר בדי

    להוסיף איציק אדורם נכון איש עסקים, ופעיל חברתי אבל הוא אדם משכמו ומעלה נעים הליכות,חביב ונחמד לכולם אני מכיר אותו יותר מארבע עשורים, איציק אדורם יש אחד בדור.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר